צילום תמונה ראשית: אסף רחמים
שנת 2017 הסתיימה – כמו ב-4 השנים האחרונות – בעלייה נוספת במכירות דו-גלגלי. את השנה מסיים השוק הדו-גלגלי עם כ-18,500 אופנועים וקטנועים – עלייה של כ-7.6% ביחס לשנה שעברה.
שנת 2017 מתאפיינת בעלייה במכירות אופנועים, כאלו עם קלאץ'. כ-6,650 מהם נמכרו השנה, שהם כ-35% מסך המכירות השנה. זהו שיא חדש ביחס שבין אופנועים לקטנועים, כשבשנים מסוימות וחלשות היחס הזה עמד על כ-5% בלבד. הישראלים עוברים לאופנועים, וזה מצוין.
ועכשיו, כמו בסיום של כל שנה, אנחנו בוחרים את האופנועים (והקטנועים) שעשו לנו את זה השנה יותר מאחרים. הכללים פשוטים: בחרנו את האופנועים שעשו לנו את זה יותר מאחרים, שהביאו משהו מיוחד לשוק הדו-גלגלי, או שסתם הם מגניבים ונהנינו לרכב עליהם. אז קבלו את רשימת האופנועים והקטנועים שלנו לשנת 2017.
הונדה X-ADV
יציאת השנה של הונדה. שילוב בין קטנוע לבין אופנוע, בתצורת אדוונצ'ר, היי-טקי לגמרי בעיצוב, כולל את גיר ה-DCT של הונדה, ומביא משהו אחר לחלוטין בנוף הדו-גלגלי. ואחרי הכל, הוא גם נוסע מגניב לגמרי. הונדה יודעת לייצר אופנועים מגניבים כשהיא רוצה, וה-X-ADV הוא אחת הדוגמאות הטובות לכך.
ק.ט.מ דיוק 390
הגרסה הראשונה של הדיוק 390 הייתה להיט מכירות. הגרסה השנייה, שהחלה להימכר השנה, כבר שוברת שיאים. הנייקד הקטן של ק.ט.מ קיבל עיצוב רדיקלי מוחצן ברוח משפחת הדיוקים הגדולים, שפע של אבזור כמו פנסי LED, מסך TFT צבעוני עם חיבור לסמארטפון, ומערכת ABS הכוללת מצב סופרמוטו, והפך לאטרקטיבי הרבה יותר. הקהל הצביע ברגליים, ואנחנו עפנו עליו לגמרי.
ימאהה טימקס 530
הדור הרביעי של הטימקס (יש שיאמרו דור שישי) שהושק השנה לקח את פלטפורמת הטימקס – שכבר מזמן הפכה לסמל סטטוס – והפך אותה לשואפת לשלמות. לראשונה יש גם 3 גרסאות ב-3 רמות אבזור. לא בכדי הוא הפך ללהיט מכירות שמוכר 700 כלים בישראל. הוא איכותי מאוד, והוא מציב סטנדרט חדש בעולם המקסי-סקוטרים, חוץ מזה שהוא מאוד מהנה לרכיבה.
קימקו AK550
'הטימקס של קימקו'. 17 שנה שהטימקס שולט בשוק המקסי-סקוטרים הספורטיביים. בזמן הזה יצרניות כמו ב.מ.וו ואפריליה ניסו לייצר מקסי-סקוטר ספורטיבי בדרך שלהם, ללא הצלחה גדולה. אבל אז באה קימקו הטייוואנית וייצרה טימקס, פשוט כך. רכבנו עליו בהשקה המקומית ונדהמנו מהיכולות הגבוהות שקימקו השיגו על הניסיון הראשון. מבחן השוואתי ראש בראש יותר ממתבקש (אל תדאגו, הוא כבר בוצע ויתפרסם בקרוב…).
דוקאטי סופרספורט 939
בשנים שאופנועי הספורט הפכו למכונות מרוץ חוקיות לכביש ובלתי שמישות, בדוקאטי הלכו צעד אחורה והוציאו את הסופרספורט 939. הוא לא רק קאמבק לשם סופרספורט, אלא בעיקר אופנוע ספורטיבי ביצועיסט שלא מוותר על סעיפי השימושיות. הוא מעולה לכביש הציבורי, ממלא את הוואקום שבין אופנועי הספורט הקיצוניים לבין הנייקדים הספורטיביים, ולא פחות חשוב – הוא גם יפהפה.
אפריליה טואונו RR 1100
הטואונו של אפריליה התמודד מאז ומתמיד על תואר אופנוע הכביש הטוב בעולם. הוא מציע יכולות כביש משובחות, מנוע V4 מטריף ועיצוב ייחודי ורדיקלי. ב-2015 הסופר-נייקד של אפריליה שבנוי על בסיס ה-RSV4R השתדרג ל-1,100 סמ"ק, השנה קיבל עוד מערכות אלקטרוניות, והוא טוב מתמיד. רכבנו השנה גם על גרסת הפקטורי המצוידת בבולמי אוהלינס, ונזל לנו המוח. איזו מכונה!
דוקאטי מולטיסטראדה 950
בואו נעשה את זה קצר: נכון להיום המולטיסטראדה 950 הוא האופנוע המועדף עלינו בליין האופנועים של דוקאטי, והוא המולטיסטראדה הנכון יותר. הוא חזק מספיק, הוא נוח ומפנק, הוא מתנהג מעולה בכביש – למרות גלגלי ה-"19 וה-"17, ויש לו גם יכולות שבילים מסוימות מזכות גלגלי ה-"19 וה-"17. גם המחיר סביר, וכל הנתונים הללו הופכים אותו למכונה משובחת שגורמת לגרסת ה-1200 להיראות מוגזמת מדי.
ק.ט.מ אדוונצ'ר 1090R
ק.ט.מ עשתה השנה סדר במשפחת האדוונצ'רים. ה-1190 על צמד גרסאותיו נגנז, ה-1290 קיבל 2 גרסאות נוספות, וה-1050 שינה את שמו ל-1090 וקיבל עוד 30 סוסים לאורווה. גרסת ה-R של ה-1090 מציעה את כל מה שרוכבי אדוונצ'ר קשוחים – כאלה שממש רוכבים בשטח עם האופנוע שלהם – צריכים. מנוע חזק, נוחות גבוהה, יכולות כביש ושטח של אופנוע-על, אלקטרוניקה, והתחושה הקרבית המיוחדת של ק.ט.מ. עוד אופנוע שהיינו רוצים בגראז' החלומות שלנו.
ק.ט.מ / הוסקוורנה מוזרקים
בשנה שעברה ק.ט.מ שחררה מנועים דו-פעימתיים חדשים בנפחים 250 ו-300 סמ"ק בדור חדש של אופנועים – גם של ק.ט.מ וגם של הוסקוורנה. השנה המנועים הללו מקבלים מערכת הזרקת דלק חדשה, לראשונה באנדורו 2 פעימות, שהופכת את מנועי השתי פעימות לחתלתולים קלים לשליטה, וזה מעבר לאופנועים עצמם שהם לא פחות ממשובחים. '3 פעימות' קראנו להם, כי הם קרובים מתמיד בהתנהגותם למנועי 4 פעימות, רק עם היתרונות של הדו-פעימתיים. קפיצת מדרגה עצומה בעולם האנדורו בכלל ובדו-פעימתיים בפרט.
שרקו SE-R125
נישאר באנדורו דו-פעימתי, פשוט כי אנחנו מאוהבים בהם. אחרי שק.ט.מ / הוסקוורנה הפסיקה לייצר את ה-125EXC / TE125 בשל תקנות זיהום האוויר (וחוסר כדאיות כלכלית בגלל מספרים נמוכים), בשרקו הצרפתית הרימו את הכפפה. 3 שנים לקח לפתח את ה-SE-R125, ואחרי שרכבנו עליו התאהבנו בו לגמרי. הוא לוקח את כל היתרונות של הק.ט.מ וההוסקוורנה, אבל מגיע באריזה קטנה וקלה יותר, ועם מתנע חשמלי אינטגרלי. אנחנו מקווים שהאופנוע הזה יחזיר את ה-125 סמ"ק 2 פעימות לקדמת במת האנדורו המקומי, כמו שהיה בעשור האחרון.
אינדיאן סקאוט
נכון שסדרת הצ'יף מהווה את ספינת הדגל של אינדיאן (שהגיעה לאחרונה ארצה), אבל אנחנו עפנו לגמרי דווקא על סדרת הסקאוט, שמביאה את רוח הקרוזר במלואה – עם עיצוב אותנטי ועם תנוחת רכיבה בהתאם, אבל עושה את זה בצורה מודרנית – עם מערכות אלקטרוניקה, מנוע חזק ומודרני, ואולי הכי חשוב – התנהגות כביש מעולה. לא ציפינו להתנהגות כזו מאופנוע שאמור להיות כל-כולו וייב ורוח, והופתענו.
ימאהה איקסמקס 300
אנחנו מסיימים את הרשימה של 2017 עם קטנוע. הימאהה איקסמקס 300 שיצא השנה והחליף את ה-250 הוותיק הוא סטנדרט חדש בקטנועים בינוניים. זה לא רק העיצוב הקרבי והמודרני, אלא גם המכניקה, שכוללת למשל מזלג קדמי עם 2 משולשים שמשפר משמעותית את ביצועי הכביש, וגם האלקטרוניקה המודרנית – למשל פנסי LED, מפתח קרבה ובקרת אחיזה. חוץ מזה שהוא מאוד איכותי בבנייה ובגימור, והוא עובד מעולה. האיקסמקס 300 ניצח את המבחן ההשוואתי שערכנו לקטנועי 300 סמ"ק, ולא בכדי.
המולטיסראדה עשה לי את זה יותר מכולם,חבל שהמחיר מרחיק אותו מהרבה הרבה ידיים
כלי שיכול היה להצליח הרבה יותר עם פילוסופיית שיווק פחות מתבדלת ,ויותר נגישה גם לכיסים פחות טפוחים
והאקס די וי
על שניהם לא רכבתי
באמר
אסף רחמים הצלם מס' 1 !!
"אל תדאגו, הוא כבר בוצע ויתפרסם בקרוב",
חשבתי להציע שם למבחן ההשוואתי:
"שבועה שהמבחן אובייקטיבי, ללא השפעת מטרו או עופר אבניר!"
מה דעתכם?
אופנואים ממש טובים זה האופנוע הכי טוב שרעיתי בעולם ואך אסגתם את האופנואה בחיים לא ראיתי אופנואה קזה מימני משה בן יחהוד