זונגשן הסינית הציגה בתערוכת שנחאי את ה-RX6 ציקלון (Cyclone) – דגם אדוונצ'ר עם מנוע טווין מקבילי בנפח 650 סמ"ק מנורטון.
אם השם זונגשן מצלצל לכם מוכר, זה משום שבאמצע העשור הראשון של שנות ה-2000 המותג הסיני יובא לישראל – יחד עם המותג המקביל ליפאן – והציע אופנועים קטנים באיכות נמוכה מאוד. הסיבוב הזה של זונגשן וליפאן בישראל הוא מהגורמים העיקריים למוניטין הגרוע שיצא לכלים סינים בארץ. מאז התקדמה משמעותית היצרנית – כמו כל תעשיית האופנועים הסינית – והיום האופנועים הסינים כבר נחשבים לטובים למדי, ואף מייצרים שיתופי פעולה עם יצרנים אירופאים.
בזונגשן חתמו לאחרונה על הסכם שיתוף פעולה עם נורטון הבריטית על פלטפורמת ייצור משותפת. בתערוכת שנחאי הציגו בזונגשן את ה-RX6 ציקלון – אדוונצ'ר-כביש עם מנוע טווין מקבילי בנפח 650 סמ"ק המספק 70 כ"ס ו-6.3 קג"מ, מספרים קרובים לקוואסאקי ורסיס 650 ולימאהה טרייסר 700. מערכת ה-ABS מגיעה מבוש, מערכת הבלימה מניסין, יש פנסי LED, מסך TFT ומפתח קרבה KEYLESS. לא נמסרו פרטים על אלקטרוניקה לבטיחות הרוכב או מערכות עזר. לבחירה יהיו גרסאות עם חישוקים יצוקים או חישוקי שפיצים ליכולות שטח גבוהות יותר, ויהיו דגמים עם אבזור של מזוודות או ללא.
דגם סיני נוסף עם מנוע של נורטון צפוי לצאת בקרוב לאחר מכירת פלטפורמת מנוע ה-961 – טווין מקבילי בנפח 961 סמ"ק, מקורר אוויר / שמן ומוזרק דלק, אשר מפיק 80 כ"ס ו-9 קג"מ, שמניע את דגמי הקומנדו והדומינטור – לחברת ג'ינלאנג (Jinlang) הסינית. ג'ינלאנג מייצרת בעיקר קטנועים וכן מספקת חלקים ומנועים לזונגשן ולפולריס.
נורטון עצמם נרכשו לפני שנה על-ידי TVS ההודית, מינו מנכ"ל חדש, בנו מפעל חדש ומתכוונים להציג דגמים חדשים בקרוב.