דף הבית / חדשות / נצפה: ק.ט.מ 990 אדוונצ'ר החדש
990ADV SPY (1)

נצפה: ק.ט.מ 990 אדוונצ'ר החדש

במסגרת סדרת ה-990 המודרנית והחדשה של ק.ט.מ מגיע תורו של האדוונצ'ר - שמחזיר את השם הנוסטלגי של ה-990 אדוונצ'ר; צפו בעיצוב החדש

ק.ט.מ צפויה לחשוף השנה 990 אדוונצ'ר חדש עם מנוע מוגדל נפח ועם עיצוב חדש לחלוטין, ולמעשה מחזירה את השם האייקוני 990 – שהתחיל בדיוק, ימשיך באדוונצ'ר ויגיע גם ל-SMT.

הק.ט.מ 950 / 990 אדוונצ׳ר הוצג בשנת 2003 והיה אדוונצ'ר מוטה שטח המבוסס על דגם הראלי של ק.ט.מ, היה עם מנוע ה-LC8 – הטווין הראשון של ק.ט.מ – ובאחת התצורות שלו גם ניצח את ראלי דקאר בידיו של פבריציו מאוני הגדול. האופנוע הזה יוצר עשור שלם, ובקרב מעריציו הוא נחשב אופנוע קאלט של ממש, שמחליפיו המודרניים לא הצליחו לשחזר את יכולתיו.

כך ייראה ה-990 אדוונצ'ר של 2025
כך ייראה ה-990 אדוונצ'ר של 2025

בשנת 2019 הוצג ה-790 אדוונצ'ר, שגדל כעבור שנתיים ל-890 סמ"ק בגלל תקנות פליטת המזהמים, יחד עם שורה ארוכה של שדרוגים. לשנת 2023 ה-890 אדוונצ'ר וה-890 אדוונצ'ר R  קיבלו מקצה שיפורים נוסף, וגם חשוב למדי. אבל כל זה מסתבר הוא שלב ביניים, שכבר נחשף עם ה-990 דיוק – הראשון מבין סדרת אופנועי 990, שהוצג בסוף שנה שעברה.

תמונות ריגול מראות אבטיפוס של ה-990 אדוונצ'ר החדש, שכמובן מסתיר את העיצוב הסופי אבל נותן רמז לבאות. מה שאנחנו יודעים בוודאות הוא שמנוע הטווין המקבילי LC8c החדש יתייצב למשימה גם כאן. ב-990 דיוק הוא קיבל הגדלת נפח ל-947 סמ"ק על-ידי הגדלת הקוטר ומהלך הבוכנות, מה שאומר כמובן בוכנות, טלטלים וגל ארכובה חדשים, ושם הוא מפיק 123 כ"ס ב-9,500 סל"ד ו-10.5 קג"מ ב-6,750 סל"ד. מספרים אלו אמורים להישאר בגרסת האדוונצ'ר. מערכת הקירור צפויה להשתדרג בהתאם לטובת ההתמודדות עם מנוע גדול יותר.

שלדת הפלדה חדשה לחלוטין וקשיחה יותר מבעבר לכוחות צד ולכוחות פיתול, ביחד עם הזרוע האחורית. הגיוני להניח כי גם מערכת המתלים תקבל ליטוש, אבל אנו צופים כי בולמי ה-WP יישארו כמובן, ומהלך המתלים ימשיך לעמוד בבולמי ה-XPLOR של גרסת ה-R הקרבית על 240 מ"מ מלפנים ומאחור, ובבולמי ה-APEX של הגרסה הרגילה על 200 מ"מ בשני הצדדים – כמו בדגמים היוצאים. החישוקים יישארו במידות 21″ מלפנים (צמיג 90/90) ו-18″ מאחור (150/70).

מערכות האלקטרוניקה צפויות להשאר כמו שהן לדעתנו, עם אפשרות שליטה על כל דבר שזז ובנוסף בקרת אחיזה, בקרת ווילי, בקרת שיוט, קוויקשיפטר, ותאורת LED היקפית.

מה שבולט לעין הוא העיצוב העדכני שכולל יחידה קדמית חדשה, שבגרסה שנצפית כאן, וכאמור עם הסוואה כזאת או אחרת, מכילה פנס LED עגול יחיד, שלצידו פנסי DRL רוחביים. בק.ט.מ אוהבים שפת עיצוב אחידה יחסית לכל משפחת דגמים, ולכן הם צפויים לחבר את עיצוב ה-990 דיוק גם לכאן. אגב, במבט מהצד יש דמיון מסוים גם ל-640 אדוונצ'ר משנת 1998. בתקופה הקרובה ייחשפו פרטים נוספים, כאשר החשיפה הרשמית תהיה, לדעתנו, סביב תערוכת מילאנו בתחילת חודש נובמבר. נמשיך לעדכן.

990ADV SPY (3)

ה-990 אדוונצ'ר של 2012
ה-990 אדוונצ'ר של 2012

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

SCOOTER SFIDA SR4_Studio_9

ווג: ה-SR4 מקבל מערכת רדאר אחורית ל-2025

הווג SR4 - קטנוע בנפח 350 סמ"ק החולק את הפלטפורמה של הב.מ.וו C 400 GT - יגיע לישראל עם מערכת התראת רדאר אחורית; המחיר: 38 אלף ש"ח

תגובה אחת

  1. Avatar

    מרגש לדעת שהסטייליסט של סוהא ערפאת שוב מצא עבודה…

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן