האם דוקאטי חוזרת לייצר מונסטרים מקוררי אוויר? כרגע נראה שכן, ויש לכך גם סיבה הגיונית – המונסטר 821 מקורר הנוזל, שנכון להיום הוא המונסטר הזול ביותר במשפחת המונסטרים, הוא פשוט יקר מדי, וכתוצאה מכך המכירות של סדרת המונסטרים – שמהווים את 'הלחם והחמאה' של דוקאטי ומאפשרים לה לפתח דגמים יקרים יותר – ירדו דרסטית. עכשיו תוסיפו לזה את הסבירות שהמונסטר 821 יגדל בשנה הקרובה ל-939 (המונסטר וההיפרמוטארד חולקים את אותו המנוע, וההיפרמוטארד 821 גדל זה מכבר ל-937 סמ"ק בגלל תקנות יורו 4), ותקבלו שהמונסטר הקטן ביותר במשפחה עומד להיות גדול מדי, וכאמור יקר מדי.
דוקאטי לא יכולה להרשות לעצמה ניתוק של סדרת המונסטרים מהמהות שלה – כאמור אופנועים זולים, מעין כרטיסי כניסה לדוקאטי, לכן ההחזרה לייצור של מונסטר מקורר אוויר זול היא מחויבת המציאות, גם בגלל ההגדלה הצפויה של ה-821, וכמובן גם בגלל ייקורו הצפוי. לכן כאמור החברה נמצאת בשלבים מתקדמים של מבחנים אחרי פיתוח למונסטר מקורר אוויר חדש, שככל הנראה יעשה שימוש במנוע ה-803 סמ"ק שמגיע מהסקרמבלר.
המנוע הזה כבר היה בשימוש בדגם קודם של המנסטר – ה-796 – שירד מייצור יחד עם ה-696 במעבר לקירור נוזל, אולם במעבר מהמונסטר 796 לסקרמבלר ההספק ירד מ-87 כ"ס לקצת יותר מ-70 כ"ס, וזאת בשל תקנות יורו 4 שסגרו עליו. כעת, עם המעבר בחזרה למונסטר, קרוב לוודאי שהמנוע עדיין יפיק סדר גודל של כ-70 כ"ס, רחוק מאותו מונסטר 796. אגב, מקורותיו של המנוע מקורר האוויר הזה בעל 2 השסתומים לצילינדר, נמצאים עמוק בהיסטוריה – בדוקאטי פנטה.
אז כדי לעשות סדר, בואו נראה אילו דגמי מונסטר יהיו לדוקאטי החל משנת הדגם 2017, מהזול ליקר: מונסטר מקורר אוויר וזול בנפח 803 סמ"ק, מונסטר 939 מקורר נוזל, מונסטר 1200 ו-1200S גדולים, ומונסטר 1200R יקר ויוקרתי לחובבי הפרימיום. החשיפה הרשמית – בתערוכת מילאנו בתחילת נובמבר.