הבורגמן הגדול במשפחת קטנועי העל של סוזוקי הוצג בשנת 2003 וסיפק הרבה מנוע, הרבה גודל, הרבה אבזור והרבה פינוק.
בשבוע שעבר דיברנו על ה-AN400 בורגמן, שהיה לכל הדעות מספיק גדול, מספיק חזק ומספיק מפנק לכל משימה. לא רק זה, אלא שבסביבה אורבנית צפופה הוא נתן תחושה של לווייתן באקווריום. גדול ומסורבל. אבל תמיד אפשר וצריך יותר, ולכן ארבע שנים לאחר הצגתו (ושל גרסת ה-250 סמ"ק) הגיעה גרסה גדולה עוד יותר שיועדה להיות תחליף קטנועי לאופנועי תיור חוצי יבשות (או ערים, אם אנחנו בישראל).
בניגוד לצילינדר היחיד של גרסת ה-400, ב-650 נכנסו שני צילינדרים במקביל שסיפקו נפח מכובד של 638 סמ"ק. זה הגיע עם 8 שסתומים, קירור נוזל והזרקת דלק מודרנית. 55 כוחות סוס אמנם נשמעים מכובדים, אבל הם נדרשו להתגבר על יותר מ-240 ק"ג של קטנוע, וזה לפני רוכב, לפני 15 ליטרים של דלק ולפני כל הציוד שאפשר להכניס בתת-קרקע שהתחבא מתחת למושב או בשלושת תאי הכפפות שהיו פרוסים. המהירות המרבית נמדדה על כמעט 180 קמ"ש, ולשם הוא הגיע בצורה חלקה ואיטית יחסית, בהתאם לכיול התמסורת שנועד לשמור על הווראיטור. בדור האחרון היתה גם את האפשרות להחליף הילוכים דרך לחצנים בכידון, לא פיצ'ר שימושי במיוחד.
השלדה המכוסה, החישוקים במידות 15″ מלפנים ו-14″ מאחור, בלמי הדיסק הכפולים מלפנים והיחיד מאחור והבולמים הרכים ונטולי יכולות הכיול – כל אלו נועדו לדבר אחד: לספק חווית ריחוף נוחה ומפנקת לרוכב ולמורכב. מעולם לא עלה על הפרק המושגים זריזות, זמישות, שינוי כיוון או כיף. לו ולכביש מפותל לא היה שום דבר משותף, חוץ מזה שהוא הסתדר עם הכל, אבל רק כי אין לו ברירה. מי שחרש איתו את כביש ירושלים – ת"א, כביש החוף או כביש 6 אחרי שנפתח – קיבל את המקסי-סקוטר המושלם.
מבחינת פינוק ואבזור היה לבורגמן 650 תא מטען ענק תחת המושב שיכל לשתי קסדות מלאות ושני מעילים, פתיחה נוחה מהסוויץ', 3 תאי כפפות מלפנים, משענת גב מתכווננת ומשקף חשמלי שסיפק נקודת תורפה במצבו העליון בכך שאפשר לרוח לעבור לידי הרוכב בפתח שנוצר מתחתיו. בשנת 2004 נוספה גם גרסת 'אקסקיוטיב' שהוסיפה גם חימום למושב ולידיות, מראות מתקפלות חשמלית ופיצ'ר בטיחותי חשוב בדמותו של ה-ABS.
עם השנים היו עדכונים קלים שהתבטאו בעיצוב, בלוח השעונים, בתאורה וביעילות של המנוע שנהיה יותר חסכוני בזכות ייעול העבודה של החלקים הפנימיים. לא מעט ממנו נמכרו, בעיקר בחו"ל, אבל כמו אחיו הקטן הוא לא שמר יותר מדי טוב על ערכו, למרות עבודת מועדון חברים מעולה בישראל (שסיקרנו בשבוע שעבר) ואמינות טיפוסית. ההונדה סילברווינג 600 היה מעט יותר טוב ממנו וזכה ליותר ביקוש. כך או כך הסוזוקי בורגמן 650 היה קטנוע מעולה עם איכויות גבוהות, מפנק ברמות על, מאובזר עד לגרון ונותן תמורה מצוינת למחיר הגבוה שלו.
עד היום אשתי מזכירה לי כמה הבורגמן היה נוח, הכי נוח שהיה לי ולה כמורכבת.