דף הבית / חדשות / דוקאטי: 234 כ"ס לפניגאלה V4R החדש!
Ducati-Panigale-V4R-001

דוקאטי: 234 כ"ס לפניגאלה V4R החדש!

דוקאטי חושפת את גרסת ההומולוגציה לסופרבייק שלה, עם 234 כ"ס! המטרה המוצהרת: לזכות באליפות הסופרבייק בעונה הבאה בקאמבק מופלא

האופנוע הזה היה צפוי, אבל הוא הצליח להמם אפילו אותנו: דוקאטי סוגרת את הפרמיירה השנתית בתערוכת מילאנו עם הפניגאלה V4R – גרסת הומולוגציה לאופנוע הסופרבייק החדש לחלוטין שיתחרה בעונה הקרובה באליפות הסופרבייק העולמית ועשוי לאיים על ההגמוניה והשליטה המוחלטת של קוואסאקי בקטגוריה.

מנכ"ל דוקאטי קלאודיו דומיניקלי והפניגאלה V4R החדש
מנכ"ל דוקאטי קלאודיו דומיניקלי והפניגאלה V4R החדש

בשנה שעברה שחררת דוקאטי את הפניגאלה V4 ו-V4S, עם מנוע V4 בנפח 1,103 סמ"ק ו-226 כ"ס עם קיט מרוצים, וכעת חושפים בדוקאטי את אופנוע הסופרבייק – כאמור ה-V4R, שבו נפח המנוע עומד על 998 סמ"ק, לפי תקנות הסופרבייק לאופנועים בעלי 4 צילינדרים.

במצבו המקורי, כשהוא עם מערכת פליטה המותאמת לכביש הציבורי, מספק ה-V4R לא פחות מ-221 כ"ס, אולם עם קיט המרוצים הכולל מערכת פליטה של אקרפוביץ' ומחשב ניהול מנוע, ההספק המקסימלי עומד על לא פחות מ-234 כ"ס אימתניים!

כמו גרסאות ה-R הקודמות של הסופרבייקס שלה, גם ה-V4R הוא הדבר הקרוב ביותר לאופנוע המרוץ הרשמי של דוקאטי – כאמור גרסת הומולוגציה, כשהרבה מהטכנולוגיה שלו נלקחה ישירות מאופנוע ה-MotoGP של דוקאטי. כך למשל, הפיירינג עשוי מקרבון, כולל כנפונים אווירודינמיים, והוא פותח יחד עם מעבדת המחקר של דוקאטי ל-MotoGP. המנוע – דזמוסדיצ'י סטראדלה R – מיועד לעבוד בסל"ד גבוה ושם לספק את מלוא הכוח, בניגוד למנוע ה-V4 סטראדלה המיועד לספק גם שימושיות ומומנט על-פני כל טווח הסל"ד. במילים אחרות – מנוע מלחמה לנצח מרוצים, כששיא ההספק מושג ב-15,250 סל"ד, שהם 2,250 סל"ד גבוה יותר מה-V4S!

ה-V4R קל יותר ב-2 ק"ג מה-V4S, והוא שוקל 193 ק"ג בלבד כולל כל הנוזלים. מכלולי השלדה מהטופ שיש לתעשייה להציע, כמו למשל בולמי אוהלינס מסוג NPX ו-TTX, וכן בלמי ברמבו מדגם Stylema החדשים עם דיסקים בקוטר 330 מ"מ. יש גם ערימות של אלקטרוניקה, כמובן שמותרת באליפות הסופרבייק העולמית, ובאופן כללי מדובר באופנוע הספורט הקרבי ביותר שדוקאטי הוציאה אי-פעם מהמפעל בבולוניה.

בדוקאטי מצהירים במפורש שהדוקאטי V4R הולך להשתתף באליפות הסופרבייק העולמית בעונת 2019, וכי המטרה היא לזכות באליפות כבר בעונה הראשונה. קוואסאקי – מאחורייך!

סקירה נרחבת על הפניגאלה V4R – הסמן הימני באופנועי הסופרבייק נכון להיום – נעלה כאן בימים הקרובים.

234 כ"ס, 193 ק"ג ואווירודינמיקה של MotoGP
234 כ"ס, 193 ק"ג ואווירודינמיקה של MotoGP

Ducati-Panigale-V4R-018

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

61811_Enduro _ EC 300 _ 2024 _ Parts _ detail

ריקול לאופנועי האנדורו של הוסקוורנה וגאס גאס

אופנועי האנדורו והמוטוקרוס של הוסקוורנה וגאס גאס מהשנים 2022 עד 2024 נקראים לבדיקה במוסך בעקבות כשל אפשרי במערכת הבלימה הקדמית של ברייקטק

2 תגובות

  1. Avatar

    טעות בכתבה, מערכת הפליטה היא של אקראפוביץ' ולא של טרמיניוני.

  2. Avatar

    טעות שנייה בכתבה, המתלה הקדמי הוא מסוג NPX 25/30 ולא NIX

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן