דף הבית / מכונות / מבחני דרכים / השקה עולמית: טריומף טייגר ספורט 660
Triumph-Tiger-Sport-660-Launch-003

השקה עולמית: טריומף טייגר ספורט 660

הקולגות שלנו מיוון בוחנים עבורנו את הטייגר ספורט 660 החדש - דגם הספורט-תיור החדש של טריומף שאמור להתחרות ישירות מול הימאהה טרייסר 700

כתב: Costas Gazis, bikeit.gr; תרגום: אסי ארנסון.

  • יתרונות: נוחות, יכולות בכביש המפותל, נראה טוב
  • חסרונות: דל באלקטרוניקה ובקרות, צג נתונים קטן
  • שורה תחתונה: אופנוע ספורט-תיור מצוין שיכול לשלב נוחות יומיומית, יכולות טיול ארוך וביצועים מפתיעים מאוד בכבישים מפותלים
  • מחיר: טרם נקבע בישראל
  • נתונים טכניים: מנוע טריפל 660 סמ"ק, 81 כ"ס ב-10,250 סל"ד, 6.5 קג"מ ב-6,250 סל"ד, 6 הילוכים, מזלג הפוך של שוואה בקוטר 41 מ"מ, מהלך 150 מ"מ, זרוע אלומיניום עם בולם יחיד בעל כיוון עומס קפיץ, מהלך 150 מ"מ, צמד דיסקים קדמיים בקוטר 310 מ"מ עם קליפר 2 בוכנות, דיסק אחורי בקוטר 255 מ"מ עם קליפר 2 בוכנות, גובה 1,398 מ"מ (משקף במצב גבוה), בסיס גלגלים 1,418 מ"מ, גובה מושב 835 מ"מ, משקל מלא 206 ק"ג, מיכל דלק 17.2 ל', צמיגים 120/70ZR17, 180/55ZR17
  • אלקטרוניקה ובקרות: שני מצבי רכיבה (כביש וגשם), בקרת אחיזה עם אפשרות לניתוק, ABS, קוויקשיפטר (אופציה), מאותתים עם ביטול אוטומטי, מסך TFT עם קישורית לסלולר, פנסי LED
טריומף טייגר ספורט 660
טריומף טייגר ספורט 660

בטריומף רקחו גרסת כביש-אדוונצ'ר-ספורט על-בסיס הטרידנט 660 – עם אותו מנוע ואותם המכלולים, מיכל דלק גדול יותר ומיגון רוח. הקולגות שלנו ביוון רכבו עליו בהשקה העולמית שהתקיימה בפורטוגל, ומדווחים לנו.

נתחיל בשורה התחתונה: אף אחד לא מצפה מאופנוע אדוונצ'ר-ספורט או אדוונצ'ר כביש בנפח בינוני להציג יכולות ספורטיביות. זה לא נדרש, זה לא מצופה, ולא בשביל זה רוכשים את הדגמים האלה. ולמרות זאת, הלקוח של הטייגר ספורט 660 יגיע לסיפוקו בתחומי השימושיות היום-יומית, הנוחות, והתיור, וכפי שהבנתם – גם ביכולות בכביש המפותל.

בסוף שנת 2021 הציגו בטריומף נייקד חדש לגמרי עם מנוע טריפל חדש גם הוא בנפח של 660 סמ"ק. הטרידנט 660 משמש כדגם הכניסה לטריומף (לפני שדגמי הסינגל מגיעים לייצור) ונכנס לתוך קטגוריית הנייקד הבינוני הכוללת, בין השאר, את הימאהה MT-07 המצליח. הטייגר ספורט 660, שהוצג חודש אחרי כן, הוא שלב טבעי והגיוני, והוא מוסיף על פלטפורמת הנייקד מיגון רוח מלא ומיכל דלק גדול יותר לטובת שלב הספורט-תיור.

ביצועי כביש טובים - גם בפיתולים
ביצועי כביש טובים – גם בפיתולים

ההשקה העולמית התקיימה בפורטוגל השימשית. 270 ק"מ של כבישים משתנים ועוד קילומטרים בודדים של שבילי עפר לייחוס. השלב הראשון התחיל בעיר והבהיר שתנוחת הרכיבה הזקופה והארגונומיה הכללית נוחות לכל קשת הרוכבים, ללא קשר לגובהם. בלט לחיוב מושב הרוכב (לא הרכבנו במבחן) שאיפשר נוחות מקסימלית ותנועתיות מלאה עליו. 206 הק"ג המוצהרים עם נוזלים לא הורגשו בשלב העיר, והטייגר ספורט הפגין יכולות שינוי כיוון מרשימות במהירויות האיטיות. תיבת ההילוכים עבדה ללא דופי וללא רעשים ונקישות בשילובים הרבים להילוך הראשון. צג ב-TFT הראה בבירור את הנתונים, אך הוא קטן ולעתים מחייב שינויי מסך דרך הכפתור בשביל למצוא את הנתון המתבקש. המשקף הקדמי מתכוונן לשמונה מצבים בצורה פשוטה גם עם יד אחת, ואפילו תוך כדי רכיבה. במצב העליון יש מערבולות רוח במהירויות הגבוהות, אך לא משהו שלא ניתן להסתדר איתו.

כאמור, מנוע הטריפל מגיע בשלמותו מהטרידנט 660, עם אותם הנתונים. המנוע בעל שלושה צילינדרים בשורה בנפח 660 סמ"ק, מפיק 81 כ"ס ב-10,250 סל"ד ו-6.5 קג"מ ב-6,250 סל"ד, כש-90% מהם זמינים החל מ-3,000 סל"ד ולאורך כל קשת הסל"ד, כלומר מנוע גמיש במיוחד. המנוע הפגין ביצועים טובים מאוד ביחס לקטגוריה, אך דרש לדחוק בו כשהמהירויות והקצבים עלו. תיבת ההילוכים, יחד עם המצמד המחליק והקוויקשיפטר שהורכב כאן (ומוצע כאופציה), עמדו במשימה גם בשלב הזה. הטריומף הפגין יציבות גבוהה גם כשהמהירות נשקה ל-200 קמ"ש בכבישים המהירים. מחוץ לעיר מערכת בולמים – המורכבת ממזלג הפוך של שוואה SFF בקוטר 41 מ"מ מלפנים עם מהלך של 150 מ"מ ובולם יחיד של שוואה מאחור ואפשרות לכיוון עומס קפיץ – התמודדה יפה מאוד עם הכביש השבור שנתקלנו לעיתים, כמו-גם עם הכביש החלק והאיכותי בהרים ובאוטוסטרדה. נציין לטובה את המאותתים המתבטלים אוטומטית ושדה הראייה הטוב במראות.

משלב נוחות ושימושיות יום-יומית עם יכולות כביש גבוהות ביחס לסגמנט
משלב נוחות ושימושיות יום-יומית עם יכולות כביש גבוהות ביחס לסגמנט

הבנתם כבר מההתחלה, שמאוד התרשמנו מהיכולות בכביש המפותל. המסלול בהשקה כלל כבישי הרים איכותיים עם הרבה משחקי ימינה ושמאלה, ובמהירויות של הילוך שני עד רביעי, כלומר מהירויות של 60 עד 180 קמ"ש. הבולמים הטובים יחד עם גלגלי 17″ סיפקו קלות ובטחון בשינויי הכיוון. מערכת הבלמים של ניסין, עם צמד דיסקים בקוטר 310 מ"מ וקליפרים בעלי (רק) שתי בוכנות, סיפקה יכולת טובה מאוד בנקודה הזאת. הקצב במבחן היה גבוה יותר מהקצב בו ירכב הלקוח הטיפוסי של הטייגר ספורט, ועדיין האופנוע עמד בכבוד במבחן הזה.

הטריומף טייגר ספורט 660 נכנס לקטגוריה לוהטת וחשובה ומתמודד מול הטרייסר 700הסוזוקי ויסטרום 650הקוואסאקי ורסיס 650 וההונדה NC750X. עד שלא נרכוב עליו בכבישי ישראל ומול המתחרים נסכם את מה שלמדנו בהשקה בפורטוגל: מדובר על אופנוע ספורט-תיור איכותי ושלם שיכול לשלב נוחות יום-יומית, יכולות טיול ארוך וביצועים מפתיעים מאוד בכבישים מפותלים. מחירו של הטריומף טייגר ספורט 660 החדש באירופה יקר במעט ממחירו של הימאהה טרייסר 700 הפופולרי, כלומר מחירו בישראל צפוי להיות נמוך מ-70 אלף ש"ח.

אודות מערכת פול גז

מערכת פול גז
המשתמש של מערכת פול גז, ממנו אנו מפרסמים ידיעות כלליות.

עשוי לעניין אותך

SYM-ADX300-URI-02

חדש בארץ: סאן-יאנג ADX300 אדוונצ'ר

ה-ADX300 החדש של סאן-יאנג מגיע לישראל עם עיצוב אדוונצ'ר מודרני ועם אבזור ואלקטרוניקה מכובדים; המחיר: 36 אלף ש"ח

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן