דף הבית / חדשות / ימאהה: סדרת מרוצים ייעודית ל-R7 החדש
2022_YAM_YZF700R7_EU_GYTR_ACT_008_preview

ימאהה: סדרת מרוצים ייעודית ל-R7 החדש

בימאהה הכריזו על סדרת מרוצים ייעודית ל-R7 החדש, שמיועדת להיות אזורית ותכנס את הרוכבים המובילים למרוץ גמר בסוף העונה

בימאהה, כצפוי, מרימים את הכפפה ומכריזים על סדרת מרוצים אזורית בכל אירופה לדגם ה-R7 החדש, כאשר בסוף העונה יתכנסו הרוכבים המובילים מכל אזור למרוץ אחד שיתקיים באחד מסבבי אליפות הסופרבייק העולמית.

בחודש מאי האחרון חשפו בימאהה את ה-R7 החדש, המיועד למשוך את הקהל הצעיר שרוצה גם להיכנס באופן סדיר לימי מסלול או למרוצי מועדונים, וכן לרוכבים שרוצים כלי ספורטיבי לכביש ולא יכולים לרכוש את ה-YZF-R6, שכבר אינו מיוצר עם תקינת כביש.

באופן טבעי, מכריזים בימאהה על סדרת מרוצים ייעודית לדגם, כשהכוונה היא להקים ברחבי אירופה סדרה מקומית לכל אזור. בסוף העונה יתכנסו 36 הרוכבים המובילים מכלל האזורים, למפגש 'סופרפינאלה' שיתקיים כמרוץ חימום לפני אחד מסבבי אליפות הסופרבייק העולמית. הכוונה היא לתת במה עולמית לרוכבים המקומיים מכל אזור, שצברו ניסיון מרוצים בפלטפורמה שהיא יחסית זולה.

המנוע ב-R7 זהה למותקן ב-MT-07, ומדובר על מנוע ה-CP2, שהוא טווין מקבילי א-סימטרי בנפח 689 סמ"ק המספק 74 כ"ס ב-8,750 סל"ד ומומנט של 6.8 קג"מ ב-6,500 סל"ד – בדיוק כמו באחיו הנייקד. המנוע מותאם כמובן לתקנות פליטת המזהמים יורו 5. ב-R7 יש מערכת ניהול מנוע שונה המספקת תגובת מנוע מהירה ונשלטת יותר, פתחי יניקת אוויר שונים ומערכת פליטה שונה לעומת ה-MT-07. יחס ההעברה של ההילוך השני קצר יותר, ויש קלאץ' מחליק למניעת נעילת גלגל אחורי בהורדת הילוכים אגרסיבית. קוויקשיפטר יוצע כאופציה בתשלום. המשקל המלא עומד על 188 ק"ג (4 ק"ג יותר מה-MT-07), והמהירות המרבית גבוהה בכ-20 קמ"ש לעומתו.

מכלולי השלדה דומים אך לא זהים. בסיס הגלגלים קצר יותר ב-5 מ"מ (1,395 מ"מ), ויש מזלג הפוך של קאיאבה בקוטר 41 מ"מ עם כיוונים מלאים. מאחור יש לבולם החדש אופציות לכיוון עומס הקפיץ ושיכוך ההחזרה (ריבאונד). הכידון הוא מסוג קליפ-און, זווית ההיגוי חדה יותר, חלוקת המשקל היא 51/49 לטובת החלק הקדמי, הרגליות ממוקמות מעט יותר לאחור והמושב צר יותר.

מערכת הבלימה היא של ברמבו, עם צמד דיסקים צפים בקוטר 298 מ"מ, קליפרים רדיאליים עם 4 בוכנות, וגם משאבת בלם קדמית בתצורה רדיאלית. מידות החישוקים והצמיגים זהים ל-MT-07 עם 120/70ZR17 ו-180/55ZR17. למעט מערכת ABS לא נמצא כאן בקרות אלקטרוניות.

אין כרגע מידע מהיבואן המקומי אם יש מטרה להקים ליגה ייעודית גם בישראל, אם כי לדעתנו הסיכויים לכך לא גבוהים.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

ZONTES 310T 19 (3)

נתפס ברשת: האתר הישראלי של זונטס

יבואנית זונטס לישראל משיקה אתר חדש שמציג לראווה את דגמי המותג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן