דף הבית / חדשות / דוקאטי חוזרת למונסטרים מקוררי אוויר
M796

דוקאטי חוזרת למונסטרים מקוררי אוויר

דוקאטי חוזרת לייצר מונסטר מקורר אוויר שיהיה דגם הבסיסי הזול לסדרה, וזאת בשל גדילתו של המונסטר 821 ל-939

האם דוקאטי חוזרת לייצר מונסטרים מקוררי אוויר? כרגע נראה שכן, ויש לכך גם סיבה הגיונית – המונסטר 821 מקורר הנוזל, שנכון להיום הוא המונסטר הזול ביותר במשפחת המונסטרים, הוא פשוט יקר מדי, וכתוצאה מכך המכירות של סדרת המונסטרים – שמהווים את 'הלחם והחמאה' של דוקאטי ומאפשרים לה לפתח דגמים יקרים יותר – ירדו דרסטית. עכשיו תוסיפו לזה את הסבירות שהמונסטר 821 יגדל בשנה הקרובה ל-939 (המונסטר וההיפרמוטארד חולקים את אותו המנוע, וההיפרמוטארד 821 גדל זה מכבר ל-937 סמ"ק בגלל תקנות יורו 4), ותקבלו שהמונסטר הקטן ביותר במשפחה עומד להיות גדול מדי, וכאמור יקר מדי.

דוקאטי לא יכולה להרשות לעצמה ניתוק של סדרת המונסטרים מהמהות שלה – כאמור אופנועים זולים, מעין כרטיסי כניסה לדוקאטי, לכן ההחזרה לייצור של מונסטר מקורר אוויר זול היא מחויבת המציאות, גם בגלל ההגדלה הצפויה של ה-821, וכמובן גם בגלל ייקורו הצפוי. לכן כאמור החברה נמצאת בשלבים מתקדמים של מבחנים אחרי פיתוח למונסטר מקורר אוויר חדש, שככל הנראה יעשה שימוש במנוע ה-803 סמ"ק שמגיע מהסקרמבלר.

המנוע הזה כבר היה בשימוש בדגם קודם של המנסטר – ה-796 – שירד מייצור יחד עם ה-696 במעבר לקירור נוזל, אולם במעבר מהמונסטר 796 לסקרמבלר ההספק ירד מ-87 כ"ס לקצת יותר מ-70 כ"ס, וזאת בשל תקנות יורו 4 שסגרו עליו. כעת, עם המעבר בחזרה למונסטר, קרוב לוודאי שהמנוע עדיין יפיק סדר גודל של כ-70 כ"ס, רחוק מאותו מונסטר 796. אגב, מקורותיו של המנוע מקורר האוויר הזה בעל 2 השסתומים לצילינדר, נמצאים עמוק בהיסטוריה – בדוקאטי פנטה.

אז כדי לעשות סדר, בואו נראה אילו דגמי מונסטר יהיו לדוקאטי החל משנת הדגם 2017, מהזול ליקר: מונסטר מקורר אוויר וזול בנפח 803 סמ"ק, מונסטר 939 מקורר נוזל, מונסטר 1200 ו-1200S גדולים, ומונסטר 1200R יקר ויוקרתי לחובבי הפרימיום. החשיפה הרשמית – בתערוכת מילאנו בתחילת נובמבר.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Yamaha MT-09 2024 Test Dror Orpaz (5)

דגמי ימאהה מהשנים 2021 עד 2025 נקראים למוסך

דגמי ימאהה MT-09 ו-MT-10, טרייסר 900, נייקן 900 ו-XSR900 משנים 2021 עד 2025 נקראים למוסך לצורך החלפת חיישן מצב מצערת TPS

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן