דף הבית / GP: ימי מבחן ממלזיה 1
Marc-Marquez-Sepang-Test-1-HRC

GP: ימי מבחן ממלזיה 1

פגרת החורף תמה ומנועי ה-MotoGP החלו רועמים ברחבי מסלול ספאנג המלזי. אחרי הפגרה הארוכה הגיעו הרוכבים והקבוצות למלזיה לשלושה ימי מבחן בסבב המבחנים הראשון, לפני שישובו למסלול פעם נוספת לקראת סוף החודש. באופן לא ממש מפתיע, מארק מרקז סיים את שלושת ימי המבחן עם הזמן הטוב ביותר, כשעל הדרך הוא גם שובר את שיא המסלול.

רשימת המתחרים לעונת 2015 נסגרה עם לא פחות מ-25 רוכבים, אך המסלול במלזיה היה עמוס בהרבה בשל הגעתם של רוכבי מבחן רבים, כך שמספר הרוכבים האמיר לכ-30. הרוכב היחיד שנעדר מהמבחנים היה רוכב פראמק-דוקאטי הקולומביאני, יוני הרננדז, שנפצע בתאונת אימונים, ובמקומו נקרא לדגל בוחן המפעל של דוקאטי, מיקלה פירו.

באופן מובן, היום הראשון היה בעיקר הורדת חלודה אחרי תקופה ארוכה שבה הרוכבים לא עלו על אופנועי MotoGP. ולנטינו רוסי והימאהה שלו בילו את מרבית היום בראש טבלת הדירוג, זאת כמובן עד שמרקז החליט לבצע הקפה מהירה לקראת סוף היום, כדי להדיח את רוסי מראשות הטבלה עם זמן של 2:00.262 דק'. ימאהה ביצעה מספר שינויים מינוריים באופנוע מאז ימי המבחן בוולנסיה, אך בהונדה הגיעו עם לא פחות משלושה אופנועים – האופנוע של עונת 2014, האופנוע של עונת 2015 שלקח חלק בימי המבחן בוולנסיה, ואופנוע שהוא שילוב של שני האופנועים. לורנזו סוגר את השלישייה הראשונה כשאחריו אנדריאה דוביציוזו עם הדוקאטי ודני פדרוסה. דוקאטי עדיין לא סיימה להכין את האופנוע לעונה הבאה, ה-GP15, והגיעה עם מה שמכנים בבולוניה GP14.3, משמע דגם ה-GP14.2 אותו בחנו בעבר עם מספר שיפורים, כשהאופנוע החדש צפוי לבצע הופעת בכורה בימי המבחן הבאים במלזיה.

ביום השני היה זה חורחה לורנזו שסיים בראש הטבלה, כשהוא גם הרוכב היחיד לרדת משתי דקות עם זמן של 1:59.963 דק'. דוביציוזו מראה שדוקאטי ממשיכה ללכת בכיוון הנכון ומסיים במקום השני, לפני מארק מרקז. דני פדרוסה במקום הרביעי, ובמקום החמישי בן קבוצתו של דוביציוזו, אנדראה יאנונה. ביום השלישי מארקז מרקז שובר את שיא המסלול ומבצע את ההקפה המהירה ביותר של אופנוע על המסלול המלזי עם זמן מדהים של 1:58.867 דק', מקדים את בן קבוצתו דני פדרוסה ב-139 אלפיות השנייה בלבד. אנדראה יאנונה מצליח לכבוש את המקום השלישי כשהוא מקדים את ולנטינו רוסי וחורחה לורנזו.

ימי המבחן הם אמנם לא מקצה דירוג, והרוכבים עסוקים בלבחון דברים שונים ולעתים גם אופנועים שונים, אך הם כן יכולים לתת אינדיקציה כללית לגבי מה צפוי לנו בעונה הבאה. בבחינה של שילוב שלושת ימי המבחן, באופן מובן, נראה כי מארק מרקז הוא עדיין הרוכב לנצח. עם זמן של 1:58.867 דק' הוא היחיד לרדת מטווח ה-1:59 דק'. דני פדרוסה נראה חזק מאוד אף הוא, איטי ממרקז ב-139 אלפיות בלבד. אלא שנראה כי להונדה יש עוד לא מעט עבודה, הן כי רוכבי המפעל טוענים יש האופנוע של עונת 2015 רחוק מלהיות מוכן והן כי שאר ההונדות נמצאים הרחק מאחור. לצורך העניין, ההונדה הבא אחרי פדרוסה הוא קאל קראטשלאו הבריטי, שמגיע במקום ה-11 בהפרש של 1.669 שניות ממרקז. הן מרקז והן קראטשלאו דיווחו כי המנוע אגרסיבי מאוד. קראטשלאו, שרכב בעבר הן על ימאהה והן על דוקאטי, מדווח על אופנוע שונה מאוד ולא קל לרכיבה כלל וכלל.

