דף הבית / חדשות / טריומף: בקרוב גרסאות 400 סמ"ק נוספות
Triumph-400-XE-RR (2)

טריומף: בקרוב גרסאות 400 סמ"ק נוספות

תמונות ריגול חושפות כי בטריומף מתכוונים להרחיב את משפחת ה-400 ולהוסיף לספיד 400 גרסת RR ספורטיבית ולסקרמבלר 400X גרסת XE עם יכולות שטח; האופנועים צפויים להיחשף עוד השנה

תמונות 'ריגול' חושפות גרסאות מוכנות לייצור שירחיבו את משפחת ה-400 של טריומף עוד השנה עם הספיד 400RR וסקרמבלר 400XE.

צמד ה-TR400 שהוצגו בשנת 2024 – הספיד 400 והסקרמבלר 400X – הם ללא ספק מהאופנועים החשובים ביותר של טריומף בעת החדשה. הצמד הזה, שמיוצר בשת"פ עם בג'אג' ההודית, פותח לטריומף קהלי יעד חדשים וחשובים ביותר: רוכבים צעירים בעלי רישיון A1 מוגבל ההספק המחפשים כלי זול, אבל דינמי ומעוצב. צמד ה-TR400 מורכבים במפעלי בג'אג' בהודו – על אותו פס הייצור שעליו מורכבות סדרות ה-125, ה-250 וה-390 של ק.ט.מ – מהלך שהקפיץ את המכירות והחשיפה של ק.ט.מ ברחבי העולם. בטריומף מרוויחים את הקהל בעיקר באסיה ובאירופה (ובמידה מסוימת גם בארצות הברית), וכן את הידע והיכולת לפתח ולייצר את האופנועים החדשים.

טריומף ספיד 400RR
טריומף ספיד 400RR

תמונות 'ריגול' מתוזמנות וסביר להניח שמוזמנות על-ידי טריומף עצמם, אשר פורסמו באתר האוסטרי מוטוראד, מראות שמשפחת ה-400 תמשיך להתרחב עם דגם אחד מפתיע ואחד הגיוני. הגרסה הראשונה – ספיד 400RR – לוקחת את ההשראה מהספיד טריפל 1200RR (שככל הנראה לא ממשיך לשנת 2025) בסגנון אופנוע קפה-רייסר מודרני, עם קליפ-אונים נמוכים במקום כידון ועם פיירינג חזית רטרו-מודרני בעל פנס עגול בתאורת LED. גרסת ה-400 תיקח את מרבית המכלולים המוכרים מהגרסאות הנוכחיות, אבל תשלב את הפיירינג הקדמי האמור, מיכל דלק שונה, מושב שונה ומיקום אחורי לרגליות – כל זה בשביל להתאים לעיצוב החדש.

הגרסה השנייה היא גרסת 'שטח' של הסקרמבלר 400X, שנבדלת מהנוכחי עם חישוקי שפיצים במקום יצוקים, אבל באותן המידות – 19″ מלפנים ו-17″ מאחור. בגרסת ה-XE הכנף הקדמית גבוהה ויש יותר מיגונים לטובת הירידה לשטח.

טריומף סקרמבלר 400XE
טריומף סקרמבלר 400XE

מנוע הסינגל בנפח 398 סמ"ק יישאר ללא שינוי בגרסאות החדשות. הוא מוזרק דלק, בעל מצערת חשמלית, ומספק 40 כ"ס ב-8,000 סל"ד ו-3.8 קג"מ ב-6,500 סל"ד. הגיר בן שישה הילוכים, המצמד מחליק, ויש מערכת בקרת אחיזה הניתנת לניתוק. הטריומף ספיד 400 המיועד לכביש וגרסת ה-RR העתידית מגיעים עם חישוקי 17″ עם צמיגי מצלר ספורטק M9RR, מזלג קדמי הפוך בקוטר 43 מ"מ ומהלכי גלגל קדמי ואחורי של 140 מ"מ, דיסק קדמי בקוטר 300 מ"מ עם קליפר רדיאלי בעל 4 בוכנות, דיסק אחורי בקוטר 230 מ"מ, גובה מושב של 790 מ"מ ומשקל מלא של 170 ק"ג עם עוד כמה ק"ג לגרסת ה-RR עם הפלסטיקה.

הטריומף סקרמבלר 400X המאופיין בגישת הסקרמבלר, וגרסת ה-XE העתידית, עם חישוק קדמי של 19″, מזלג עם מהלך גלגל ארוך יותר ב-10 מ"מ מלפנים ו-20 מ"מ מאחור לעומת גרסאות הכביש, ובסיס הגלגלים ארוך יותר (1,377 מ"מ לעומת 1,418 מ"מ). הכידון רחב וגבוה יותר, גובה המושב עומד על 835 מ"מ – אולי יותר ב-XE, הדיסק הקדמי גדול יותר ב-20 מ"מ (320 מ"מ), ויש מערכת ABS הניתנת לניתוק על הגלגל האחורי. כל זה מתבטא ב-9 ק"ג נוספים למשקל המלא, העומד על 179 ק"ג. מבחינת אבזור, אנחנו מצפים לתאורת LED היקפית, שקע USB לטעינה ולוח שעונים המשלב LCD ושעון מהירות אנלוגי.

ככל הנראה בטריומף יחשפו את הספיד 400RR וסקרמבלר 400XE החדשים עוד השנה בתערוכת מילאנו 2025 שתהיה בסוף השנה, אבל לא מן הנמנע שהם ייחשפו עוד לפני.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

MX Israel Cup rd1 (4)

גביע ישראל במוטוקרוס – סבב 1

גביע ישראל - שהוא למעשה אליפות ישראל במוטוקרוס 2025 - יצא לדרך במסלול צ'אמפ פקטורי בחגיגה מוטורית מפוארת עם עשרות מתחרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן