קוואסאקי מציגים בסגמנט הדו-שימושיים הקטנים את ה-KLX300 החדש, מחליפו של ה-KLX250, עם מנוע גדול וחזק יותר. על אותה הפלטפורמה תגיע גם גרסת סופרמוטו לכביש. לא ברור אם יגיעו לאירופה.
ה-KLX300, הדו-שימושי החדש של קוואסאקי, מגיע עם מנוע חד-צילינדרי בנפח 292 סמ"ק, מקורר נוזל ומוזרק דלק הנלקח מגרסת ה-KLX300R הקרבית שמיועדת רק לשטח. לא נמסרו נתוני הספק, אך המנוע יסתובב במהירות נמוכה יותר לעומת הגרסה הקרבית לטובת מיתון העברת הכוח והאמינות. יש צמד רדיאטורים לקירור והתנעה חשמלית.
ה-KLX300 מגיע עם גלגלי 21″ מלפנים ו-18″ מאחור, מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ מלפנים עם כיוון שיכוך כיווץ ועם מהלך של 254 מ"מ, ומאחור בולם עם יכולת כיוון לשיכוך כיווץ ולהחזרה (ריבאונד) ומהלך של 231 מ"מ. מלפנים יש דיסק קדמי יחיד בקוטר 250 מ"מ וקליפר צף כפול בוכנות, ומאחור דיסק יחיד בקוטר 240 מ"מ. גובה המושב 895 מ"מ, המשקל היבש עומד על 138 ק"ג ומיכל הדלק בנפח 7.5 ליטרים בלבד.
על אותה הפלטפורמה יציעו בקוואסאקי גם גרסת ה-KLX300SM – סופרמוטו עם חישוקים בקוטר 17″ מלפנים ומאחור וצמיגי כביש.
לא ברור כרגע אם צמד הדגמים (המזכירים את צמד גרסאות ה-DRZ400 וה-DRZ400SM הזכורים לטוב) יגיעו לאירופה וישראל, אם כי אנחנו יותר מנשמח לראות אותם אצלנו.