שאר קבוצות הלוויין של הונדה גם לא נראות ממש טוב, למרות שמדווחות על שיפור משמעותי משנה שעברה. ההונדה הבא אחרי קראטשלאו הוא של קבוצת Marc VDS החדשה עם סקוט רדינג, במקום ה-17 בלבד. צמוד אליו מגיע ניקי היידן של קבוצת אספאר, כשגם לו בן קבוצה חדש מאליפות הסופרבייק – יוג'ין לאברטי, שמגיע במקום ה-24 בלבד.

מי שנראית במצב טוב יחסית לעונות קודמות היא דוקאטי, או לפחות קבוצת המפעל שלה, שכאמור הגיעה עם ה-GP14.3. אנדראה יאנונה מסיים את שלושת ימי המבחן עם הזמן השלישי בטיבו, כחצי שנייה בלבד מהזמן הטוב ביותר. דוביציוזו במקום השביעי, עם זמן איטי בכשנייה אחת מהמוביל והאחרון לרדת מגבול שתי הדקות להקפה. דנילו פטרוצ'י, רוכב קבוצת פראמק-דוקאטי, מסיים במקום ה-13, איטי בכשתי שניות מהמוביל, אך מקדים רוכבים רבים. בעיקר הרבה אופנועי הונדה של קבוצות הלוויין. הקטור ברברה ממשיך להתאקלם לדוקאטי של קבוצת אבנטיה במקום ה-15, כשלפניו הירושי אויאמה, הפעם עם כובע רוכב המבחן של הונדה.

רוכבי קבוצת המפעל של ימאהה סיימו במקומות הרביעי והחמישי, כשרוסי מקדים את לורנזו. רוסי איטי ב-534 אלפיות השנייה מרקז, בעוד שלורנזו רחוק ב-757 אלפיות השנייה. במקום השישי אופנוע ימאהה נוסף, הפעם של קבוצת טק-3 עם פול אספרגרו. ימאהה נראית טוב עם לא פחות מחמישה אופנועים בעשירייה המובילה, כשבן קבוצתו של אספרגרו, הבריטי ברדלי סמית', במקום התשיעי, כשאותו מקדים שטפן ברדל הגרמני, שעבר לקבוצת Forward ורוכב עם מנוע ימאהה. בן קבוצתו החדש של ברדל המגיע מאליפות הסופרבייק, לוריס בז, במקום ה-19 בלבד, כ-2.7 שניות איטי מהמוביל.

אחת ההפתעות המרעננות של המבחן היא קבוצת סוזוקי. אחרי הופעה די מאכזבת הן במרוץ האחרון של עונת 2014 והן בימי המבחן שהגיעו אחריו, עם בעיות אמינות קשות, לא רק שסוזוקי מצליחה להעביר את כל שלושת ימי המבחן ללא כל בעיה, אלא שרוכב הקבוצה, אלייש אספרגרו, חותם את העשירייה הראשונה עם זמן של 2:00.486 דק', כשהוא מקדים את קאל קראטשלאו עם ההונדה של קבוצת LCR. רוכב סוזוקי השני, מאבריק ויניילס שעלה מקטגורית הביניים, מרשים אף הוא במקום ה-12. רוכב קבוצת LCR השני, ג'ק מילר האוסטרלי שקפץ מקטגורית ה-Moto3, עדיין לומד את האופנוע החדש והוא מסיים במקום ה-20 בלבד, כ-3 שניות איטי מהמובילים.

מי שנראית לא ממש טוב היא קבוצת אפריליה בכלל ומרקו מלנדרי בפרט. אלבארו באוטיסטה מצליח לסחוט מהאפריליה, המקבל מנוע חדש בעל הפעלה פנאומטית לשסתומים, זמן הרחוק בכשלוש שניות מהמוביל, אך מרקו מלנדרי, החוזר מאליפות הסופרבייק, נראה כמו הצל של עצמו. הוא מגיע כאחרון הרוכבים הפעילים באליפות, עם זמן הרחוק ב-4.774 שניות מהמוביל – שנות אור במונחי מרוצים. באפריליה טוענים כי הם מרוצים וכי הזמנים הם לא בראש סדר העדיפוית, אך גם הם מודים כי מלנדרי מתקשה.

רוכבי האליפות יחזרו בסוף החודש לימי מבחן נוספים במלזיה. אנחנו כמובן נמשיך לדווח.

אודות אייל פרדר

עשוי לעניין אותך

Brembo Hypure (1)

ברמבו: קליפרים חדשים לאופנועים ספורטיביים

ברמבו מציגה את ה-Hypure - קליפרים רדיאליים חדשים לאופנועי ספורט - קלים יותר, ביצועיסטים יותר וחסכוניים יותר מההיצע הקיים; יוצגו על אופנוע חדש עוד השנה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן