דף הבית / חדשות / מכירות דו-גלגלי: 2021 שוברת שיאים
Honda-X-ADV-2021-Test-044

מכירות דו-גלגלי: 2021 שוברת שיאים

שנת 2021 מסתמנת כשנת שיא בשוק הדו-גלגלי הישראלי, כשלראשונה צפוי להיחצות רף 20 אלף הכלים; בששת החודשים הראשונים נמכרו 11,533 אופנועים וקטנועים

שנת 2021 מסתמנת כשנת שיא במספרי מכירות בשוק הדו-גלגלי הישראלי, כשלראשונה אי-פעם עשוי להיחצות רף 20 אלף האופנועים והקטנועים החדשים שיימסרו בשנה קלנדרית. בששת החודשים הראשונים של 2021 נמסרו בישראל 11,533 אופנועים וקטנועים חדשים – כך עולה מדו"ח התוצרים של איגוד לשכות המסחר. לשם השוואה, בשנים 2019 ו-2020 נמכרו בתקופה זו קצת יותר מ-9,000 כלים, כלומר עד כה מדובר על גידול של כמעט 30% ביחס לכל אחת מהשנתיים הקודמות, שהסתיימו עם קצת יותר מ-18 אלף כלים בכל אחת.

הגידול הזה לא מפתיע, והוא משקף היטב את מצב הכבישים העמוסים והסתומים. כל מי שרוכב או נוהג בכבישי ישראל, ובעיקר באזור המרכז והערים הגדולות, רואה ומרגיש את כמות כלי הרכב הבלתי נתפסת שממלאת את הכבישים, שגדלה משמעותית אתרי משבר הקורונה. העומסים הללו נובעים מהגידול במספרי כלי הרכב שעלו על הכבישים, יחד עם העובדה שאחרי משבר הקורונה עובדים רבים חזרו לעבוד מהמשרד. כך למשל, בשלושת החודשים הראשונים של 2021 עלו על כבישי ישראל לא פחות מ-103 אלף מכוניות פרטיות חדשות – שיא חדש לרבעון. בששת החודשים הראשונים של השנה עלו על הכבישים יותר מ-181 אלף מכוניות חדשות. אם מוסיפים על זה 2,740 מוניות, כמעט 14,000 מסחריות וכמעט 1,700 אוטובוסים – מגיעים למספר הקסם של 200 אלף כלי רכב שעלו על כבישי ישראל במחצית הראשונה של 2021 – לא כולל דו-גלגלי.

דוקאטי - עלייה של 100%
דוקאטי – עלייה של 100%

התוצאה היא כאמור כבישים עמוסים ואף סתומים, ובהיעדר תחבורה ציבורית יעילה וראויה – כלי רכב דו-גלגלי הוא הפתרון הזמין, המיידי ואף הזול ביותר לשליטה על הזמן והמרחב בכבישי ישראל. אנחנו אומרים את זה כבר שנים, אולם נראה שכעת נחצה איזשהו קו פרשת מים, וכי יותר ויותר נהגים מבינים שנסיעה ברכב פרטי הפכה להיות בלתי הגיונית.

המותג הנמכר ביותר במחצית השנה הראשונה של 2021 הוא כרגיל סאן-יאנג, ממנו נמכרו 2,561 כלים (לעומת 2,344 כלים בתקופה המקבילה אשתקד). ימאהה עם גידול מרשים של כ-30% עולה מ-1,734 ל-2,225 כלים, וקימקו שלישית עם 1,752 לעומת 1,553 כלים. שימו לב להונדה במקום הרביעי, שמציגה גידול עצום של כ-82% כשהיא עולה מ-838 ל-1,527 אופנועים וקטנועים. הונדה נמצאת בגידול מתמיד בשנים האחרונות, כשנראה שהשנה זו שנת הפריצה של המותג בישראל, ומהלכים אסטרטגיים שהתחילו לפני כמה שנים מבשילים כעת ובאים לידי ביטוי במכירות. מה-X-ADV 750 החדש נמכרו לא פחות מ-320 יחידות, ויחד עם 160 יחידות של הפורצה 750  – נראה שבהונדה התבססו היטב בשוק המקסי-סקוטרים.

גם דוקאטי מציגה גידול מרשים  של יותר מ-100% – עם 93 כלים לעומת 46 בתקופה המקבילה אשתקד, כשהמולטיסטראדה V4 לבדו נמכרים לא פחות מ-28 יחידות – 14 מהן בחודש יוני 2021 (לעומת 12 יחידות ב.מ.וו R1250GS על צמד דגמיו בחודש זה, ו-89 מתחילת השנה). בהקשר הזה חשוב לציין שמשבר הקורונה בתחילת 2020 גרם לסגירת מפעל דוקאטי ולבעיות אספקה, אך למרות זאת הגידול השנה מרשים מאוד – גם ביחס לשנים קודמות. ק.ט.מ רושמת גידול של כ-25%, עם 562 כלים לעומת 448 בתקופה המקבילה אשתקד, ומותג הוסקוורנה רושם גם הוא עלייה של 100%, עם 245 כלים לעומת 122 בתקופה המקבילה אשתקד.

הונדה - גידול של 82% והתבססות בשוק המקסי-סקוטרים
הונדה – גידול של 82% והתבססות בשוק המקסי-סקוטרים

בכלים הנמכרים ביותר נמצא כרגיל בראש את הקימקו מובי 125, שממנו נמכרו 602 יחידות במחצית הראשונה של 2021. הדאונטאון 350i עם 448 יחידות והימאהה איקסמקס 300 עם 443 יחידות. מהימאהה טימקס 560 נמכרו עד כה 384 יחידות – ירידה של כ-40% לעומת שנת 2020, שהייתה שנת השיא של הטימקס בישראל. מספרים נוספים: 395 יחידות סאן-יאנג ג'וירייד 125 ועוד 321 יחידות ג'וירייד 200, וגם 319 יחידות קרוזים 250 בנוסף ל-117 יחידות של גרסת ה-300 סמ"ק. בחשמליים, בליץ מובילה עם 106 כלים, ואחריה ניאו עם 65 כלים.

מכירות מחצית ראשונה של 2021 לפי מותגים

  • סאן-יאנג – 2,561 כלים
  • ימאהה – 2,225 כלים
  • קימקו – 1,752 כלים
  • הונדה – 1,527 כלים
  • ק.ט.מ – 562 כלים
  • קוואסאקי – 517 כלים
  • פיאג'ו – 317 כלים
  • סוזוקי – 240 כלים
  • הוסקוורנה – 238 כלים
  • ב.מ.וו – 236 כלים
  • דיאלים – 196 כלים
  • בנלי / קיוואי – 126 כלים
  • בטא – 114 כלים
  • בליץ (חשמלי) – 106 כלים
  • דוקאטי – 93 כלים
  • פיג'ו – 82 כלים
  • ניאו (חשמלי) – 65 כלים
  • גאס גאס – 58 כלים
  • CF מוטו – 53 כלים
  • זאפ (חשמלי) – 40 כלים
  • שרקו – 39 כלים
  • אפריליה – 32 כלים
  • גופל (חשמלי) – 30 כלים
  • מונדיאל – 29 כלים
  • טריומף – 27 כלים
  • או אם – 27 כלים
  • ווג – 24 כלים
  • סאניו – 21 כלים
  • הארלי דיווידסון – 19 כלים
  • AJP – עם 18 כלים
  • זירו (חשמלי) – 15 כלים
  • LV טונג (חשמלי) – 15 כלים
  • תודיי סאנשיין (חשמלי) – 15
  • מוטוגוצי – 11 כלים
  • אינדיאן – 10 כלים
  • רויאל אנפילד – 8 כלים
  • רייחו – 8 כלים
  • קוברג (חשמלי) – 8 כלים
  • יוסאנג – 7 כלים
  • לונג'יה – 7 כלים
  • ג'ינלאנג – 6 כלים
  • טארו – 5 כלים
  • סנטרו (חשמלי) – 4 כלים
  • MV אגוסטה – 3 כלים
  • אנרג'יקה (חשמלי) – 3 כלים
  • SWM – עם 3 כלים
  • נימוטו (חשמלי) – 3 כלים
  • נאנג'ינג (חשמלי) – 3
  • צ'אנג יאנג – 3
  • לינגזהידא – (חשמלי) – 2
  • בימוטה – 1
  • אסקול (חשמלי) – 1
  • גקאדי (חשמלי) – 1
  • לונסין (חשמלי) – 1

נתונים של שנים קודמות:

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

OE_Trident660_MY25_12609_ML

טריומף: הטרידנט 660 מתעדכן ל-2025

בטריומף מציגים גרסת מעודכנת של הטרידנט 660 לשנת 2025 - עם יותר אלקטרוניקה, בקרות בטיחות והתאמה לתקנות זיהום אוויר

2 תגובות

  1. Avatar

    נראה לי משהו יושב שם במערכת וממציא שמות של כלים סנטו נימוטו סאנסיין WTF חחח

  2. Avatar

    אכן, אני חוזר מדי יום מהרצליה דרומה בשעות אחה"צ ואם בעבר היה אזורים מסוימים עם פקקים, היום – כמעט לכל אורך הדרך הכביש פקוק מאוד.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן