הדוקאטי מונסטר המקורי הוצג בשנת 1993; בדוקאטי נותנים לו את הכבוד הראוי ומציגים גרסת 30 שנה מיוחדת במהדורה מוגבלת.
בתקופה הקרובה יהיו שש נקודות ציון בהן יציגו בדוקאטי דורות חדשים או מעודכנים לאופנועי המותג, כאשר בדוקאטי מתחילים עם המונסטר. האופנוע הזה, שעוצב על-ידי מיגל גלוצי, הוא הדבר הטוב ביותר שיכול היה לקרות לדוקאטי. מחברה בקשיים כלכליים על סף פשיטת רגל דוקאטי הפכה בעשור האחרון לחברה מצליחה, משגשגת, עם ליין אופנועים רחב, טכנולוגיית קצה וכמות מכירות ששוברת שיאים מדי שנה. המונסטר נמכר במעל ל-350 אלף יחידות במשך השנים ובדור השלישי והנוכחי (משנת 2021) החליף את שלדת מסבך משולשי הפלדה הכה מוכרת בשלדת אלומיניום קדמית עם מנוע המשמש כגורם נושא עומס מרכזי.
כעת, לכבוד שנתו ה-30, מציגים בדוקאטי את ה-Monster 30° Anniversario, שזה בעברית גרסת ה-30 של המונסטר. בראש הדברים עומדת צביעת הטריקולור המפורסמת של דגל איטליה. המזלג המקורי והלא מתכוונן מפנה את מקומו לאוהלינס NIX30 מלפנים (עם כיוונון מלא), ויש גם משכך היגוי מתכוונן. הבולם האחורי גם הוא של אוהלינס, וגם הוא מגיע עם אפשרויות כיוונון. יש חישוקי אלומיניום מכורסם חדשים וקלים יותר, מערכת בלימה משודרגת של ברמבו עם קליפרים מסוג Stylema מלפנים, וצמד דיסקים קדמיים באותו הקוטר של 320 מ"מ, אך קלים יותר.
לעומת 188 הק"ג של הגרסה ה'רגילה', כאן גולחו 4 ק"ג שמגיעים גם בזכות מגני הבוץ מקרבון, צמד מפלטי הטרמיניוני התחליפיים, פחות משקל מהחישוקים, מצבר הליתיום-יון החדש, המזלג והבלמים. לשלושת מצבי הרכיבה במנוע נוסף מצב 'רטוב' חדש. גרסת ה-30 מגיעה עם צמיגי פירלי דיאבלו רוסו IV ייעודיים, מיתוג הגרסה המיוחדת (כולל תצוגה מיוחדת בצד ה-TFT) ומספור המהדורה.
אין שינוי במנוע הטסטהסטרטה 11° בנפח 937 סמ"ק, אשר מפיק 111 כ"ס ו-9.5 קג"מ. הוא מציע מנגנון הנעת שסתומים דזמודרומיק, וגם מצמד רב-דיסקי רטוב.
הדוקאטי מונסטר 30° Anniversario יוצע ב-500 יחידות בלבד ברחבי העולם, במחיר של כ-18 אלף אירו, שזה כ-7,000 אירו יותר מהגרסה הרגילה (שעולה כאן 87,000 ש"ח). מהרו והזמינו.