* שימו לב לתאריך: 1 באפריל.
** את הידיעה כתב הצ'אט GPT אחרי שאורי נתן לו הוראות.
* * * * *
אירופה בדרך להגביל הספק מנועי אופנועים ל-55 קילוואט (74.8 כ"ס) – האם ישראל בדרך לשם?
בהחלטה תקדימית שמעוררת סערה בקרב רוכבי האופנועים, האיחוד האירופי הודיע כי החל משנת 2027, כל האופנועים החדשים שיימכרו במדינות האיחוד יוגבלו להספק של 55 קילוואט בלבד (74.8 כ"ס). ההחלטה, שאושרה בפרלמנט האירופי ברוב דחוק, נובעת מלחץ גובר מצד ארגוני בטיחות ותביעות מצד חברות הביטוח, אשר טוענות כי אופנועים רבי עוצמה מהווים סיכון גבוה מדי על הכבישים.
על פי נציגי האיחוד, המגבלה החדשה נועדה להפחית תאונות קטלניות ולהתאים את תעשיית הדו-גלגלי לרגולציות המחמירות על פליטות זיהום. "מחקרים הראו כי רוכבים עם אופנועים בהספק נמוך נוטים פחות להיות מעורבים בתאונות קשות", טען אחד מיועצי הוועדה, תוך שהוא מציין את ההצלחה של הגבלת אופנועים ל-35 קילוואט (47.6 כ"ס) ברישוי ה-A2 האירופי.
יצרניות האופנועים כבר הביעו התנגדות נחרצת למהלך, וטוענות כי מדובר בפגיעה קשה במגוון הדגמים הזמינים לציבור ובענף האופנועים בכלל. עם זאת, אנליסטים בתעשייה מעריכים כי התקנות החדשות יאומצו גם מחוץ לאירופה, וייתכן שיגיעו גם לישראל תוך שנתיים-שלוש, כחלק מההתאמה לרגולציה האירופית שמשרד התחבורה נוהג לאמץ.
האם גם רוכבי ישראל ייאלצו בקרוב להיפרד מאופנועים חזקים? ימים יגידו. נמשיך לעקוב בדריכות.
ביום שיתפרק האיחוד האירופי ויישרפו כל החלאות שלהם בפנים כולם מוזמנים אליי למסיבה. נחנקנו מהנבלות האלה נחנקנו
המגמה להוריד הספקים בגלל עניין הזיהום היא טענה שעם או בלי בעיות אקלים לא הולכת לרדת מהשולחן. האם המלחמה בקטל בכבישים גם עשויה לפגוש את המגמה הנוכחית להורדת הספק? התשובה היא שכן, זה לא מופרח, כי הוכח על באמת שמהירות הורגת, גם כוח מתפרץ הורג. ויש את הגודש והזיהום שכבר הביא ערים רבות בעולם לאיסור תנועה של תחבורה פרטית מכל סוג, גם של אופנועים. והמחירים הגבוהים שגם הם לצורך הפחתת אוכלוסייה וגודש. כל עוד לא פותרים את בעיית הטווח לאופנועים החשמליים, פרקטית, גם שם תהיה מגבלת הספק.