דף הבית / חדשות / ב.מ.וו: ה-F850GS מקבל גרסת אדוונצ'ר
BMW-F850GS-ADV-001

ב.מ.וו: ה-F850GS מקבל גרסת אדוונצ'ר

כצפוי, הב.מ.וו F850GS החדש מקבל גרסת אדוונצ'ר גדולה ומאובזרת

האופנוע הזה היה צפוי, הוא נתפס בתמונות ריגול ביוון במהלך השנה, ועכשיו הוא נחשף רשמית: ב.מ.וו חושפת הבוקר (ג') את גרסת האדוונצ'ר של ה-F850GS.

הבסיס הוא כמובן ה-F850GS שאותו בחנו לא מזמן כאן בפול גז, עם מנוע טווין מקבילי בנפח 853 סמ"ק, שבו פיני הארכיבה נמצאים בהיסט של 270 מעלות (ו-450 מעלות במחזור הבא). המנוע מספק 95 כ"ס, וניתן לקבל אותו בגרסה מוגבלת לרישיון נהיגה A1. נזכיר שמדובר באופנוע חדש לחלוטין ולא במתיחת פנים ל-F800GS, כך שיש שלדה חדשה, מתלים חדשים, עיצוב חדש, אלקטרוניקה מתקדמת יותר, וכאמור מנוע חדש לחלוטין.

ב.מ.וו F850GS בגרסת אדוונצ'ר
ב.מ.וו F850GS בגרסת אדוונצ'ר

אז גרסת האדוונצ'ר בנויה על בסיס ה-F850GS המוכר, אולם גרסת האדוונצ'ר גדולה יותר, מאובזרת יותר, ומיועדת לרכיבת שטח-אדוונצ'ר קשוחה יותר מהגרסה הרגילה.

כך למשל, מיכל הדלק גדל בנפחו ל-23 ליטרים (15 ל' בגרסת הבסיס), ובב.מ.וו מצהירים שטוח הרכיבה עשוי להגיע ל-550 ק"מ. השלדה עברה גם היא שינויים, וכעת זווית ההיגוי חדה יותר ב-2 מעלות והמפסע קטן מ-124.6 מ"מ ל-117 מ"מ ביחס ל-F850 GS, כשבסיס הגלגלים מתקצר מ-1,593 ל-1,578 מ"מ. המזלג ההפוך מלפנים בקוטר 43 מ"מ (ללא כיוונים) מקבל מהלך ארוך יתר של 230 מ"מ במקום 204 מ"מ בגרסת הבסיס, ומאחור מהלך הגלגל עומד על 215 מ"מ. בשל אלו, גובה המושב מטפס ל-875 מ"מ לעומת 860 מ"מ ב-F850GS, כשניתן להנמיך את האופנוע גם במתלים וגם עם מושב נמוך יותר. אגב, גם בגרסת האדוונצ'ר תציע ב.מ.וו את מערכת המתלים החשמליים ESA, כאמור כאופציה בתשלום נוסף.

מבחינת בקרות ואלקטרוניקה, ה-F850 אדוונצ'ר מגיע עם 2 מצבי ניהול מנוע – כביש וגשם, עם מערכת ABS מתקדמת ומערכת בקרת אחיזה כסטנדרט, עם מסך TFT צבעוני כמו של ה-F850GS, עם פנסי LED היקפיים, ועם מפתח קרבה KEYLESS. כאופציה תוצע מערכת המתלים החשמלית ESA, שמוסיפה מצבי ניהול נוספים – דינמיק, אנדורו ואנדורו פרו, כשכל אחד מהמצבים שולט לא רק על המנוע ועל המתלים, אלא גם על ה-ABS ובקרת האחיזה, וכן תוספת של פנסים המתכווננים לפנייה.

ואחרי כל אלו, משקלו של ה-F850 אדוונצ'ר עומד על 244 ק"ג – כולל כל הנוזלים, לעומת 229 ק"ג של ה-F850GS.

בב.מ.וו מרחיבים משמעותית את את רשימת האביזרים האופציונליים המקוריים שניתן להוסיף, החל מפנסי ערפל, מגני מנוע ושלדה, מושבים בגבהים שונים, ידיות, מנופים ורגליות, סטים שונים של ארגזים, אביזרי ניווט, ועוד שפע של חלקים ברשימה באורך הגלות.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

2025 KTM SX-F FACTORY EDITIONS-9

ק.ט.מ: גרסאות המוטוקרוס פקטורי של 2025

כמדי שנה, ק.ט.מ חושפת את גרסאות הפקטורי של דגמי המוטוקרוס, הכוללים - פרט לשפע תוספות - מערכת מדידת נתונים מתקדמת לשליטה בניהול המנוע ובנתוני הרכיבה

תגובה אחת

  1. Avatar

    מה עם מיגון רוח נורמלי ? אופנוע אדוונצר עם מיגון רוח בדיחה! לא יפתרו אותנו מלהשקיע סכום נוסף במיגון רוח ראוי?

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן