כמסורת ימי שלישי עם ימאהה, ואחרי חשיפת ה-MT-09 וה-MT-09SP החדשים לשנת 2021, מתפנים בימאהה להציג את הדור השלישי של דגמי הטרייסר 900 וטרייסר 900GT.
כמו ב-MT-09 עליו מבוסס הטרייסר, מנוע הטריפל מקבל הגדלת נפח ל-889 סמ"ק (42 סמ"ק יותר מהמנוע הקודם) על-ידי הגדלת קוטר הצילינדרים ב-3 מ"מ. גם גל הארכובה חדש לגמרי, והמנוע מאבד כ-1.6 ק"ג ממשקלו בעיצוב החדש. ההספק מטפס ב-4 כ"ס ל-119 כ"ס ב-10,000 סל"ד והמומנט מטפס ל-9.5 קג"מ ב-7,000 סל"ד שהם 1,500 סל"ד נמוך מבעבר, מה שאומר מנוע גמיש יותר עם יותר כוח לכל רצועת הסל"ד. המנוע החדש עומד כמובן בתקנות יורו 5.
המנוע החדש מקבל כמובן מצערות חשמליות, כשמערכת ניהול המנוע חדשה לחלוטין, ולטענת ימאהה מספקת צריכת דלק יעילה יותר ב-9%, ולצד מיכל דלק של 18 ליטרים טווח הרכיבה על מיכל בודד עומד על 350 ק"מ תיאורטיים. גם מערכת היניקה בכללותה חדשה, וכך גם מערכת הפליטה שקלה יותר ב-1.4 ק"ג. המצמד המחליק עובר גם הוא שדרוג, וכעת הוא יעיל ועמיד יותר.
שלדת האלומיניום חדשה גם היא, כשבימאהה טוענים שהיא קשיחה יותר בכ-50% מזו של הדגם היוצא. יחד עם הזרוע האחורית החדשה, משקלה הכולל של השלדה נמוך יותר ב-2.3 ק"ג מזו היוצאת, ושלדת הזנב מאלומיניום קלה יותר ב-1.5 ק"ג נוספים. בסיס הגלגלים קצר יותר, ולטענת ימאהה ההתנהגות הדינמית טובה יותר כעת מבעבר.
מערכת הבלימה הקדמית נלקחה, לטענת ימאהה, מה-YZF-R1, וכעת היא רדיאלית, עם דיסקים בקוטר 298 מ"מ. יש גם חישוקים חדשים עם 10 חישורים, שקלים יותר מהדגם הקודם. בסך בהכל משקלו של הטרייסר 900 קל ב-2 ק"ג מקודמו ועומד על 212 ק"ג.
בגזרת האלקטרוניקה, יש כאמור מצערות חשמליות עם 4 מצבי ניהול מנוע (3 בדגמי הנייקד), ויש מערכת ניהול אופנוע המבוססת על חיישן מדידת אינרציה ב-6 צירים IMU וגם מערכת בקרת שיוט. יש בקרת אחיזה ובקרת החלקה ב-3 מצבים, בקרת ווילי, ABS להטיה, מסך TFT חדש וכפול בגודל "3.5, ופנסי LED היקפיים.
גרסת ה-GT המאובזרת מגיעה עם אופציה למתלים סמי-אקטיביים חשמליים של קאיאבה הכוללים שני מצבים – ספורט ונוחות. בדגם ה-GT יש קוויקשיפטר לשני הכיוונים, מה שאין בגרסה הרגילה. בנוסף, אופציה למזוודות צד קשיחות, פנסים מתכווננים בהטיה וידיות מחוממות בעשרה שלבים.
צמד דגמי הטרייסר 900 החדשים צפויים להגיע ארצה בחודש מרץ 2021, ואז גם יתפרסם מחירם ל-2021.
לא מצוין בכתבה פרט חשוב – שינוי השילדה
הנמיך את גובה המושב ב 4 ס"מ .
מ 85 ל 81 ס"מ . זהוא פרט חשוב לרוכבים
נמוכים . שינוי מבורך עבור רוכבים שעכשיו יכולים
לרכב על האופנוע הזה ושעד כה , נמנעו מכך.