הסטארק וארג, האופנוע הספרדי אשר מתיימר לתת מענה חשמלי לעולם השטח עם הבטחה לביצועים טובים יותר מדגמי ה-450 סמ"ק החזקים, מתקבל בהתלהבות בספרי ההזמנות.
לאחרונה פרסמנו ידיעה על חברה ספרדית חדשה אשר מציעה אופנוע שטח חשמלי מסקרן שמבטיח ביצועים טובים יותר מדגמי המוטוקרוס המובילים בשוק. כעת מודיעים בסטארק שנרשמו כבר יותר מ-1,000 הזמנות – ציון דרך ראשון עבור החברה מברצלונה. מרבית המזמינים שילמו דמי רצינות של 100 אירו ואמורים להעביר את מלוא הסכום עד למעמד קבלת האופנוע במחצית השנייה של שנה זו.
המנוע, ששוקל 9 ק"ג ועטוף בכיסוי קרבון, מבטיח לספק 80 כוחות סוס בגלגל האחורי ומומנט מוצהר של 95.6 קג"מ. למעשה, נתון ההספק הגבוה מגיע כתוספת מחיר של 1,000$, כשנתון ההספק הסטנדרטי הוא 60 כ"ס. את המנוע ניתן לכוון ב-100 פרמטרים שונים, החל מעקומת הכוח, דרך בלימת המנוע, בקרת האחיזה, ועד אפקט גלגל התנופה. החברה מצהירה שניתן לכוון את המנוע לקבלת ביצועים דומים לשל מנוע 125 סמ"ק דו-פעימתי, וכלה ב-650 סמ"ק ארבע פעימות – כל זה דרך אפליקציה בסלולר. הבולמים של קאיאבה מספקים מהלכי גלגלים של 310 מ"מ, ויש בלמים של ברמבו. בסטארק מציעים אפשרות בחירה של גלגל אחורי בקוטר 19″ לרכיבת מוטוקרוס או 18″ לרכיבת אנדורו, ואף מכיילים את הבולמים במפעל לפי הצהרת המשקל וסגנון הרכיבה של הרוכש.
הסוללה, עם משקל כולל של 32 ק"ג וקיבול של 6 קילוואט-שעה, יכולה להספיק ל-35 דקות של רכיבת מוטוקרוס אינטנסיבית או עד שש שעות של אנדורו קל ושקט. זמן הטעינה הוא בין שעה לשעתיים – תלוי במטען. המחיר ההתחלתי בארצות הברית עומד על 12,000$ – כ-2,500$ יותר מדגמי ה-450 סמ"ק הנפוצים.
לא התבלבלתם קצת בנתון המומנט 95.6 קגמ? לאופנועים חשמליים ספורטיבים יש 20 וקצת 95 קגמ זה מומנט של מנוע v8 עם טווין טורבו או של הטסלה החזקות שיש שם מנוע חשמלי ענק ומטען עצום של סוללות.
היי גיא. לא התבלבלנו. זה הנתון שאותו מפרסם היצרן (938Nm), ואנחנו מחויבים למסור את הנתון הזה בלבד. רק המרנו מניוטון-מטר לקג"מ.
טוב תודה. מעניין איך זה לרכוב על אופנוע עם 95 קגמ?
כנראה היצרן שכח את הנקודה אחרי ה3.