דף הבית / חדשות / סוזוקי חושפת ויסטרום 800RE באוריינטציית כביש
dl800rqm4_action_32

סוזוקי חושפת ויסטרום 800RE באוריינטציית כביש

הסוזוקי ויסטרום 800 החדש מקבל גרסה נוספת - 800RE - באוריינטציית כביש עם חישוקי "19 ו-"17 יצוקים, מתלים קצרי מהלך וארגונומיה ייעודית

בסוזוקי חושפים את הויסטרום 800 החדש בגרסת RE בעלת אוריינטציית כביש, עם חישוקים יצוקים בקוטר "19 ו-"17, מתלים בעלי מהלך גלגל קצר יותר, ארגונומיה ייעודית ומכלולים מעט זולים יותר מאשר אלו שבגרסת ה-RE.

בשנה שעברה חשפו בסוזוקי את הוויסטרום 800DE החדש, שהחליף את הוויסטרום 650 הוותיק. בבסיס האופנוע מנוע טווין מקבילי בנפח 776 סמ"ק, עם סידור א-סימטרי של 270° בין פיני הארכובה – סידור מוכר שנותן תחושה של וי-טווין בגלל תזמון ההצתה. המנוע מספק 84.3 כ"ס (62KW) ב-8,500 סל"ד ומומנט של 7.9 קג"מ ב-6,800 סל"ד, עם יחס דחיסה של 12.8:1. למנוע החדש של סוזוקי מצמד מחליק וקוויקשיפטר מקורי. יש שלושה מצבי ניהול מנוע אשר אינם משנים את ההספק אלא את אופי אספקת הכוח, יש בקרת אחיזה רב-שלבית הניתנת לניתוק, כולל מצב 'G' לשטח אשר מפחית את התערבות בקרת האחיזה למינימום. במצב זה גם ניתן לנתק את ה-ABS על הגלגל האחורי.

סוזוקי ויסטרום 800RE
סוזוקי ויסטרום 800RE

לסוזוקי ויסטרום 800DE שלדה מפלדה וזרוע אחורית מאלומיניום. הבולמים של שוואה מאפשרים כיוונון מלא ומהלך של 220 מ"מ מלפנים ומאחור. חישוקי השפיצים מגיעים בקוטר 21″ מלפנים וצמיג במידה 90/90, ו-17″ מאחור עם צמיג במידה 150/70. בסיס הגלגלים נמדד ב-1,570 מ"מ, גובה מושב של 855 מ"מ, מרווח גחון של 220 מ"מ ומשקל מלא של 230 ק"ג עם מיכל דלק של 20 ליטר. מערכת הבלימה מלפנים מורכבת מצמד דיסקים בקוטר 310 מ"מ עם קליפרים רדיאלים ודיסק יחיד מאחור בקוטר 240 מ"מ. מבחינת אבזור לוויסטרום 800DE צג TFT בגודל 5″ עם קישורית לסלולר עם מצב 'יום' ו'לילה'. יש פנסי LED היקפיים, שקע USB לטעינה, מנגנון למניעת דימום מנוע ומשקף קדמי מתכוונן.

כעת, אחרי שכבר נחשפו תמונות ראשונות, מציגים בסוזוקי גרסה נוספת על בסיס הפלטפורמה – ויסטרום 800RE, עם אוריינטציית כביש, בדומה לוויסטרום 650 המקורי. השינוי העיקרי נמצא בגלגלים ובמתלים, כשחישוקי השפיצים עם הקדמי בקוטר "21 מוחלפים בחישוקים יצוקים עם קדמי בקוטר "19, ומערכת המתלים מתקצרת משמעותית כשהמהלך יורד מ-220 מ"מ ל-150 מ"מ בשני הצדדים. הבולמים הקדמיים ההפוכים מציעים כיוון עומס קפיץ, ואילו הבולם האחורי מציע כיוון עומס קפיץ עם ברז חיצוני, וכן כיוון שיכוך החזרה. השינוי המשמעותי הזה מוריד את גובה המושב מ-855 מ"מ ל-825 מ"מ, ובנוסף הארגונומיה מותאמת לרכיבת כביש על-ידי הזזת רגליות הרוכב 14 מ"מ לפנים ו-7 מ"מ למעלה, והכידון הצר יותר ב-15 מ"מ ממוקם 13 מ"מ נמוך יותר ו-23 מ"מ לפנים.

גרסת ה-RE מקבלת גם פחות אבזור, כשמגני הידיים ומגן הגחון הקיימים בגרסת ה-DE אינם מגיעים כאן ב-RE, כדי להוריד מעט מהמשקל ומהמחיר. לעומת זאת, משקף הרוג גבוה ורחב יותר משל גרסת ה-DE. משקלה של גרסת ה-RE עומד על 223 ק"ג, לעומת 230 ק"ג של גרסת ה-DE.

הסוזוקי ויסטרום 800RE צפוי להגיע לשווקים האירופאים החל מחודש נובמבר, כשהמחיר צפוי להיות נמוך יותר מגרסת ה-DE בכמה אלפי שקלים, להערכתנו סביב 72 אלף ש"ח.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

KARIBOU (1)

מודעה: קריבו הרפתקאות אופנועים בעולם

קריבו הרפתקאות אופנועים מציעה טיולי אופנועים ייחודיים ברחבי העולם בכמה סגמנטים ובגישה קצת שונה - החל מהמסלול, דרך המלונות והמסעדות, ועד האווירה הכללית

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן