דף הבית / חדשות / הונדה: מתלים אדפטיביים למוטוקרוס ותצוגה עילית
20YM Africa Twin Adventure Sports Fog Lights
20YM Africa Twin Adventure Sports Fog Lights

הונדה: מתלים אדפטיביים למוטוקרוס ותצוגה עילית

הונדה ממשיכה להתפתח טכנולוגית ומציגה תצוגה עילית לאופנועים ומערכת מתלים אדפטיבית לאופנועי מוטוקרוס; הפטנטים האחרונים של הכנף האדומה

אנו נמצאים בתקופה בה עולם האופנועים ממשיך ומתקדם ומנסה לשלב יכולות טכנולוגיות מעולם הרכבים באופנועים עצמם. נסקור כאן מספר דוגמאות עדכניות מהכנף האדומה – הונדה.

לאחרונה הצגנו את הרעיון של הונדה לשינוי הארגונומיה בצורה חשמלית, כלומר לכוון באופנועיה את גובה הכידון ואת זווית המשקף בצורה חשמלית על-ידי לחיצת כפתור. שינוי גובה הכידון יתאפשר דרך צמד טלסקופים שממשיכים את קו המזלג, ובמקביל בסיס המשקף ינוע קדימה ולמעלה על מנת לאפשר הגנה מהרוח במנח הזקוף יותר.

הרעיון הבא תיאר ארבעה כנפונים מתכווננים חשמלית, הפועלים כך שבזמן האצה חזקה ארבעתם ייפתחו לזווית המרבית שלהם ויאפשרו לאוויר הנע כנגד האופנוע ללחוץ על הכנפונים מלמעלה ובכך לייצר כוח הצמדה גדול יותר. זה יאפשר לשמור את הגלגל הקדמי צמוד לקרקע וכן להצמיד את האחורי ולייצר יותר אחיזה. אותו הרעיון יתאפשר גם בבלימה חזקה ובפניות, ויאפשר גם פה יותר אחיזה ואף שמירה על הגלגל האחורי על הקרקע. במצב של מצערת מלאה בקו ישר הכנפונים יתכנסו פנימה על מנת להפחית את הגרר וההתנגדות לאוויר. הדבר מקובל מאוד בעולם ההצמדה של רכבי ספורט ומרוץ.

מערכת מתלים אדפטיבית סמי-אקטיבית למוטוקרוס?
מערכת מתלים אדפטיבית סמי-אקטיבית למוטוקרוס?

השלב הבא – והוא מוצמד בתרשים ללא פחות מאשר דגם המוטוקרוס CRF450R – הוא כוונון מתלים אוטומטי אדפטיבי. זו לא מערכת חדשה: דגמי יוקרה רבים עושים שימוש במערכת מתלים חשמלית סמי-אקטיבית, כשרק לאחרונה הציגה הונדה את האפריקה טווין 1100 עם מערכת מתלים חשמלית סמי-אקטיבית של שוואה. ברכבים מערכת דומה מתבססת על מצלמות ש'קוראות' את הדרך הצפויה ומכינות את מערכת המתלים בהתאם. בהונדה – כאמור, לפי התרשימים שהגישו בחברה – עובדים עם חברת הבולמים שוואה על מערכת מתלים אלקטרונית סמי-אקטיבית – אתגר גדול כשמדובר על תנאי שטח שמשתנים ללא הרף ואף מהקפה להקפה, או בתנאי קרקע הכוללים נחיתות נשנות וחוזרות וכן בוץ, אבק ועוד. מה שכן, בהחלט יהיה מעניין לראות איך יתמודדו בהונדה ובשוואה עם הנושא המורכב.

אחרון הפעם – תצוגת עילית לרוכב (HUD ר"ת Head-Up Display) שתאפשר הקרנת נתונים חשובים על-גבי חלקו העליון של המשקף הקדמי. הנושא מוכר וקיים ברכבים מסוימים והוצג גם בקסדות רוכבים, אך טרם יושם על אופנוע. על המשקף יוקרנו נתוני מהירות, מצב הדלק ואף נתוני מערכת ניווט שתיתן אינדיקציה על הכיוון הנדרש. מעניין איך יתמודדו כאן עם מזג אוויר גשום או תנאי אבק שעל-הנייר יכולים להפריע לעניין.

נציין עוד, שהונדה הגישו ב-2019 גם פטנטים על מערכות בטיחות מבוססות רדאר, אך אלו כבר מתחילים לצוץ בקרב יצרני אדוונצ'ר-פרימיום כדוגמת דוקאטי וק.ט.מ. בהחלט זמנים טכנולוגיים מעניינים בעולם האופנועים.

תצוגת העיתית למשקף - HUD
תצוגת העילית למשקף – HUD

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

BMW-R1300GS-Test-007

ב.מ.וו: שיא מכירות נוסף גם ב-2024

שנת 2024 הסתיימה עם שיא מכירות נוסף של ב.מ.וו המשפר במעט את השיא שנקבע בשנה הקודמת, כאשר האדוונצ'רים הגדולים מובילים כצפוי את המכירות

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן