צילום: עמרי גוטמן
מה שקורה בשוק האנדורו המקומי זה דבר לא ייאמן. תוך עשור בלבד הפך השוק הזה מתחום צר של מכורים לדבר, אנשי הארד-קור, אשר רובם ככולם גם מתחרים במרוצים, לשוק תרבות פנאי עצום בגודלו, חוצה מגזרים ומעמדות. אם לפני עשור היו נמכרים בישראל כ-80 אופנועי אנדורו בשנה, הרי שבשנים האחרונות המספר גדל בממדים עצומים, ובשנת 2016 נמכרו בישראל לא פחות מ-1,100 אופנועי אנדורו ברישוי צהוב, וזה בלי הכלים ברישוי אפור ואופנועי הילדים. השנה המספר הזה צפוי לגדול, שוב, באופן משמעותי.
הגידול העצום הזה תוך זמן קצר קשור בקשר ישיר להתפתחות תרבות הפנאי בישראל, והמאסה הגדולה של הרוכבים החדשים היא לאו דווקא של רוכבים צעירים שגילו את הספורט הנהדר הזה, אלא של רוכבים בוגרים יותר, בני 35, 40, 45 ו-50, שחיפשו תחביב שמשלב ספורט, חברים וכיף, והגיעו לאנדורו. אנחנו רואים אותם בכל סוף שבוע בכל אחד ממאות מסלולי האנדורו השונים שיש בארץ, אנחנו רואים אותם בפייסבוק, ברשתות החברתיות, אצלנו בפורום ובאתרים. כבר כתבנו בעבר – אנדורו זה המילואים החדש. אגב, במקביל, גם תחום רכבי השטח הקלים חווה פריחה מדהימה.
כמות אופנועי האנדורו ורכבי השטח הקלים הבלתי תיאמן מזינה את השוק, ובין היתר מאפשרת לסוכנויות ולמוסכים לגדול ולהתפתח. כך ראינו בשנים האחרונות סוכנויות ומוסכים שהתבססו ותפסו מעמד בקרב רוכבי השטח. בנוסף ולא פחות חשוב – סוג הקהל שרוכב כיום על אופנועי שטח – כאמור רוכבים מבוססים יותר שזהו להם תחביב שעליו הם מוכנים להשקיע כסף רב – מחייב את היבואנים והעוסקים בתחום להעלות את רמת השירות וחוויית הלקוח.

סדנת האלופים מציבה רף חדש
אל התחום המתפתח הזה נכנסה לפני כמה שנים חברת 'סדנת האלופים' של תומר שמש (36) וזיו כרמי (33). ב-2012, אחרי כמה עונות במדי קבוצת המרוצים של ק.ט.מ, הם החלו בהדרכות רכיבת אנדורו ומוטוקרוס, ולאחר מכן אף פתחו מוסך שירות לק.ט.מ – שכן הם עובדים צמוד עם ד.ל.ב מוטוספורט – ובהמשך החלו גם במכירת אופנועים חדשים ומשומשים.
בשנה וחצי האחרונה עובדים השניים, כאמור בשיתוף עם ד.לב מוטוספורט, על פתיחת סוכנות דגל חדשה למותגי החברה – אופנועי ק.ט.מ – שטח וכביש, רכבי השטח של פולאריס, קטנועי פיג'ו ו-TGB ואופני ק.ט.מ, שתאגד בתוכה את כל מה שרוכב צריך – החל משירות מכירה לחדשים ומשומשים, דרך ציוד רכיבה וחלקים, שירותי מוסך ברמה גבוהה, ועד פעילויות מועדון, טיולים והדרכות רכיבה.
את הסוכנות החדשה והמפוארת פתחו אנשי סדנת האלופים בפרדס חנה – גם בעיקר בשל הוואקום שיש באזור הזה לסוכנות ושירות לאופנועי אנדורו ורכבי שטח קלים של פולאריס, וכן בשל סוג הקהל שאליו הם מכוונים.
הסוכנות החדשה, שתהפוך הקרוב לסוכנות הדגל של ד.ל.ב מוטוספורט, כולל עיצוב מיוחד על-ידי ק.ט.מ-אוסטריה, משתרעת על-פני שטח של כדונם שלם. כ-500 מ"ר הם הרחבה החיצונית, 250 מ"ר נוספים הוקצו לאולם התצוגה והמכירה, ו-250 מ"ר הוקצו לטובת מוסך השירות הכולל 2 ליפטים לאופנועים, 2 ליפטים לרכבי שטח, ו-4 מכונאים. אם מוסיפים את אנשי המכירה והשירות, המקום כולל כמעט 10 אנשי צוות.
בתכנון הסוכנות החדשה עמדה במרכז חוויית הלקוח, וכן שירות 360 מעלות המקיף את כל צרכי הרוכב – כאמור החל מקנייה ומכירה לכלים חדשים ומשומשים, דרך ציוד רכיבה, ביגוד ואביזרים, שירות מוסך, הדרכות רכיבה ופעילויות מועדון.

המקום עצמו, על אף שעדיין לא הסתיים שלב עיצובו על-ידי ק.ט.מ-אוסטריה, מעלה את הרף שאנחנו מכירים בכל הקשור לעיצוב, חוויית לקוח ושפע המוצרים והשירותים שניתנים בו. לקהל הרוכבים מדובר בבשורה חשובה, שכן עם התפתחות התחום אנו צופים שבזמן הקרוב גם סוכנויות נוספות ישאפו אל הרף שהציבו אנשי סדנת האלופים.
השקת הסוכנות החדשה של סדנת האלופים התקיימה ביום חמישי האחרון, ובמסגרת שיתוף הפעולה עם ד.ל.ב מוטוספורט נחשפו במקום – לראשונה לקהל הישראלי – דגמי הק.ט.מ דיוק 125, 250 ו-390, ודגמי ה-RC125 ו-RC390 החדשים של 2017 (המחירים – בקישור).
נאחל להם הצלחה רבה, ושימשיכו למשוך את ענף האנדורו והשטח למעלה.
סדנת האלופים, רח' ערער פינת תדהר, פרדס חנה – כרכור.
הסדנה ואולם התצוגה מסודרים נקים ומבריקים, יחד עם זאת השירות מתחת לכול בקורת כול בר דעת לא יכול להבין למה צריך לקחת חודש ימים לשפץ גיר ולהחליף שרשרת טיימינג ומשאבת שמן, חודש ימים שאני מושבת אין לי רכב אחר, אני צריך לשכור רכב על מנת להתנייד ומה גם שהכלי עדיין באחריות היצרן….
לא זה לא שרות אדיב בטח לא יעיל ולא מהיר…
אני אוהב את האופנוע שלי יחד עם זאת ורק בגלל השירות נזה אני שוקל להחליף לחברה אחרת חבל…