דף הבית / חדשות / ב.מ.וו: M 1000 XR – גרסת-על של האדוונצ'ר-ספורט
P90507433_highRes_bmw-m-1000-xr-protot

ב.מ.וו: M 1000 XR – גרסת-על של האדוונצ'ר-ספורט

בב.מ.וו מודיעים על התוכנית להציג את ה-M 1000 XR - הגרסה של חטיבת הביצועים המיוחדת ל- S 1000 XR - עם 200 כ"ס, 280 קמ"ש, כנפונים אווירודינמיים והרבה חלקי קצה

ה-S 1000 XR – האדוונצ'ר-ספורט של ב.מ.וו – מקבל טיפול בחטיבת הביצועים המיוחדת 'M' ויגיע בשנה הבאה עם שרירים, קרבון וכנפונים.

חטיבת הביצועים המיוחדת של ב.מ.וו (BMW M GmbH) הוקמה לפני 51 שנה, בשנת 1972. חטיבה זו מוכרת בעיקר במחלקת הרכבים של ב.מ.וו, עם גרסאות קצה מיוחדות וספורטיביות. לפני כשנתיים הציגו ב.מ.וו – לראשונה באגף הדו-גלגלי של החברה – גרסת קצה של ה-S 1000 RR הספורטיבי: ה-M 1000 RR – גרסה אקזוטית מוכוונת מסלול של ה-S1000RR, עם 212 כ"ס, 190 ק"ג ו-314 קמ"ש ואת גרסת הנייקד, ה-M 1000 R.

ב.מ.וו M 1000 XR אבטיפוס
ב.מ.וו M 1000 XR אבטיפוס

ה-S 1000 XR, שהוצג לראשונה בשנת 2015, הוא אדוונצ'ר-ספורט לכביש המיועד לרוכבים בוגרים שמגיעים מעולמות אופנועי הספורט ומחפשים אופנוע שמצד אחד יהיה נוח ומפנק, בעל תנוחת רכיבה זקופה ונוחה ועם מערכות מתקדמות, אך מצד שני שיספק ביצועים של אופנועי ספורט. הדגם משלים את ליין דגמי ב.מ.וו הגדולים, וכאמור מאפשר לרוכבים בוגרים בעלי אוריינטציה ספורטיבית לרכוב על אופנוע אדוונצ'ר שאינו GS המיועד לשטח אלא XR המיועד לכביש ומתנהג בהתאם.

לשנת 2020 הוצג הדור השני של ה-S 1000 XR כשהוא למעשה אופנוע חדש לחלוטין. העיצוב נשאר אומנם נאמן למקור בקווי המתאר, אך לזמנו הוא היה מודרני ומחודד יותר. השלדה, המתלים והמנוע חדשים גם הם, כשהמנוע מפיק 165 כ"ס.

כעת מציגים בב.מ.וו גרסת אב-טיפוס של ה-M 1000 XR, ומודיעים שהצגתו הרשמית תערך רק בשנה הבאה. המנוע מקבל תוספת שרירים שמביאה אותו ל-200 כ"ס עם מהירות מרבית של 280 קמ"ש. המשקל המלא עומד על 223 ק"ג, אבל מי שיבחר את כל תוספות הקרבון מקטלוג השיפורים יוכל להפחית בכמעט 2 ק"ג. מערכת הבלימה גם תשודרג ותקבל משאבה רדיאלית של 'M Brake' – היישר מדגמי המרוצים. חבילת האלקטרוניקה צפויה להיות מלאה ותכלול את כל הבקרות והפרמטרים האפשריים הרלוונטיים והלא-רלוונטיים. מערכת המתלים החשמלית סמי-אקטיבית תופיע גם כאן. בואו לא נשכח שיהיו כנפונים אווירודינמיים אגרסיביים לטובת כוח הצמדה מוגבר במהירויות גבוהות.

בזמנו סיכמנו שה-S 1000 XR הוא אופנוע שמצד אחד מספק לרוכב את מכלול התחושות של אופנוע ספורט, אבל יחד עם זאת הוא נוח ומפנק, וניתן לרכוב עליו שעות ארוכות מבלי להתעייף ומבלי לאמץ איברי גוף. סיכמנו גם שה-M 1000 R הוא אחת ממכונות הביצועים היותר איכותיות שעליהן רכבנו אי-פעם. ולא נשכח את ה- M 1000 RR עליו רכבנו לפני שנה. השילוב בין שלושתם בהחלט גורם לנו לצפות לו, כשהמחיר המשוער צפוי לעמוד באירופה על כ-22 אלף אירו – או איפשהו סביב 200 אלף ש"ח אצלנו בישראל.

P90507437_highRes_bmw-m-1000-xr-protot

P90507441_highRes_bmw-m-1000-xr-protot

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

VOGE-Rally800 (18)

ווג מציגה: DS 800 ראלי – אדוונצ'ר שטח

בווג מציגים את ה-DS 800 ראלי - אופנוע אדוונצ'ר-שטח חדש עם חישוקי 21 ו-18 אינץ', מנוע טווין עם 95 כ"ס, מיכל דלק גדול וחבילת אלקטרוניקה מקיפה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן