לרוב אנחנו מסכמים את פעילות מכירות האופנועים והקטנועים בשוק הישראלי אחת לרבעון, אולם בחודשים האחרונים ישנן תמורות מעניינות ולכן אנחנו מדווחים אחת לחודש. בסיכום המכירות של חודש יולי 2020, כפי שמופיע בדו"ח התוצרים של איגוד לשכות המסחר, מתברר כי השוק הדו-גלגלי מתחזק מאוד בחודשיים שלאחר ההסגר שבו היו נתונים אזרחי ישראל: בחודשים יוני ויולי 2020 נמכרו בישראל 3,833 כלים דו-גלגליים, זאת בהשוואה ל-3,355 כלים בחודשיים המקבילים בשנת 2019. בסך הכל נמכרו בישראל בשבע החודשים הראשונים של השנה 10,997 אופנועים וקטנועים, זאת בהשוואה ל-10,888 כלים בתקופה המקבילה אשתקד – כלומר גידול קל, למרות משבר הקורונה.
סאן-יאנג, ימאהה וקימקו הם שלושת המותגים הנמכרים ביותר בישראל עד כה, עם 2,767, 2134 ו-1,784 כלים בהתאמה. נציין גם את הונדה, שממשיכה בגידול העקבי של השנים האחרונות (יוני ויולי – חודשי שיא) ומכרה מתחילת השנה 1,063 כלים לעומת 1,009 בתקופה המקבילה אשתקד, קוואסאקי עם 680 כלים לעומת 700 כלים, ואת ק.ט.מ שמכרה 549 כלים מתחילת השנה לעומת 499 בתקופה המקבילה אשתקד, עם הצלחה ל-390 אדוונצ'ר – 58 כלים ב-5 חודשים.
הכלי הדו-גלגלי הנמכר ביותר בשבעת החודשים הראשונים של 2020 הוא הימאהה טימקס, שממנו נמכרו 695 יחידות בתקופה זו (מהן 560 יחידות טימקס 560 ו-135 יחידות 530). המשמעות היא שזוהי שנת שיא לטימקס, שדגדג בשנת 2017 את 700 היחידות מלמטה, והשנה כבר בחודש יולי עובר את המספר הזה. בקצב הזה יימכרו בשנת 2020 כ-1,000 טימקסים – כמות מדהימה, בטח ביחס לגודל השוק הדו-גלגלי הישראלי.
הכלי הדו-גלגלי השני במספרי מכירות הוא הקימקו מובי 125, ממנו נמכרו עד כה 633 יחידות. לאחר מכן סאן-יאנג ג'וירייד 125 עם 526 יחידות, קימקו דאונטאון 350 עם 393 יחידות, סאן-יאנג ג'וימקס Z250 עם 309 יחידות וימאהה איקסמקס 300 עם 305 יחידות.
האופנוע הנמכר ביותר בישראל בחודשים אלה הוא כרגיל אופנוע אנדורו – ק.ט.מ 250EXC TPI (דו-פעימתי מוזרק), שממנו נמכרו 164 יחידות. במקום השני קוואסאקי Z900 עם 146 יחידות, ובשלישי הונדה CB500X עם 135 יחידות. נציין גם את ההונדה X-ADV שממנו נמכרו בתקופה זו 123 יחידות – גידול מרשים ביחס לשנים קודמות.
אז הישראלים אוהבים טימקסים ואוהבים אופנועי אנדורו, ואנו נמשיך כמובן לעדכן במספרים עם התקדמות השנה המעניינת הזו.