דגם הסופרבייק בחליפת אדוונצ'ר של ב.מ.וו, ה-S1000XR, יקבל גרסה חדשה לגמרי שתוצג בעוד שבועיים בתערוכת מילאנו.
ה-S1000XR המקורי הוצג בשנת 2015 ועודכן בשנת 2017. הוא נשען על הפלטפורמה של ה-S1000RR – הסופרבייק הקרבי של ב.מ.וו. ככזה, הוא מציע מנוע 4 צילינדרים בנפח ליטר ששוכן בתוך שלדת אלומיניום – בדיוק כמו באופנוע ספורט של הגרמנים. כעת, בדיוק שנה לאחר הצגתו של הדור השלישי של אחיו למסלול, יוצג הספורט-אדוונצ'ר החדש.
ה-S1000XR החדש יקבל את המנוע החדש לחלוטין שהוצג ב-S1000RR, בנפח 999 סמ"ק (קוטר קדח 80 מ"מ, מהלך בוכנה 49.7 מ"מ, יחס דחיסה 13.3:1). המנוע מגיע עם תזמון שסתומים משתנה מסוג ShiftCam וזאת על-מנת להרחיב את טווח המומנט היעיל ויחד עם זאת להגדיל את הספק המנוע. פה המנוע יכוון עם פחות הספק ויותר מומנט על-מנת להתאים לייעוד. גרסת הכביש מספקת 207 כ"ס, כאן אנו מאמינים שיהיו סביב 180 כ"ס, כשהדגם הקודם סיפק 165 כ"ס.
60 שניות על ה-ShiftCam: זוהי מערכת תזמון שסתומים משתנה. מדובר בגל זיזים לשסתומי היניקה, אשר מציע לכל שסתום צמד זיזים – אחד לסל"ד נמוך או לפתיחה חלקית של המצערת, שמציע זווית פתיחת שסתום צרה ומהלך פתיחת שסתום קצר. השני לסל"ד גבוה או לפתיחת מצערת מלאה, בעל זווית פתיחת שסתום גדולה יותר ומהלך פתיחת שסתום ארוך יותר. המערכת מגדילה את הטווח היעיל של המילוי הנפחי, את גמישות המנוע ומרחיבה את עקומת המומנט, שכן מהירות זרימת האוויר בכל טווח סל"ד תהיה קרובה יותר לאידאלית כעת.
המנוע החדש מגיע כמובן עם מצערות חשמליות. בדגם הכביש יש 7 מצבי רכיבה – מרוץ, דינמיק, כביש, גשם ו-Race Pro 3-1, כשמצב 'מרוץ' ניתן לכיוון אישי של הרוכב של בקרת האחיזה, ה-ABS (לפניות), בקרת הווילי, תגובת המנוע וגרף המומנט, וכן של בלימת המנוע – לא ברור כמה מהמצבים האלה יגיעו לאדוונצ'ר. ל-S1000XR יהיה קוויקשיפטר מקורי לשני הכיוונים. כל בקרות האלקטרוניות נשענות על יחידת מדידת אינרציה IMU ב-6 צירים של בוש.
בעקבות המנוע החדש יש גם שלדה חדשה, כשהמנוע משמש כגורם נושא עומס. השלדה שונתה על-מנת לשפר את הארגונומיה על ה-S1000XR ו-בב.מ.וו קוראים לשלדה החדשה FlexFrame, כשאת הקשיחות נותן כאמור המנוע. גם הגאומטריה שונתה על-מנת לשפר ביצועים והתנהגות.
גם מערכת המתלים חדשה לחלוטין. הזרוע האחורית מאלומיניום חדשה וקלה יותר, ואליה מחובר בולם יחיד עם כיוונים מלאים, גם הוא חדש ואיכותי יותר. כמו כן, ה-S1000XR יגיע עם אופציה לבולמים חשמליים סמי-אקטיביים מסוג DDC (ר"ת Dynamic Damping Control) בדור חדש ועם יותר פונקציות ומהירות תפעול. למעשה, הבולם בנוי כמעט כרגיל, עם בוכנה ודיסקיות מעבר שמן מכאניות-הידראוליות, אולם יש שסתום נוסף למעבר שמן, שנשלט אלקטרונית, והוא משנה את רמת השיכוכים תוך כדי רכיבה – בהתאם לצורך, כשזמן התגובה עומד על 10 אלפיות השנייה.
ה-S1000XR יוצג בתערוכת מילאנו הקרובה לצד עוד שלושה דגמים חדשים: ה-R18 עם מנוע ה-1,800 סמ"ק, F900R חדש לגמרי ו-גרסה מוקטנת של הספורט-אדוונצ'ר: F900XR. נביא חדשות ועדכונים מתערוכת מילאנו.
מבחן וידאו לגרסה המקורית: