דף הבית / חדשות / ימאהה: WR250F חדש ל-2020
Yamaha-WR250F-2020-017

ימאהה: WR250F חדש ל-2020

בימאהה חושפים WR250F חדש ל-2020, הכולל מנוע מחודש עם מערכת ניהול מנוע הניתנת לכיוון מאפליקציה בטלפון הנייד, שלדה חדשה ומתלים חדשים

זה היה צפוי: אחרי שבשנת 2019 חשפו בימאהה YZ250F חדש לחלוטין לצד WR450F שקיבל את השדרוגים של ה-YZ450F משנה קודם (2018), כעת משלימים בימאהה את המשפחה וחושפים את ה-WR250F החדש לשנת 2020 – שכצפוי מקבל את השדרוגים של ה-YZ250F של שנה שעברה – כולל האפליקציה לכיוון המנוע בטלפון הנייד.

ימאהה WR250F חדש ל-2020
ימאהה WR250F חדש ל-2020

ה-WR250F מבוסס על גרסת המוטוקרוס – ה-YZ250F – ולכן המנוע קיבל שדרוגים כמעט זהים לאלו של ה-YZ. כך למשל יש בוכנה חדשה שמעלה את יחס הדחיסה ל-13.8:1, ויש שינויים בראש המנוע כמו תזמון חדש לשסתומי הפליטה (על-ידי גל-זיזים חדש) ותושבות שסתומי יניקה חדשות. כל אלו, לטענת ימאהה, משפרים את אספקת הכוח בסל"ד נמוך ובינוני. יש גם מזרק דחק חדש עם 12 חרירים במקום 10, ויש גוף מצערת חדש של מיקוני בקוטר 44 מ"מ, המגיע עם צינור יניקה חדש. לסיום פרק המנוע, גל האיזון מתוכנן מחדש, המתנע החשמלי חדש וקל יותר, ויש קלאץ' מחליק חדש עם תפעול קל יותר מבעבר בזכות מנגנון ההצמדה המודרני.

מבחינת אלקטרוניקה, גם ה-WR250F של 2020 מקבל את ניהול המנוע החדש של ימאהה, הכולל אפליקציה לבחירה ולכיוון מפות ניהול המנוע. המערכת הוצגה לראשונה ב-YZ450F של 2018, הגיעה ל-WR450F ול-YZ250F של 2019, וכעת היא מגיעה ל-WR250F של 2020. המערכת מציעה לרוכב 3 מפות ניהול מנוע מתוכנתות מראש, ועוד אפשרות לכיוון של 16 פרמטרים שונים במערכת ההזרקה וההצתה. הערכים מוצגים כשינויים על מפה תלת-ממדית על מסך הטלפון הנייד, ובנוסף לכיוון האפליקציה משמשת גם כאוגר נתונים (Data Loger). פרט לאפליקציה, יש גם כפתור על הכידון לבחירה בין 2 מפות ניהול מנוע מתוכנתות. מרשים ביותר.

אפליקציה לבחירת מפות ולכיוון המנוע
אפליקציה לבחירת מפות ולכיוון המנוע

השלדה חדשה לחלוטין, והיא מבוססת על זו של ה-YZ250F של 2019. לטענת ימאהה, שלדת האלומיניום החדשה קשיחה יותר בכ-15%. הבולמים הקדמיים ההפוכים של קאיאבה הם מסוג קארטרידג' סגור (AOS – ר"ת Air Oil Separate – כלומר הפרדה בין תא השמן ותא האוויר), והם מגיעים בסט-אפ ייעודי לאנדורו – גם בקפיצים וגם בהידראוליקה. מאחור, קוטר הצילינדר בבולם הקאיאבה גדל ב-1 מ"מ ל-25 מ"מ, כך שהוא מכיל כעת יותר שמן. בנוסף, הבולם שופר בהידראוליקה – בעיקר בטווח המהירויות הבינוניות. הקפיץ האחורי, אגב, איבד ממשקלו לא פחות מ-350 גרם.

גם הארגונומיה חדשה ל-2020, וגם היא נשענת על ה-WR450F וה-YZ250F של שנה שעברה. אזור כונסי האוויר ומרכז האופנוע עוצבו מחדש והם צרים יותר, הכנף האחורית חדשה ואגרסיבית יותר, גם המסיכה חדשה, ומיכל הדלק גדל בנפחו ב-0.5 ל', וכעת הוא מציע נפח של 7.9 ליטרים.

מבחינת אבזור, ה-WR250F של 2020 מגיע עם מגן גחון קל יותר ועם זאת חזק יותר, וכן עם חיישן מהירות חדש וקל יותר וכן עם מסך LCD מדויק יותר – כך על-פי ימאהה.

לצערנו, ה-WR250F של 2020 לא יגיע ארצה – לא ברישוי צהוב ולא באפור. דגמי ה-WR-F של ימאהה מגיעים ללא תקינת כביש והם לא עומדים בתקנות יורו 4. עד כה הם עברו הומולוגציית כביש בחברת ווינט האיטלקית, אולם נכון לעכשיו השת"פ הסתיים, ולכן הכלים לא יגיעו ארצה ברישוי צהוב, וכאמור גם לא באפור.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

MY25_MULTISTRADA_V2_DYNAMIC _33__UC732446_High

דוקאטי מציגה את המולטיסטראדה V2 החדש ל-2025

בדוקאטי חושפים את המולטיסטראדה V2 החדש - לאחר הפניגאלה V2 והסטריטפייטר V2 - עם המנוע החדש, ירידה משמעותית במשקל, עיצוב מעודכן והרבה אלקטרוניקה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן