דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: קימקו אקסטאון 250
KYMCO-X-Town-125-006

רכיבה ראשונה: קימקו אקסטאון 250

ה-X-Town 250 החדש של קימקו הוא יותר מקטנוע עבודה בסיסי אבל פחות מקטנוע מנהלים - גם באיכות, גם בפינוקים וגם במחיר; מבחן דרכים

  • יתרונות: מחיר, עיצוב, תא מטען, יכולות דינמיות
  • חסרונות: מושב, מנוע רועש
  • שורה תחתונה: קטנוע בסיסי הפוזל לכיוון קטנועי המנהלים
  • מחיר: 23,957 ש"ח
  • מתחרים: קימקו ג'ידינק 250, סאן-יאנג ג'וימקס 250
  • נתונים טכניים: צילינדר יחיד, 249 סמ"ק, 21.6 כ"ס, הזרקת דלק, תמסורת וריאטור, גלגל קדמי 120/80-14, אחורי 150/70-13, מערכת ABS מתוצרת בוש, דיסק קדמי בקוטר 260 מ"מ, אחורי בקוטר 240 מ"מ, משקל מלא 195 ק"ג, גובה מושב 785 מ"מ, מיכל דלק 13 ליטרים
קימקו X-Town (בתמונה - גרסת 125 - זהה ל-250)
קימקו X-Town (בתמונה – גרסת 125 – זהה ל-250)

מה זה?

הקימקו אקסטאון 250 החדש הוא קטנוע בסיסי וזול בעיצוב של קטנוע מנהלים. בעולם נמכרת בעיקר גרסת ה-300 סמ"ק שלו, אך אלינו מגיעה גם גרסה מוקטנת המתאימה למדרגת הביטוח הארכאית המונהגת אצלנו – ואותה נבחן כאן. המנוע הותאם לתקנות יורו 4 ומערכת הזרקת הדלק נועדה לפצות על כך עם רצועת כוח שטוחה מסל"ד נמוך. לא תמצאו באקסטאון את רוב הפינוקים שיש לקטנועים יקרים ממנו, אך יש לו מערכת ABS מתוצרת בוש ופנסי LED קדמיים ואחוריים.

פרט לכך, כמו בכל קטנוע מנהלים יש לו מגן רוח, תנוחת רכיבה מרווחת עם מדרס ארוך, ותא מטען גדול היכול להכיל בקלות שתי קסדות מלאות. את המראה משלים עיצוב מודרני ונאה.

על אף הדמיון בנתונים לקימקו ג'ידינק 250, הוא מציע אלטרנטיבה מעט יותר מודרנית – אך מוותר על מדרס הרגליים השטוח של אחיו הוותיק.

KYMCO-X-Town-125-046

ביצועים

עם ההתנעה נשמע היטב רעש המנוע, ובפתיחת של הגז המנוע מזנק קדימה בהחלטיות. הרושם הראשון הוא של מנוע חזק, גם אם קצת רועש, והרושם הזה לא חלף עד סוף המבחן.

האקסטאון צר ונוח להשתחל איתו בתוך התנועה האורבנית, והוא נמצא בדיוק באמצע בין גדול ויציב לקטן וזריז. המתלים רכים ונוחים למדי, ורק מהמורה רצינית תגיע לגב הרוכב. בנוסף, בלמי הדיסק חזקים ומספקים פידבק טוב.

האקסטאון מרגיש בבית בסביבה העירונית, ממלא היטב את המוטל עליו, וקל לשכוח מהממדים והמשקל, וגם שהוא בכלל קטנוע מנהלים – בתוך העיר הוא מתפקד כקטנוע עבודה מצוין לכל דבר ועניין.

גם בנסיעה בינעירונית האקסטאון לא יתקשה לעמוד בקצב התנועה, גם אם אינו מהיר במיוחד ולא יעבור את ה-120 קמ"ש. הקטנוע מאיץ בבטחה ושומר על קצב טוב ללא מאמץ, ורק רעש המנוע המחוספס מפריע מעט לחוויה – אך זו אינה מגבלה אמיתית, שכן אין לאקסטאון 250 שום בעיה להשתלב בתנועה מהירה. הקטנוע יציב גם במהירות הסופית ומרגיש בנוח גם במחלפים ובעיקולים מהירים, כשהרוכב מקבל פידבק טוב והאקסטאון שומר על קו ללא מחאה.

KYMCO-X-Town-125-041

איך זה מרגיש?

האקסטאון 250 נראה כמו קטנוע מנהלים מרווח, וכשמתיישבים עליו הוא גם מרגיש כזה – למרות שהמקום מוגבל בסופו של דבר. אפשר לשלוח את הרגליים קדימה, אך רוכבים גבוהים עלולים להרגיש מעט צפיפות שכן הברכיים קרובות לכידון. המושב רך, אפילו רך מאוד, והרוכב שוקע פנימה ללא יכולת לזוז אחורה – שם נמצא מושב המורכב, או קדימה – היות ובקדמת המושב, מתחת לריפוד, יש חלק קשיח המונע מהרוכב ישיבה עליו. בסך הכול המושב נוח למדי אך מגביל בתנועה והיה אחת מנקודות החולשה העיקריות והמפתיעות בקטנוע.

מתחת למושב נמצא תא מטען ענק, ואפילו עם שתי נקודות הנעילה שלו (למושב יש תפסי סגירה משני הצדדים שנפתחים, כמובן, יחדיו) הצלחנו להכניס לתוכו ציוד רכיבה כולל קסדה, מעיל, מכנס רכיבה וכפפות – ללא בעיה. מכובד מאוד.

לוח השעונים הכולל שני שעונים אנלוגיים וביניהם מסך קטן אולי נראה מעט מיושן, אבל הוא קריא – ביום ובלילה, ומכיל את כל האינפורמציה הנדרשת ואף יותר. מתחת ללוח השעונים נמצאים עוד שני תאי אחסון כאשר באחד מהם יש גם שקע 12V.

המראות ממוקמות מצוין ובעלות שדה ראייה רחב. מגן הרוח מעביר את הרוח היישר לקסדה ודרושה רכינה קלה כדי להיכנס לאזור המוגן מהרוח במהירויות גבוהות. בסך הכול התחושה על האקסטאון היא שאין זה באמת קטנוע תיור, אבל גם ממש לא קטנוע עבודה ספרטני. ההרגשה הכללית מהקטנוע זה שהוא בא לעבודה אבל נותן מעט אקסטרה לכיוון קטנועי המנהלים.

seat sales event

סיכום ועלויות

הקימקו אקסטאון 250 מרגיש יותר כקטנוע עבודה פשוט ויעיל מאשר כקטנוע מנהלים מפנק, אבל זה לא דבר רע בהכרח. בתוך העיר הוא מספיק קטן וזריז ומחוץ לה הוא מספיק חזק ויציב כדי כך שהוא נותן תשובה לכל שימוש אפשרי.

יש לו כמה פינוקים של קטנוע מנהלים, אבל בסך הכול הוא אינו כזה והוא גם מתומחר בהתאם. הקטנוע מיועד למי שמחפש קטנוע מנהלים זול או למי שמחפש כלי עבודה בסיסי עם מראה של קטנוע מנהלים ויכולות דינמיות גבוהות יותר משל הקטנועים הבסיסיים – וכל זאת מבלי לעלות במדרגת הביטוח.

שימושיות, כדאיות ותמחור הם שם המשחק של הקימקו אקסטאון 250.

עלויות תחזוקה

  • 1,000 ק"מ – 374 ש"ח
  • 4,000 ק"מ – 606 ש"ח
  • 8,000 ק"מ – 854 ש"ח
  • 12,000 ק"מ – 2,077 ש"ח
  • 16,000 ק"מ – 606 ש"ח
  • 20,000 ק"מ – 854 ש"ח
  • סה"כ ל-20,000 ק"מ – 5,371 ש"ח

* המחירים כוללים חלפים, עבודה ומע"מ, והם נכונים ליום פרסום המבחן בלבד.

אודות אורי ארגמן

אורי ארגמן
כבר שלושים שנה רוכב בשביל לחיות וחי בשביל לאכול בורקס - זה לא קשור אבל מחפש את הפרקטיות בכל כלי ונהנה גם מהטוסטוס הכי קטן

עשוי לעניין אותך

Ducati 851 Strada 89 1

נוסטלגיה: דוקאטי 851 ו-888

ה-851 היה אופנוע הקצה של דוקאטי בשנות ה-80, והוא הוחלף בהצלחה על ידי ה-888; מנוע וי-טווין מתקדם, הרבה אדום, והצלחה גדולה במסלולים

9 תגובות

  1. Avatar

    קניתי אותו לפני חצי שנה בין הראשונים שהיגעו לארץ קטנוע מצויין מהיר חזק מנע חלק ממליץ בחום

  2. Avatar

    כמה עולה טיפול 12,000. מפחיד.

  3. Avatar

    יש לי 125 סמק אקסטאון מאוכב מאוד …

  4. Avatar

    גם לי יש את ה-125 סמ"ק ואני דווקא מבסוט ממנו אש. אמין, יציב, נוח ויחסית מהיר ל-125. לא נופל באיכות מג'וי מקס 250 שהיה לי פעם או כל טיוואני אחר ולפחות רמה אחת מעל הדיאלים הקודם שהיה לי. לא מבין מה היה חסר לכם בשביל להגדיר אותו כקטנוע מנהלים "רגיל".

    מה שכן הרעש מהמנוע במאמץ אכן לא הכי סקסי. יתכן שהמקור זה האגזוז החנוק שמותאם לתקנות יורו 4. בכל מקרה זה לא נורא.

  5. Avatar

    גם לי יש את ה-125 סמ"ק ואני דווקא מבסוט ממנו אש. אמין, יציב, נוח ויחסית מהיר ל-125. לא הרגשתי הבדל באיכות לעומת כל כלי טיוואני עכשווי אחר ולפחות רמה אחת מעל הדיאלים הקודם שהיה לי. לא מבין מה היה חסר לכם בשביל להגדיר אותו כקטנוע מנהלים "רגיל".

    מה שכן הרעש מהמנוע במאמץ אכן לעיתים לא הכי סקסי (מזכיר קצת מכונת תפירה רועשת). יכול להיות שהמקור זה האגזוז החנוק שמותאם לתקנות יורו 4. בכל מקרה זה לא נורא.

  6. Avatar

    יש לי את ה-125 X-Town כמעט שנה ואני ממש מרוצה ממנו. לא מרגיש פחות "קטנוע מנהלים" מג'וי מקס למשל (ואפילו ניצח אותו במבחנים השוואתיים בחו"ל).

    איזה פינוקים בדיוק חסר לכם? יש תא כפפות, שקע 12V, צג דיגיטלי עם מד טמפרטורה חיצונית, מד טעינה, שעון, 2 מדי מרחק מתאפסים, פתיחה של התא מטען מהמפתח, מקום ל-2 קסדות מלאות, תאורת לד קדימה ואחורה, איתות חירום (4 וינקרים), ג'ק אמצע וג'ק צד, תאורת לד אוטומטית בתא המטען, זרוע הידראולית להרמת הכסא, רגליות מורכב מתקפלות, סבל אחורי, ידיות אחיזה למורכב, ידיות בלם מתכווננות, מגן רוח גבוה, מדרס רגלים קדמי (תנוחת בטטה)…

  7. Avatar

    מרווח טיפולים נמוך בטרוף בנוסף יקר מאוד.
    ג'וימקס עדיף …
    5200 שקל עלות טיפולים + מע"מ וכל החלפים מקורים , עבור 30 אלף קילומטר.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן