בהונדה יחשפו את ה-CBR1000RR פיירבלייד החדש אוטוטו, בתערוכת טוקיו שתתקיים באוקטובר. עד אז בהונדה מטפטפים עוד ועוד פרטים על ההיפר-ליטר-ספורט. בואו נסכם את מה שאנו יודעים עד כה.
קודם כל הקדמה:
לפני שנדבר על ה-RR החדש, בואו רגע נחזור להיסטוריה. לפני 28 שנה כמעט, בשנת 1992, יצא ה-CBR900RR פיירבלייד הראשון (על 25 שנות פיירבלייד בתמונות). האופנוע המיוחד הזה טרף את הקלפים ושינה את כללי המשחק בקטגוריית ההיפר-ספורט הגדולים, שכן הוא הציע יחס הספק / משקל מטורף לזמנו (בשביל לחסוך במשקל אפילו חוררו את המסיכה הקדמית והחרב התחתונה), גודל פיזי וביצועים שבתקופה ההיא יכלו רק לחלום עליהם. הפיירבלייד הראשון היה אופנוע קיצוני, ויש יאמרו אפילו מטורלל, ולא בכדי הוא הפך לאייקון של ממש בהיסטוריה של האופנוענות.
מאז הפיירבלייד עבר כמה וכמה גלגולים, מ-929, דרך 954 ועד ה-1000 המוכר לנו על כל גרסאותיו, אולם עם השנים הוא מותן והפך ל'הונדאי' יותר, דבר שהעצים את ההילה סביב אותו פיירבלייד מקורי של 1992. אבל כאמור, בשנים האחרונות הונדה נשארה מאחור. האלקטרוניקה השתלטה על הסופרבייקס, כשעל החגיגה מנצחות היצרניות האירופאיות. הפיירבלייד המצוין היה חייב עדכון מקיף, והוא הגיע ב-2017 (חגיגת הגזים של אביעד בפורטימאו – כאן). העולם התקדם, אולם הדגם לא כיכב על מסלולי המרוצים, וגם קהל הרוכבים לא היה מרוצה מהספק המנוע (189 כ"ס) הנמוך ביחס למתחרים. וכך גם הונדה היו צריכים להמשיך ולשפר את הדגם שמייצג את קצה הפירמידה שלהם.
מנוע: ארבע בשורה סטנדרטי, אך צפוי לקפוץ למספרי ה-220 כ"ס בגרסה הרגילה (ה-SP יהיה כמובן חזק יותר). יורו 5 כמובן.
טכנולוגיה: על הכנפונים המתכווננים כבר כתבנו – פוזה לכביש, עשירית שנייה פחות במסלול.
אלקטרוניקה: בהונדה ימשיכו לשדרג את מחשב-העל שהוצג בדגם 2017 וימשיכו כמובן עם המצערת החשמלית. לא נשכח את עדכון 2020 לחיישן אינרציה IMU שמודד תאוצות ב-6 צירים, ושיתופם של אינספור חיישנים. כל המידע הזה מועבר למחשב מרכזי, ובעזרת תקשורת CAN-Bus מהירה הוא מעביר את המידע לשאר המחשבים של שאר הבקרות. יש מערכת ABS מודרנית למרוצים שעובדת גם בהטיה. יש מערכת בקרת אחיזה עם 9 מצבי התערבות וניתוק. יש 5 מצבי בחירת כוח מנוע – 3 מהם מוכנים מראש ו-2 לבחירת הרוכב. אנחנו מדגישים – לבחירת הרוכב. באופנוע יפני! יש 3 מצבי בלימת מנוע, 3 מצבי בקרת ווילי, בקרת סטופי (!), ואחרי כל זה – יש מסך תצוגה TFT צבעוני שמכיל את כל המידע שבעולם, שאפשר להחליף בו מסכים (למשל – מרוץ, כביש, טכנאי וכו'), ושאותו מתפעלים על-ידי מספר כפתורים בבית המתגים. תמשיך גם האופציה לקוויקשיפטר שגם מעלה הילוכים וגם מוריד.
עיצוב: ואם הוא ייראה כמו בתמונה המצורפת, אז וואו גדול!
מועד: כאמור, ככל הנראה בתערוכת טוקיו באוקטובר.
אופנוע עם שפם