כפי שחשפנו כבר בחודש אפריל 2019, ולאחר מכן עם האישור הסופי ביולי 2019, מטרו מוטור תשווק בישראל את אופנועי זירו החשמליים, שיובאו עד כה על-ידי חברת אותו-לי חשמל. מותג ZERO האמריקאי הוא המוביל והוותיק בתחום האופנועים החשמליים. זירו מייצרת אופנועים חשמליים עם ביצועים גבוהים וטכנולוגיה מתקדמת. המותג החל דרכו ב-2006 בסנטה קרוז, קליפורניה, ומאז הפך למותג המזוהה ביותר עם אופנועים חשמליים ברחבי העולם.
כעת מודיעים במטרו מטרו על תחילת השיווק והמכירה בישראל, עם 5 דגמים במספר גרסאות. המכירה תתחיל באירוע מיוחד ביום שישי הקרוב 10.1.20, בסניף מטרו סיטי, מנחם בגין 19 תל אביב, בין השעות 09:00 עד 13:00.
הדגמים שיגיעו ארצה כבר בינואר 2020:
SR/F
אופנוע חדש ל-2020, נייקד חזק בעל 110 כ"ס, מכונת הביצועים החזקה ביותר של זירו, עם מנוע ה-ZF75-10, יחידת השליטה המתקדמת ביותר של זירו Cypher III, ובקרת יציבות MSC (Motorcycle stability control) תוצרת בוש.
נתונים טכניים
- זמן טעינה: 4 שעות טעינה ל-95% סוללה (שעתיים בלבד בגרסת הפרימיום)
- הספק: 110 כ"ס
- טווח נסיעה: עיר – כ-260 ק"מ; בין-עירוני – כ-160 ק"מ
- רישיון: A
מחירים
- גרסת Standard – מחיר 92,985 ש"ח
- גרסת Premium – מחיר 99,985 ש"ח

DS / DSR
אופנועים ורסטיליים המאפשרים רכיבת כביש לצד כניסה לשבילים קלים.
DS נתונים טכניים:
גרסת סוללה ZF7.2
- זמן טעינה: כ-5 שעות טעינה בשקע 220 וולט ל-95%
- הספק: 15 כ"ס
- טווח נסיעה: בעיר – כ-132 ק"מ; בין-עירוני – כ-63 ק"מ
- רישיון: A2
- מחיר: 49,985 ש"ח
גרסת סוללה ZF14.4
- זמן טעינה: כ-9 שעות טעינה בשקע 220 וולט ל-95%
- הספק: 15 כ"ס
- טווח נסיעה: בעיר – כ-262 ק"מ; בין-עירוני – כ-126 ק"מ
- רישיון: A2
- מחיר: 69,985 ש"ח
DSR נתונים טכניים:
גרסת סוללה ZF14.4
- זמן טעינה: כ-12 שעות טעינה בשקע 220 וולט ל-95%
- הספק: 30 כ"ס
- טווח נסיעה: בעיר – כ-328 ק"מ; בין-עירוני – כ-156 ק"מ
- רישיון: A1
- מחיר: 84,985 ש"ח
S – סטריט נייקד
גרסת סוללה ZF14.4
- זמן טעינה: כ-9 שעות טעינה בשקע 220 וולט ל-95%
- הספק: 15 כ"ס / 30 כ"ס
- טווח נסיעה: בעיר – כ-288 ק"מ; בין-עירוני – כ-145 ק"מ
- רישיון: A2 / A1
- מחיר: 69,985 ש"ח
FX – דו שימושי
גרסת סוללה ZF7.2
- זמן טעינה: כ-9 שעות טעינה בשקע 220 וולט ל-95%
- הספק: 20.4 כ"ס
- טווח נסיעה: בעיר – כ-146 ק"מ; בין-עירוני – כ-63 ק"מ
- רישיון: A1
- מחיר: 54,985 ש"ח
FXS – סופרמוטו
גרסת סוללה ZF7.2
- זמן טעינה: כ-9 שעות טעינה בשקע 220 וולט ל-95%
- הספק: 20.4 כ"ס
- טווח נסיעה: בעיר – כ-161 ק"מ; בין-עירוני – כ-64 ק"מ
- רישיון: A1
- מחיר: 54,985 ש"ח
יש ברשותי כלי כזה מ-07/18 . כלי מדהים בכל מובן. במעבר מקימקו 550 היה קל וברור כשמש. נסיעת מבחן אחת והבנתי מיד שזה הדבר הבא. ומה מאז ? 0 תקלות . ביטוח 50 סמ"ק (כלי ירוק) 1700 שח, אין תדלוקים יותר, אין נוזלים באופנוע חוץ מנוזל ברקס, לי יש את וורסית 4 סוללות דגם sr לכן מחוץ לעיר כ-150 ק"מ בתוך העיר כ-250 ק"מ. הנתון שמפיל את הלסת הוא 0 -100 2.7 שניות (דגם ספורט) . לצורך השוואה הטימקס 6.4 שניות מ0-100.- שליטה מוחלטת בכלי מהסלולרי . אין טיפולי מנוע (מנוע סגור) . כל 40000 החלפת חגורת קרבון המניעה/מחברת בין הגלל למנוע. מבחנתי זה הטסלה של האופנעים . בחיים לא אחזור לבערה פנימית יותר.
מהם זמני הטעינה?
אני רוכב על דגם s משנת 2016. מעבר לזה שמדובר בכלי רכב הכי חסכוני שהיה לי כעד כה ( בשלוש וחצי שנים ההוצאה היחידה על טיפול היתה החלפת צמיגים וטיפול למעצורים), זה כיף, זה שקט, ידידותי לסביבה, ואין לי ספק שלא אחזור אחורה לרכוב על אופנוע עם דלקים, שמנים, רעש וזיהום!
היה ברשותי זירו DS במשך 3 שנים.
כלי מאוד מהנה לרכיבה. חסך לי הרבה כסף וסיפק לי הרבה הנאה עד ש…. התחיל רצף של תקלות שאחת גוררת את השניה וכל הכסף שנחסף יצא על הוצאות כמו החלפת סוללה החלפת בקר החלפת מנוע בזמן שהיבואן דאז, מתחמק מאחריות היצרן( מחיר האופנוע יקר מאוד מחד אך הובטחה אחריות יצרן נרחבת ביותר בתמורה).
היצרן לא מפרסם המלצות ברורות לגבי שימוש וכדאי לברר ולדרוש תשובות (בכתב) מה מותר ומה אסור.
היצרן טוען שהסוללות עמידות לכ500K ק"מ. מנסיוני האישי ושל עוד כמה משתמשים ישראלים עם נעוסה יומית גדולה (בערך 150 ק"מ ליום, טעינת לילה בבית וטעינה נוספת בעבודה), אורך החיים של הסוללה הוא 50K בערך, אם הנסועה היומית היא קטנה ומתונה יותר אורך החיים גדל.
זה אופנוע שעובד אחרת וצריך להבין זאת ולהכיר לפני הקניה.
אם היבואן ישכיל לתת את מעטפת האחריות כפי שהיצרן מבטיח עם מענה מהיר לתקלות (אחריות לא שווה כלום אם הפסדתי 15 יום עבודה שהאופנוע במוסך ובעקבות זאת לא הגעתי לעבודה…), האופנוע יהפוך להצלחה גדולה. ישראל היא ה מדינה להצלחת כלי רכב חשמלי!
עדיין מתגעגע לפתיחות שלו…..
בהצלחה ליבואן החדש. מקווים שיביא את השינוי גישה שראוי לאופנוע הזה.
לי ממש יהיה חסר מנועי בעירה
מה יהיה עם כל הסאונד המגניב של האופנועים האם זה יעלם מהעולם (וואן וואן אופנוע )
ומה לגבי הריח של הדלק, לא חבל? עזבו זיהום האווירה שזה מכניס אותך לפני הרכיבה.
דעתי שלי היא שלא משנה כמה חזק נוח ויעיל זה יהיה זה לא אותה מכונה, זה דומה לאופנוע מאוד אבל
שאין את הדברים האלה זה לא יכול להיות אופנוע, אופנוע מנוע בעירה, בדיוק כמו ההבדל בין משפחת פרוקי הרגליים למשפחת העכבישים, עכביש חייב להיות בעל שמונה עיניים ובעל שמונה רגליים כל עוד אין זה לא עכביש, יכול להיות כל דבר אחר, עכביש זה לא. אז על אותו רעיון.. דומה אבל זה לא זה .. סליחה!
מבחינתי ורק מבחינתי לא מדבר בשם אף אחד
ברגע שיעלמו אופנועים מהעולם ויביאו אלטרנטיבה שאמורה כאילו להיות אופנוע
אני יורד מדו גלגלי.
תתעורר, בעזרת תוכנה אפשר לעשות הכל. רוצה צליל אחר כל יום? אפילו צליל של למבורגיני קונטאש אפשר לשים לך. ריח אחר בכל יום? גם זה יצא מאיפשהו. זהו, זה העתיד.