דף הבית / חדשות / ימאהה מציגה YZ450F חדש – עם אפליקציה לכיוון
YZ450F-2018-010

ימאהה מציגה YZ450F חדש – עם אפליקציה לכיוון

ימאהה מציגה YZ450F חדש לחלוטין, הכולל מערכת תקשורת לסמארטפון ואפליקציה לכיוון המנוע וקריאת נתונים

ימאהה חושפת את ה-YZ450F – המוטוקרוסר הגדול שלה – לשנת 2018, ומעבר לעובדה שמדובר באופנוע כל-חדש, הוא מציע חידוש מעניין – אפליקציה לטלפון לטיונינג למנוע ולקריאת נתונים.

ימאהה YZ450F דגם 2018
ימאהה YZ450F דגם 2018

החידוש העיקרי ב-YZ450F של 2018, שטרם נראה כמותו באופנועי מוטוקרוס או באופנועים בכלל, הוא יחידת תקשורת אלחוטית CCU (ר"ת onboard Communication Control Unit) המאפשרת לרוכב להתחבר לממשק מחשב ניהול המנוע בעזרת אפליקציה ייעודית לסמארטפון – לאנדרואיד ול-IOS, כשהחיבור מתבצע על-ידי תקשורת WiFi הנמצאת ב-CCU.

בעזרת האפליקציה ניתן להחליף מפות ניהול מנוע, לבצע שינויים במפות קיימות – בהזרקה ובקידום ההצתה, וכן לקרוא נתונים שנאגרו כמו טמפרטורת מנוע, מצב מצערת, תצרוכת דלק, מהירות מנוע וכו', וכן לדעת מרווחי טיפולים המתבססים על שעות מנוע וק"מ.

נציין שעד עתה ניתן היה לבצע את הפעולות הללו עם מכשיר ייעודי של ימאהה הנרכש בנפרד ומקשר בין מחשב ניהול המנוע לבין המחשב הנייד. מעתה, כאמור, הטיונינג וקריאת הנתונים קלים יותר, ומתבצעים באופן אלחוטי ישירות באפליקציה בסמארטפון.

אפליקציה לכיוון המנוע - לאנדרואיד ול-IOS
אפליקציה לכיוון המנוע – לאנדרואיד ול-IOS

אבל פרט לאפליקציה ולממשק ניהול המנוע יש גם אופנוע חדש לגמרי. המנוע למשל עבר שינויים רבים: יש בוכנה חדשה עם יחס דחיסה גבוה יותר, ראש מנוע חדש עם גלי-זיזים בעלי פרופיל חדש, גל ארכובה חדש וצילינדר חדש. כל אלו אמורים, על-פי ימאהה, לשפר את אופי אספקת הכוח של ה-YZ450F. גוף המצערת של מיקוני, בקוטר 44 מ"מ ובתצורת דאונדראפט (זרימה ישירה לראש המנוע, ללא פיתולים, נגזר ממבנה המנוע ה'הפוך' – כשיניקה מלפנים והפליטה מאחור, והצילינדר מוטה אחורנית), ויש עוד חידוש מרענן – מתנע חשמלי שמגיע כסטנדרט ומחליף את רגלית ההתנעה. כשמדובר במנוע 450 סמ"ק עם יחס דחיסה גבוה, תוספת מתנע חשמלי היא חשובה, וזה הכיוון שאליו הולך עולם המוטוקרוס. המצבר, אגב, הוא ליתיום-יון, על-מנת להוסיף כמה שפחות משקל לאופנוע.

בגזרת המנוע יש גם שינויים מכאניים בגיר ובקלאץ', שחוזקו השנה להגברת העמידות.

שלדת קורות האלומיניום חדשה לחלוטין גם היא, כולל תושבות מנוע חדשות – שלטענת ימאהה משפרות את הקשיחות הכללית של האופנוע ובכך משתפרות יכולות הפנייה והתאוצה. בולמי הקאיאבה עברו שינויי סט-אפ כדי להתאים לאופנוע החדש.

פרט לכך יש עיצוב ופלסטיקה חדשים, צרים יותר באזור מיכל הדלק והברכיים, והמושב נמוך יותר השנה – ב-8 מ"מ מלפנים וב-20 מ"מ מאחור.

אנחנו תוהים אם האפליקציה החדשה תגיע בשנה הבאה גם ל-YZ250F, וחשוב יותר לשוק שלנו – גם ל-WR450F ול-WR250F.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

61811_Enduro _ EC 300 _ 2024 _ Parts _ detail

ריקול לאופנועי האנדורו של הוסקוורנה וגאס גאס

אופנועי האנדורו והמוטוקרוס של הוסקוורנה וגאס גאס מהשנים 2022 עד 2024 נקראים לבדיקה במוסך בעקבות כשל אפשרי במערכת הבלימה הקדמית של ברייקטק

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן