דף הבית / מגזין / נוסטלגיה: הונדה CB500 טווין
Honda-CB500-94-2

נוסטלגיה: הונדה CB500 טווין

בתחילת שנות ה-90 הציגו הונדה את ה-CB500 - נייקד פשוט בנפח בינוני עם מנוע טווין פשוט ומאוד אמין, שגם הכשיר אלופי עולם בקטגוריית מרוצים ייעודית

בשנת 1993 הציגו הונדה את ה-CB500, נייקד פשוט שלא ניסה לנצח או להרשים אף אחד, אך היה יעיל ואמין וזכה להצלחה יפה בארץ ובעולם. 

ה-CB500 של הונדה לא ייזכר כאופנוע מיוחד או אקזוטי. בשנת 1993 הוא נכנס למשפחת ה-CB האייקונית כנציג בגרסת הנפח הבינוני. מנוע הטווין המקבילי היה בנפח 499 סמ"ק עם שני שסתומים לצילינדר וקירור נוזל. ההספק עמד על 58 כוחות סוס ב-9,500 סל"ד והמומנט על 4.8 קג"מ ב-8,000 סיבובים לדקה. ל-CB הייתה שלדת עריסה מפלדה, כאשר מערכת הבולמים הורכבה ממזלג קדמי קונבנציונאלי בקוטר 37 מ"מ וצמד בולמים מאחור עם כיוון עומס קפיץ. מערכת הבלמים הורכבה מדיסק קדמי יחיד של ניסין עד 1996 ומשם של ברמבו – בקוטר 296 מ"מ מלפנים, ובלם תוף שהוחלף באותה השנה לדיסק בקוטר 260 מ"מ מאחור. המשקל עמד על 170 ק"ג, והמהירות המרבית התיאורטית גירדה את ה-190 קמ"ש מלמטה.

כאן כבר אחרי השדרוג, עם בלם דיסק אחורי
כאן כבר אחרי השדרוג, עם בלם דיסק אחורי

עם השנים ה-CB500 עבר שינויים מינוריים, שכללו גם מעבר של קו הייצור מיפן לאיטליה. הדגם לא התבלט בהתנהגות או ביצועים מיוחדים, אך ב-1996 הוקמה עבורו אליפות מרוצים ('קאפ') באנגליה, שזכתה להצלחה רבה בשל היותו כרטיס כניסה זול ופשוט. שמות כמו סבסטיאן שרפנטייר, שזכה בהמשך בשתי אליפויות סופרספורט, וג'יימס טוזלנד, שהמשיך לאליפות הסופרבייק העולמית, הם שתי דוגמאות מיני רבות לרוכבים שהתחילו את הקריירה בזכות ה-CB500.

הדגם זכה להצלחה רבה בזכות היכולות הסלחניות שלו, שהתאימו לרוכבים מתחילים או לכאלה המחפשים כלי דו-גלגלי פשוט ואמין. המנוע של הונדה הוכיח את עצמו בחלוף השנים כאמין מאוד. לארץ הוא הגיע כמובן, ועמד מול הסוזוקי GS500 הפשוט יותר והקוואסאקי ER-5. ב-2004 יצא דגם חדש ומשופר יותר, שגם עבר מתיחת פנים משמעותית, וייצורו הופסק בשנת 2009 לאור אי התאמה לתקנות זיהום האוויר בזמנו, וחודש ב-2013 עם משפחת ה-CB500 המודרנית.

וכאן הדור של 2004
וכאן הדור של 2004

 

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

SPYDER RT-LIMITED (1) copy

חדש בארץ: קאן-אם ספיידר ורייקר

עופר-אבניר משיקה לראשונה בישראל את דגמי הפנאי המיוחדים עם שלושה גלגלים של קאן-אם - ספיידר ורייקר; המחירים החל מ-110 אלף ש"ח לרייקר ועד 300 אלף ש"ח לספיידר

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן