בשנת 1998 ימאהה חשפה את ה-WR400F במקביל ל-YZ400F, והלכה למעשה החלה את מרוץ החימוש באופנועי האנדורו המקצועיים מרובעי הפעימות. כעת, 20 שנה לאחר מכן, ימאהה חושפת את ה-WR450F החדש לשנת 2019, שלוקח את אופנועי האנדורו שלב אחד קדימה.
ה-WR450F החדש מבוסס על ה-YZ450F שהוצג בשנה שעברה. הוא כולל מנוע הפוך, שבו הצילינדר מוטה אחורנית, מערכת היניקה נמצאת מלפנים ואילו הפליטה מאחור, והוא חזק יותר מהמנוע של הדגם היוצא – כך לטענת ימאהה. המנוע עבר כמובן שינויים על מנת להתאים למשימות אנדורו, והוא מגיע כסטנדרט עם 2 מפות ניהול מנוע הניתנות לבחירה ממתג על הכידון.
עוד ב-WR450F החדש, אופציה ליחידת תקשורת אלחוטית CCU (ר"ת onboard Communication Control Unit) המאפשרת לרוכב להתחבר לממשק מחשב ניהול המנוע בעזרת אפליקציה ייעודית לסמארטפון – לאנדרואיד ול-IOS, כשהחיבור מתבצע על-ידי תקשורת WiFi הנמצאת ב-CCU. בעזרת האפליקציה ניתן להחליף מפות ניהול מנוע, לבצע שינויים במפות קיימות – בהזרקה ובקידום ההצתה, וכן לקרוא נתונים שנאגרו כמו טמפרטורת מנוע, מצב מצערת, תצרוכת דלק, מהירות מנוע וכו', וכן לדעת מרווחי טיפולים המתבססים על שעות מנוע וק"מ.
השלדה כאמור מבוססת על ה-YZ450F של 2018, והיא צרה וקטנה יותר מקודמתה. הבולמים של קאיאבה, מכוילים לאנדורו, ומיכל הדלק בנפח 7.9 ליטרים. עבודת הגוף מבוססת גם היא על ה-YZ450F, כשהתווספו אליה פנס ראשי ואחורי. לטענת ימאהה, ה-WR450F צר יותר וקל יותר מקודמו, והארגונומיה משופרת.
בימאהה מציינים שה-WR450F החדש, וכן ה-WR250F של 2019, יגיעו לשווקים כבר בחודש אוקטובר הקרוב, אולם על-פי ימאהה, החל מהשנה שני הדגמים הללו לא יגיעו עם תקינת כביש ויורו 4, אלא עם רישוי ספורט בלבד. אולם לישראל ככל הנראה הם יגיעו עם רישוי צהוב ותקינת כביש מלאה – כמו בכל השנים האחרונות.