אחרי שבקלן נחשפו גרסאות ה-SP וה-SP2 של ההונדה CBR1000RR פיירבלייד החדש, כעת במילאנו נחשפת הגרסה ה'עממית' ה'פשוטה' יותר. היא כמובן לא באמת עממית ולא באמת פשוטה, אבל זו הגרסה שבסופו של דבר נראה באולמות התצוגה ועל הכבישים.

אבל בכל זאת, הפיירבלייד החדש של 2017 הוא אופנוע חדש לחלוטין. ההספק המקסימלי עומד על 189 כ"ס, עלייה של כ-11 כ"ס מהדגם הקודם, והמשקל ירד בכ-15 ק"ג ל-196 ק"ג, כך שיחס ההספק למשקל שופר בכ-14%. השלדה כמובן חדשה לגמרי, קשיחה יותר לפיתול ועם זאת קלה יותר, והבולמים, שהיו סמי-אקטיביים בגרסאות ה-SP, הם כאן מכאניים-הידראוליים עם שוואה BPF בקוטר 43 מ"מ בפרונט ושוואה BFRC מאחור. הבלמים רדיאליים של טוקיקו, ויש חישוקי אלומיניום חדשים עם 5 חישורי Y. הצמיגים – 120/70 מלפנים ו-190/55 מאחור. משכך ההיגוי האלקטרוני גם הוא מגיע כסטנדרט.
עכשיו בואו נדבר על אלקטרוניקה. ניהול המנוע מתבצע עם מצערות חשמליות ו-3 מצבי רכיבה – מסלול, ספורט וסטריט. כל אחד מהם משנה את הספק המנוע, את בקרת ההחלקה ואת בלימת המנוע. אז כן, יש גם בקרת החלקה עם 9 מצבי התערבות, ויש בקרת ווילי ב-3 רמות התערבות, בקרת הרמה של הגלגל האחורי בבלימה, גם בעזרת ABS לפניות של בוש, ובקרת בלימת מנוע ב-3 מצבים. כמו בכל אופנועי הספורט של הדור האחרון, יש חיישן אינרציה ב-5 צירים שמספק מידע על כל תאוצה של האופנוע בכל כיוון. לוח השעונים הוא מסך TFT צבעוני שמציע 3 סכימות – מסלול, סטריט ומצב מכונאי. אגב, קוויקשיפטר אין בפיירבלייד הפשוט, וחבל.
הפיירבלייד החדש, על אף שרחוק מגרסאות ה-SP וה-SP2, הוא עדיין אופנוע ספורט מהשורה הראשונה שמקפיץ את הפיירבלייד לחזית הטכנולוגיה של אופנועי הספורט ומהווה קפיצת מדרגה עצומה עבור הונדה בסגמנט החשוב הזה. ברוך הבא פיירבלייד 2017.
מסכן, תקעו לו צינור השקייה בטוסיק