בימים אלו מתחיל להימכר בארצות הברית ה-CFMOTO Ibex 450, או כפי שנכיר אותו באירופה – 450MT.
חברת CFMOTO הציגה בתערוכת מילאנו האחרונה את גרסת ה-450 במשפחת ה-MT שבסגמנט האדוונצ'ר, ובימים אלו מתחילה המכירה בארצות הברית (תחת השם Ibex 450), כשאירופה הבאה בתור – בחודש הבא. מדובר כאן על אדוונצ'ר עם נתונים שיאפשרו לרדת גם לשטח, עם חישוקי 21″ ו-18″, בולמים ארוכי מהלך ומשקל יבש של 175 ק"ג.
המנוע הוא הטווין מקבילי החדש יחסית המוכר מה-450SR הספורטיבי וה-450NK נייקד בנפח 450 סמ"ק, עם השיטה שמפרידה את פיני גל הארכובה ב-270° לטובת החספוס הנחמד. ההספק עומד על 45 כ"ס ב־8,500 סל"ד והמומנט על 4.5 קג"מ ב-6,250 סל"ד.
מבחינת מכלולים נמצא כאן כאמור חישוק 21″ מלפנים עם צמיג במידת 90/90 ו-18″ מאחור עם 140/70. המזלג הקדמי הוא של קאיאבה, הפוך ובקוטר של 41 מ"מ, כאשר הבולמים הקדמיים והאחוריים ניתנים לכיוונון מלא ומספקים מהלך גלגל של 200 מ"מ. את גובה חיבור הבולם האחורי ניתן לשנות בעזרת שתי נקודות מיקום על הלינקג' ובכך להנמיך אותו לטובת רוכבים מאותגרי גובה. הבלמים של J.Juan בנויים מדיסק יחיד בקוטר 320 מ"מ מלפנים ודיסק אחורי בקוטר 240 מ"מ, עם ABS של בוש הניתן לניתוק. גובה המושב הוא 820 מ"מ (עם אופציה למושב מונמך של 800 מ"מ), מרווח הגחון עומד על 220 מ"מ, מיכל הדלק מכיל 17.5 ליטר והמשקל היבש עומד על 175 ק"ג.
על ה-450MT נמצא בקרת אחיזה הניתנת לניתוק, ABS שאפשר לנתק מהגלגל האחורי, צג TFT בגודל 5″ עם קישורית לסלולר, שקע USB לטעינה ופנסי LED היקפיים. העיצוב הוא של סדנת קיסקה (Kiska), סדנת הבית של ק.ט.מ, ולפחות בתמונות הוא נראה טוב. יש גם גרסה נוספת (שככל הנראה תקרא ראלי או אדוונצ'ר) המיועדת יותר לרכיבות שטח ומגיעה עם כנף קדמית גבוהה, מתאמים לארגזי צד, ומיגוני שלדה ומנוע. המחיר בארצות הברית עומד על 6,500 דולר, כאשר עדיין אין מחיר באירופה (והוא עדיין גם לא מופיע באתר היצרנית) או בישראל.
נעים מאוד, T7 מועתק. דומה גם למוטו מוריני.
נכון, זול יותר. תחרות זה תמיד טוב לצרכן.
נירא מאוד מעניין