דף הבית / חדשות / ימאהה חושפת את דגמי המוטוקרוס של 2022
2022_YAM_YZ125LC_EU_DPBSE_ACT_005_03_preview

ימאהה חושפת את דגמי המוטוקרוס של 2022

ימאהה הציגה את דגמי המוטוקרוס לשנת 2022, עם דגש מיוחד על ה-YZ125 הדו-פעימתי הקטן שמשתדרג משמעותית, וכן על ה-YZ250; ה-YZ250F וה-YZ450F מתעדכנים קלות בלבד

בימאהה חושפים את ליין דגמי המוטוקרוס של 2022, כשהשנה הדגש הוא על דגמי ה-2 פעימות, ועיקר העניין הוא סביב ה-YZ125 – שמתעדכן משמעותית עם עדכוני שלדה ומכלולים, מנוע חדש ומשופר ועדכונים רבים נוספים.

בימאהה הציגו את ליין דגמי ה-YZ של שנת 2022, עם 13 דגמים בעלי נפחים הנעים מ-50 סמ"ק ועד ל-450 סמ"ק. הזרקורים השנה כוונו לדגמי ה-2 פעימות הגדולים, עם השקעה יוצאת דופן ב-YZ125 עם המנוע הדו-פעימתי הקטן. בימאהה מאמינים ב-2 פעימות, ובשנים האחרונות משקיעים בהם יותר, וזאת אחרי עשור שבו נראה היה שהיפנים זונחים את מנועי ה-2 פעימות לטובת מנועי 4 פעימות.

ה-YZ125 קיבל מנוע חדש עם הספק גבוה יותר מבעבר, כשלטענת ימאהה תוספת הכוח מתקבלת בתחומי הסל"ד הבינוניים והגבוהים. את זה השיגו בימאהה על-ידי מבנה חדש לחלוטין למנוע העליון הכולל צילינדר חדש בעל פתחים במיקומים שונים, ראש מנוע עם תא שריפה חדש, בוכנה חדשה, וגם בעזרת שסתום כוח YPVS מחודש בעל יציאת פליטה קצרה יותר. כל אלו, לטענת ימאהה, משפרים את נצילות המנוע, וכאמור משפרים את ההספק.

ימאהה YZ125 דגם 2022 - חדש ומשופר
ימאהה YZ125 דגם 2022 – חדש ומשופר

שינויים נוספים במנוע נמצאים במנוע התחתון, כשכעת גל הארכובה כבד יותר במעט והטלטל ארוך יותר, זאת על-מנת לקבל מנוע עם יותר מומנט אינרציה כך שיתאים להספק הגבוה יותר ויאפשר להוריד את תוספת הכוח לקרקע. יחד עם זאת, בימאהה לא שינו את מידות קוטר הקדח ומהלך הבוכנה. גם מערכת היניקה כולה חדשה לחלוטין, כולל מסנן האוויר ותיבת האוויר, כשבימאהה הורידו את ההתנגדות ליניקת אוויר בכ-15%, ובכך אפשרו אספקת אוויר בכמות גדולה בסל"ד גבוה. קרבורטור חדש של קייהין, הכולל סולונואיד חשמלי לפתיחת מעבר דלק נוסף בשעת הצורך, וכן חיישן מצב מצערת המאפשר מפת הצתה תלת-ממדית (קידום הצתה כפונקציה של מהירות מנוע ושל מצב מצערת). את מערכת היניקה משלים שסתום V-FORCE חדש היושב בקצה סעפת יניקה חדשה. גם מערכת הפליטה חדשה ומתאימה למאפייני המנוע החדשים, כשהדוד צר יותר מבעבר בחלקו העבה ביותר, ודוד הפליטה קצר יותר ב-50 מ"מ. לסיום, יחס ההעברה הסופי קצר יותר – 13/49 (לעומת 13/48) לטובת ניצול יעיל יותר של ההילוכים 5 ו-6 שהוארכו במעט. בנוסף, העברת ההילוכים כעת קלה יותר. מאהה טוענים שה-YZ125 הוא המוטוקרוסר 125 סמ"ק החזק ביותר בשוק.

פרט לשינויים המשמעותיים במנוע, גם שאר האופנוע מתעדכן משמעותית. כך למשל שלדת הזנב חדשה (תושבות חדשות למערכת הפליטה ולמערכת יניקת האוויר), יש עיצוב חדש וקרבי יותר לפלסטיקה, עם גוון כחול חדש ואופציה לגרפיקת מונסטר. המושב חדש, שטוח יותר וארגונומי יותר, כשחלקו הקדמי נמוך ב-6 מ"מ וחלקו האחורי גבוה ב-5 מ"מ, וכעת המושב מתחבר עם בורג אחד בלבד. מיכל הדלק חדש גם הוא וצר יותר ב-36 מ"מ, כולל כונסי האוויר. מערכת הבלימה שופרה על-ידי דיסק קדמי גדול יותר, בוכנות גדולות יותר בקליפר ורפידות בלם חדשות, ובולמי הקאיאבה מגיעים עם סט-אפ מעודכן שמתאים למאפיינים החדשים של האופנוע.

צפו בימאהה YZ125 החדש של 2022:

גם שאר הדגמים הדו-פעימתיים קיבלו עדכונים ושיפורים: האח הגדול, ה-YZ250, קיבל את רשימת העדכונים של ה-125 (למעט שיפורי המנוע) הכוללת את שלדת הזנב החדשה, את המושב השטוח ומיכל הדלק הצר יותר, את מערכת הבלימה המשודרגת עם דיסק בקוטר 270 מ"מ מלפנים, קליפר חדש ורפידות חדשות ועם דיסק אחורי בקוטר קטן יותר ב-5 מ"מ (240 במקום 245 מ"מ), ושיחד עם קליפר חדש חוסכים 100 גרם מהמשקל הבלתי מוקפץ, וכן את העיצוב המחודש ואת שתי סכימות הצביעה. ה-YZ85 קיבל שלדת זנב חדשה והקלה יותר ב-570 גרם, וכן מושב ומיכל דלק חדשים.

דגמי הארבע פעימות – ה-YZ250F וה-YZ450F – קיבלו את הגרפיקה החדשה, סט-אפ מחודש לבולמים, גלגל שיניים אחורי חדש, שרשרת מוזהבת ונאבות גלגל של DID. דגם ה-250 קיבל בנוסף חישוק אחורי רחב יותר במידה "2.15 עם צמיג במידה 110/90-19, וכן שיפורים בנאבות ובחישוקים. לדגמים יש כמובן התנעה חשמלית, הזרקת דלק, שתי מפות ניהול מנוע בשליטת כפתור על הכידון, ובנוסף האפשרות לשימוש באפליקציה ייעודית לכיוון המנוע.

כל דגמי 2022 צפויים להגיע לארץ ברישוי אפור, כאשר מחירים טרם נמסרו.

ימאהה YZ65 דגם 2022
ימאהה YZ65 דגם 2022
ימאהה YZ65 דגם 2022
ימאהה YZ85 דגם 2022
ימאהה YZ85 דגם 2022
ימאהה YZ85 דגם 2022
ימאהה YZ125 דגם 2022
ימאהה YZ125 דגם 2022
ימאהה YZ125 דגם 2022
ימאהה YZ125 דגם 2022
ימאהה YZ125 דגם 2022 - צביעת מונסטר
ימאהה YZ125 דגם 2022 – צביעת מונסטר
ימאהה YZ125 דגם 2022 - צביעת מונסטר
ימאהה YZ125 דגם 2022 – צביעת מונסטר
ימאהה YZ250 דגם 2022
ימאהה YZ250 דגם 2022
ימאהה YZ250 דגם 2022 - צביעת מונסטר
ימאהה YZ250 דגם 2022 – צביעת מונסטר
ימאהה YZ250F דגם 2022
ימאהה YZ250F דגם 2022
ימאהה YZ250 דגם 2022 - צביעת מונסטר
ימאהה YZ250F דגם 2022 – צביעת מונסטר
ימאהה YZ450F דגם 2022
ימאהה YZ450F דגם 2022
ימאהה YZ450F דגם 2022 - צביעת מונסטר
ימאהה YZ450F דגם 2022 – צביעת מונסטר

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

BMW-R1300GS-Test-007

ב.מ.וו: שיא מכירות נוסף גם ב-2024

שנת 2024 הסתיימה עם שיא מכירות נוסף של ב.מ.וו המשפר במעט את השיא שנקבע בשנה הקודמת, כאשר האדוונצ'רים הגדולים מובילים כצפוי את המכירות

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן