דף הבית / גריד / רכיבה ראשונה: ימאהה MT-07 דור שלישי
Yamaha-MT-07-2021-Test-007

רכיבה ראשונה: ימאהה MT-07 דור שלישי

הדור השלישי של הימאהה MT-07 משתפר בארגונומיה וביכולות הבלימה ומקבל עיצוב חדש ומודרני הרבה יותר; רב המכר הפשוט הופך לטוב יותר, ובעיקר ליפה יותר

צילום: אופק דנון

  • יתרונות: עיצוב מודרני, מנוע גמיש מלא שמחת חיים, התנהגות במהירויות נמוכות ובינוניות, פאן-פקטור, קלות רכיבה, מחיר
  • חסרונות: התנהגות במהירויות גבוהות, אבזור
  • שורה תחתונה: בדור השלישי של ה-MT-07 בימאהה שומרים על היתרונות המובהקים, משפרים מעט את התחום המכאני והרבה את התחום העיצובי
  • מחיר: 55,985 ש"ח 'על הכביש'
  • מתחרים: סוזוקי SV650, קוואסאקי Z650, בנלי 752S, הונדה CB650R, דוקאטי מונסטר 797
  • נתונים טכניים: מנוע טווין מקבילי, 689 סמ"ק, 74 כ"ס ב-8,750 סל"ד, 6.8 קג"מ ב-6,500 סל"ד, 8 שסתומים, DOHC, קירור נוזל, הזרקת דלק, שלדת יהלום מפלדה, מזלג טלסקופי קונבנציונלי, מהלך 130 מ"מ, זרוע אלומיניום עם בולם יחיד, כיווני עומס קפיץ ושיכוך החזרה, מהלך 130 מ"מ, צמד דיסקים צפים בקוטר 298 מ"מ, דיסק אחורי בקוטר 245 מ"מ, מערכת ABS, אורך 2,085 מ"מ, בסיס גלגלים 1,400 מ"מ, גובה מושב 805 מ"מ, מיכל דלק 14 ל', משקל מלא 184 ק"ג, צמיגים 180/55ZR17, 120/70ZR17
  • לרכיבת מבחן על ימאהה MT-07 – לחצו על הקישור

צפו בווידאו: ימאהה MT-07 במבחן:

עריכת וידאו: אביעד אברהמי

מה זה?

ה-MT-07 המקורי, הנייקד הבינוני ממשפחת ה-MT של ימאהה שיצא כאח הקטן של ה-MT-09, הפך להצלחה מסחררת בין לילה. בימאהה של אחרי המשבר הכלכלי הגדול של 2009 עלו על הנוסחה ליצירת אופנועים שמצד אחד הם פשוטים מכאנית ובעלי מכלולים זולים יחסית, כשהפלטפורמה משמשת מספר דגמים, אולם הכלים מעוצבים היטב ומודרני, מציעים מוצר שלם, ובעיקר מלאים שמחת חיים ופאן-פקטור. ה-MT-07 היה בדיוק כזה.

שלוש שנים מאוחר יותר, ל-2018, בימאהה ביצעו מתיחת פנים עיצובית ל-MT-07, כשהפלטפורמה המכאנית נשארה זהה. שלוש שנים נוספות עברו, ול-2021 בימאהה מבצעים עדכון מקיף יותר לדור השלישי של ה-MT-07. ראשית ה-07 מקבל מתיחת פנים עיצובית משמעותית, עם יחידת פנס קדמי חדשה לחלוטין, בקורלציה מלאה ל-MT-09 החדש גם הוא ל-2021, בתצורת Y של פנסי ה-LED החדשים. הזנב חודד גם הוא, כולל יחידת הפנס האחורי שגם היא בתצורת Y ייחודית, וחיפויי מיכל הדלק עוצבו מחדש באופן מודרני ומעוקל יותר, וקיבלו כונסים שמנתבים אוויר טרי אל מערכת היניקה. בנוסף, בימאהה עבדו על הארגונומיה והצרו אותה – בעיקר באזור מיכל הדלק והירכיים. לדעתנו ה-MT-07 החדש נראה מעולה – טוב משמעותית מהדגמים הקודמים.

השינויים המכאניים לא גדולים במיוחד, אבל הם משמעותיים למדי. מערכת הבלמים קיבלה צמד דיסקים גדולים יותר בקוטר 298 מ"מ במקום 282 מ"מ בדגמים הקודמים, כשהקליפרים נשארו זהים. הכידון חדש, כשהוא עבה יותר ('פאט באר') ורחב יותר ב-30 מ"מ, וגם הוא תורם את חלקו לארגונומיה המחודשת, ויש גם לוח מחוונים LCD חדש עם קוטביות מוגברת. המנוע נשאר זהה, טווין מקבילי א-סימטרי בנפח 689 סמ"ק, המפיק 74 כ"ס ו-6.8 קג"מ, אבל בגלל תקנות יורו 5 הוא מקבל מערכת פליטה חדשה עם ממיר קטליטי גדול יותר, וכן מערכת ניהול מנוע חדשה.

שאר הפלטפורמה, כולל השלדה, המתלים והגלגלים, נשארה זהה לדגמים הקודמים, ורק הצמיגים הם כעת המישלין רואד 5 החדשים.

ימאהה MT-07 דור שלישי
ימאהה MT-07 דור שלישי

ביצועים

על אף היותו אופנוע קטן, פשוט וזול, ה-MT-07 תמיד היה מכונת ביצועים מגניבה בזכות תכנון נכון וכמה מכלולים חשובים, ובראשם המנוע. אחרי 6 שנות שירות של ה-CP2 כבר אפשר לומר בפה מלא שזה אחד המנועים המוצלחים ביותר של ימאהה, ואהבנו אותו מאוד בכל אופנוע שעליו הוא הותקן – MT-07, טרייסר 700, XSR700 וטנרה 700. זה לא רק שהוא גמיש ומספק כוח כבר מסל"ד נמוך בלינאריות ועם הרבה בשר, זו בעיקר תחושת ה'מסטיק' שהוא מספק למשיכת המצערת, שמתווספת לסאונד ומכלול תחושות מהנים בזכות סדר ההצתה הא-סימטרי של מנוע הקרוספליין. בשורה התחתונה זה מנוע אדיר בכל אופנוע שעליו הוא הותקן.

כאן במבחן, על אף שמדובר במנוע המוגבל ל-47.6 כ"ס ולרישיון נהיגה A1, עדיין בסל"ד נמוך ובינוני יש את מלוא המומנט ואת מכלול התחושות, כשההבדל מגיע מאמצע קשת הסל"ד ועל הקצה – כשהמומנט יורד וההספק נשאר על 35 קילוואט, שמביאים את ה-07 המוגבל לכ-170 קמ"ש, ועם מעט רוח גבית או מגמת ירידה גם ל-180 קמ"ש.

ההתנהגות של ה-MT-07 תמיד הצטיינה במהירויות נמוכות ובינוניות, והדור השלישי ממשיך את המגמה הזו. בזכות מערכת מתלים עם בולמים פשוטים ורכים, ה-07 הוא אופנוע שעובד בצורה תלת-ממדית ומתקפל היטב לפניות, וזה כיף אדיר במהירויות נמוכות שמאפשרות לעבוד עם ה-07 כמו כדור. זה אולי הנייקד הקרוב בהתנהגותו לאופנוע סופרמוטו, למרות ההבדל התהומי במערכות המתלים. מאידך, הרכות של הבולמים – גם בקפיצים וגם בהידראוליקה המהירה – פוגמת בהתנהגות האופנוע במהירויות גבוהות, וגורמת לנדנודים, בעיקר על הצד.

יוצא אפוא שה-MT-07 הוא אחד הכלים המהנים ביותר לרכיבה טכנית בכבישים מפותלים צפופים או במגרשי חניה, כשהמנוע והגאומטרייה, בשילוב המשקל שעומד על 184 ק"ג ותנוחת הרכיבה הזקופה, גורמים ל-07 להיות אחת ממכונות הווילי'ז היותר מגניבות שיש, כשהגלגל הקדמי עולה בקלות בהילוך שלישי, ועם קצת מאמץ גם ברביעי.

נציין גם את מערכת הבלמים הקדמית, שכעת מציעה נשיכה חזקה יותר ועוצמת בלימה טובה יותר. יפה מה ש-16 מ"מ מסוגלים לעשות.

ה-MT-07 הוא מכונת ווילי'ז מעולה
ה-MT-07 הוא מכונת ווילי'ז מעולה

איך זה מרגיש?

הימאהה MT-07 הוא אופנוע קטן ממדים. גובה המושב שעומד על 805 מ"מ יאפשר לכל רוכב להגיע עם רגל בטוחה לקרקע, ותנוחת הרכיבה זקופה לגמרי ושולטת. הכידון החדש והרחב יותר נותן תחושה איכותית יותר, אבל הוא בעיקר פותח את הזרועות בכ-15 מ"מ בכל צד, מה שמגביר את תחושת השליטה, את יכולת ההיגוי, וגם את התחושה הקרבית – במיוחד בגלל הכלום שיש לפני הכידון ממבט הרוכב, שכן הפנס ממוקם נמוך. המשקל לא גבוה במיוחד ועומד על 184 ק"ג כולל נוזלים, וכל הנתונים הללו יחד יוצרים אופנוע שקל מאוד לשלוט בו, כך שהוא טוב מאוד לרוכבים מתחילים, אבל גם לרוכבים מנוסים יותר שמחפשים פליי-בייק עירוני.

היעדר מיגון הרוח מונע רכיבה בין-עירונית מהירה, וזה בא בקורלציה מלאה למערכת המתלים הרכה. מהירות שיוט נוחה תעמוד על סביב 140 קמ"ש, ושם תהיה רזרבת כוח לעקיפות מהירות. אגב, ניתן להוסיף משקף מקורי קצר או גבוה בתוספת תשלום (456 ש"ח ו-840 ש"ח בהתאמה), או כחלק מקיט ספורט (משקף קצר, מחרשה, מדבקות אחיזה למיכל הדלק ומאותתים אחוריים – 1,785 ש"ח) או מקיט קומפורט (סבל אחורי, ארגז 39 ל' ומשקף שקוף גבוה – 2,200 ש"ח).

על אף שהמושב נוח לאורך זמן, וכך גם תנוחת הרכיבה, ה-MT-07 אינו מיועד לכסות מרחקים. זה אופנוע למרחקים קצרים ובינוניים, וככל שהאספלט יהיה יותר מפותל ויותר מקופל – כך היתרונות  הדינמיים של ה-MT-07 יבואו יותר לידי ביטוי. המושג 'זמישות' הוא הלחם של זריזות וגמישות – אג'יליות בלעז, וה-MT-07 עונה להגדרה הזו בדיוק, שכן כל כך קל לקפל אותו לפניות, להעביר כוחות ומשקלים לפנים ולאחור על המתלים, ולעבוד תלת-ממדי כמו כדור שעובד לכל הכיוונים, וזה כל כך כיף.

איכות החומרים והגימור טובה למדי, על אף שה-MT-07 בנוי ממכלולים ומחלקים פשוטים וזולים. הצביעה איכותית (ולטעמנו הצביעה האפורה של אופנוע המבחן, עם הגלגלים האדומים-ורודים הזוהרים היא היפה ביותר), והתחושה הכללית היא טובה – על אף שמדובר באופנוע תקציב זול. לוח המחוונים החדש זהה לזה שמותקן בטרייסר 700 החדש, והוא מתופעל מבית המתגים השמאלי. אין פה מסך TFT צבעוני, אבל ייאמר לזכות מסך ה-LCD החדש שהוא ברור וקריא. גם האבזור לא מפואר, ולמעט מערכת ABS, שהיא חובה לפי התקן, לא תמצאו פה שום בקרות אלקטרוניות. מה שכן, יש פנסי LED היקפיים ומודרניים, כשהפנס הקדמי מאיר מצוין ומספק תאורה טובה ויפה.

אופנוע פשוט וטוב שעבר מקצה שיפורים והפך למגניב יותר
אופנוע פשוט וטוב שעבר מקצה שיפורים והפך למגניב יותר

סיכום ועלויות

ה-MT-07 הוא נייקד סופר-מגניב. בימאהה עלו על נוסחה מנצחת של אופנוע הבנוי ממכלולים פשוטים אבל נותן תוצאה הגדולה מסך חלקיה. מעבר לאיכות הכללית של הנייקד הזול, זה גם אחד הכלים היותר כיפיים לרכיבה במהירויות נמוכות ובינוניות, כאמור עם תחושת התלת-ממדיות והכדוריות, ועם מנוע ה-CP2 המעולה של ימאהה. מאידך, הוא פחות מתאים למהירויות גבוהות או לרכיבות ארוכות.

בימאהה לקחו את הנוסחה המוצלחת הזאת, שמוכרת היטב כבר 6 שנים, ושיפרו אותה בנגיעות קטנות אבל חשובות. הבלמים טובים משמעותית, הארגונומיה צרה יותר, הכידון איכותי ורחב יותר, ולוח המחוונים היה חייב ריענון. אבל עיקר השינוי נמצא כאמור בעיצוב החדש והמודרני, שלטעמנו הולם הרבה יותר את קונספט האופנוע, כשגם פנסי ה-LED עושים את שלהם.

ה-MT-07 בדור השלישי של 2021 מתומחר ב-55,985 ש"ח 'על הכביש' כולל אגרות. זהו מחיר גבוה יותר מזה של מתחריו הישירים – הסוזוקי SV650 והקוואסאקי Z650 – אולם הוא גם מציע יותר, ובעיקר מודרני יותר. כך או כך, זה אחד האופנועים המהנים יותר לרכיבה, וזה מקבל משנה תוקף בעיקר בגלל העובדה שזה אופנוע שמורכב מחלקים פשוטים וזולים.

יש לנו תחושה שעם השיפורים המכאניים והעיצוביים של הדור השלישי, ה-MT-07 ימשיך להיות להיט מכירות באירופה ובישראל. איזה אופנוע מגניב!

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Ducati 851 Strada 89 1

נוסטלגיה: דוקאטי 851 ו-888

ה-851 היה אופנוע הקצה של דוקאטי בשנות ה-80, והוא הוחלף בהצלחה על ידי ה-888; מנוע וי-טווין מתקדם, הרבה אדום, והצלחה גדולה במסלולים

2 תגובות

  1. Avatar
    קול-בי קריינות ודיבוב

    אברהמי, מה יהיה עם כל הווילי האלו? איזה מסר אתה בדיוק אתה מעביר???????? ואחרי זה מתפלאים שיש פה כ"כ הרבה תאונות במיוחד הצעירים חסרי הניסיון ומנוח?
    לא ממש מוסיף חשק לקרוא ת'כתבות שלך.
    חלאס עם השטויות. יודעים שאתה גבר. לא צריך להוכיח כלום. אתה פשוט חותך את הענף עליו אתה יושב.

  2. Avatar

    אתה מבין שמה שרשמת זה בולשיט מהמעלה הראשונה נכון? בעצם אתה לא , אחרת לא היית רושם זאת וחבל אפילו להתחיל להסביר מדוע?!

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן