בימאהה חושפים היום (שבת), במסגרת הסבב האמריקאי של אליפות הסופרבייק העולמי בלגונה-סקה, את ה-YZF-R1 החדש של 2020. לשנה זו ה-R1 מקבל שדרוגים משמעותיים, ולמעשה מדובר באופנוע כמעט חדש לגמרי.

בראש ובראשונה יש פיירינג חדש שמעוצב בהשראת ה-YZR-M1 – אופנוע המפעל של ימאהה ב-MotoGP. לטענת ימאהה, הפיירינג החדש משפר את האווירדינמיקה ואת הגרר ב-5%. צמד פנסי ה-LED החדשים משווים ל-R1 מראה אגרסיבי יותר, כשעבודת הגוף החדשה, מעבר ליעילות האווירודינמית, מקנה ל-R1 מראה נקי יותר – כאמור בהשראת ה-M1.
מנוע הקרוספליין CP4 עדיין מספק 200 כ"ס, אולם כעת הוא עומד בתקנות יורו 5 המחמירות. בימאהה הרכיבו בראש המנוע החדש נדנדים ישירים חדשים (Finger Followers), וכעת לטענתם המנוע שטוח יותר מבחינת מומנט, כששיא ההספק – כאמור 200 כ"ס – מתקבלים ב-13,500 סל"ד. במקביל, יעילות השריפה והנצילות התרמודינמית גבוהים יותר, וביחס ישר גם תצרוכת הדלק וזיהום האוויר. זאת בעזרת גופי מצערת חדשים עם מצערות חשמליות משופרות, ומזרקים חדשים עם 10 חרירים, אשר מפזרים את הדלק טוב יותר מבעבר. גם מערכת הפליטה חדשה, והשנה היא מכילה בתוכה 4 ממירים קטליטיים, מה שאומר שרוכשים אשר יחליפו את מערכת הפליטה יחסכו משקל רב.
בתחום המתלים, הבולמים הקדמיים ההפוכים של קאיאבה בקוטר 43 מ"מ קיבלו סט-אפ חדש – עם בוכנה הידראולית חדשה, קפיץ בקבוע נמוך יותר, וגם פחות שמן טלסקופים. גם הבולם האחורי, שגם הוא של קאיאבה, מקבל סט-אפ חדש. משכך ההיגוי חדש גם הוא. בתחום הבלמים, בימאהה מרכיבים רפידות בלם חדשות מלפנים – על הקליפרים הרדיאליים של הדור הקודם.
גם האלקטרוניקה של ה-R1 השתדרגה, עם חיישן תאוצה של בוש מדגם IMU ב-6 צירים, שדוגם תאוצות וג'יירו 125 פעמים בשנייה. המערכת מאפשרת ליישם מערכת ABS להטיה, עם 2 מצבים – אחד קבוע ואחד ניתן לשליטה על-ידי הרוכב. בנוסף, ניתן לכוון את בלימת המנוע ל-3 מצבים שונים – חזקה, בינונית או חלשה. גם מערכת בקרת הזינוק שודרגה ל-2020, ומסך ה-TFT הצבעוני שודרג כך שיכיל את השליטה בבקרות החדשות.
YZF-R1M
ה-R1M, אופנוע הפרימיום שבנוי על בסיס ה-R1, משתדרג גם הוא ל-2020. ראשית, ה-R1M מקבל את כל העדכונים של ה-R1 הרגיל. יחד עם זאת, אופנוע הספורט-פרימיום מקבל את מערכת הבולמים החדשה של אוהלינס מדגם ERS NPX, שהיא הטופ שיש לתעשייה להציע נכון להיום. זוהי מערכת מתלים אלקטרונית – (Electronic Racing Suspension (ERS – עם כיוונים אינסופיים, ומערכת גז שמפצה על תת-לחץ במהלך הדחיסה ומהלך ההחזרה, כך שפעולת השיכוך ניטרלית לחלוטין – ללא כוחות שמפריעים לה לעבוד.

עוד באקסקלוסיביות – הזנב כולו, וכן הכנף הקדמית וחלק ממעטפת הפיירינג, עשויים מקרבון. בנוסף, ה-R1M מגיע עם אפליקציה ייעודית לשליטה בפרמטרים השונים של האופנוע, וכן עם מערכת טלמטרייה מובנית על -מנת למדוד את כל הנתונים האפשריים על מסלול המרוצים, ולעזור לרוכב לקצץ זמנים. מדהים.
מחירים טרם נמסרו, אולם ה-YZF-R1 וה-YZF-R1M צפויים להגיע ארצה במהלך חודש ספטמבר 2019.
מה לגבי הטי מקס החדש יש שמועות לגבי דגם חדש 2020?
לא יודע אם אלו חדשות כל כך טובות "עקומת כוח שטוחה יותר" ושיא המומנט ב-13.50 סלד, אישית אוהב את הבעיטה החזקה בבטן בסלד בינוני שנותנים הכלים שלפני כל הרגולציות