דף הבית / חדשות / ימאהה חושפת את ה-MT-09 האוטומטי
2024_YAM_MT09AS_EU_MDNM6_ACT_002_03_preview

ימאהה חושפת את ה-MT-09 האוטומטי

בימאהה חושפים את האופנוע הראשון שמצויד בגיר האוטומטי - MT-09; הגיר מבטל את הצורך בשימוש בידית קלאץ' ורגלית הילוכים; בקרוב בכלים נוספים

חודש אחרי חשיפת הגיר האוטומטי החדש, בימאהה חושפים את האופנוע הראשון שמצויד בו – MT-09 Y-AMT.

התיבה האוטומטית החדשה של ימאהה, שנחשפה בחודש שעבר, נקראת Y-AMT (ר"ת Yamaha Automated Manual Transmission), והיא כוללת מערכת מנועים חשמליים לתפעול הקלאץ' וששת ההילוכים, כפתורי פלוס ומינוס על בית המתגים השמאלי להעברת הילוכים, וכן מתג בחירה בין מצב 'ידני' לבין שני מצבים אוטומטיים. האופנועים שיצוידו בתיבה האוטומטית החדשה יגיעו ללא ידית קלאץ' וללא רגלית הילוכים. בימאהה טוענים שהרעיון לתיבה האוטומטית הוא לשחרר את הרוכב מהצורך בהתעסקות עם קלאץ' ועם החלפת הילוכים, ולאפשר לו להתרכז יותר ברכיבה.

ימאהה MT-09 Y-AMT אוטומטי
ימאהה MT-09 Y-AMT אוטומטי

התיבה האוטומטית החדשה של ימאהה כוללת שני מנועים חשמליים – אחד לתפעול הקלאץ' והשני להעברת הילוכים, שלמעשה מחליף את רגלית ההילוכים. הרוכב יכול לבחור בין מצב ידני (MT), שבו הוא מעביר הילוכים בלחיצת כפתור פלוס או מינוס בבית המתגים השמאלי, או באחד משני המצב האוטומטיים (AT), כשמצב D יספק העברת הילוכים רגילה לנסיעה רגועה, ואילו מצב D+ הוא מצב ספורטיבי שמושך הילוכים. גם במצבים האוטומטיים ניתן להעביר הילוכים ידנית על-ידי לחיצה על כפתור פלוס או מינוס. המערכת כולה שוקלת 2.8 ק"ג, והיא כוללת מחשב ניהול עם אלגוריתם להעברת הילוכים – כולל במהירויות נמוכות מאוד ובתמרוני תנועה.

האופנוע הראשון שמצויד במערכת הוא כאמור ה-MT-09, כשבגרסה האוטומטית הוא נקרא MT-09 Y-AMT. הבסיס הוא MT-09 של 2024, עם מנוע הטריפל בנפח 889 סמ"ק המפיק 119 כ"ס ו-9.5 קג"מ, כולל כל מכלולי השלדה, הבקרות האלקטרוניות והעיצוב החדש. ה-MT-09 מקבל כאמור את מערכת הגיר האוטומטי הכולל 2 מנועים חשמליים להפעלת הקלאץ' ותיבת ההילוכים וכן בתי מתגים חדשים הכוללים את כפתורי ההפעלה, ובמקומם ידית הקלאץ' ורגלית ההילוכים מפנות את מקומן. ה-MT-09 בגרסה האוטומטית מקבל גם מפתח קרבה KEYLESS.

ה-MT-09 Y-AMT יגיע לשוקים באירופה, ובכלל זה לישראל, לקראת סוף שנת 2024 – בשלושת הצבעים של ה-MT-09 הרגיל – כחול, שחור וסיאן, וכן בגרסה המוגבלת לרישיון A1 בהספק של 35 קילוואט (47.6 כ"ס). בשלב זה לא ידועה תוספת המחיר למערכת. כמו כן, קרוב לוודאי שבשנה הקרובה יוצגו דגמים נוספים עם הגיר האוטומטי, למשל טרייסר 900 ו-XSR900.

2024_YAM_YAMT_EU_NA_PTW_009_03_preview

2024_YAM_YAMT_EU_NA_PTW_011_03_preview

2024_YAM_YAMT_EU_NA_PTW_013_03_preview

2024_YAM_YAMT_EU_NA_PTW_015_03_preview

2024_YAM_YAMT_EU_NA_PTW_017_03_preview

 

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

SCOOTER SFIDA SR4_Studio_9

ווג: ה-SR4 מקבל מערכת רדאר אחורית ל-2025

הווג SR4 - קטנוע בנפח 350 סמ"ק החולק את הפלטפורמה של הב.מ.וו C 400 GT - יגיע לישראל עם מערכת התראת רדאר אחורית; המחיר: 38 אלף ש"ח

תגובה אחת

  1. Avatar
    קול-בי קריינות ודיבוב

    מגניב! לנסוע כמו על אופניים. ואם רוצים לשחק עם הילוכים, יש טיפטרוניק.
    העיקר….. שנעל שמאל וימין נשארות מלוכלכות אותו דבר :).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן