דף הבית / חדשות / ק.ט.מ חושפת את ה-1290 אדוונצ'ר R החדש
KTM 1290 SUPER ADVENTURE R_action-1

ק.ט.מ חושפת את ה-1290 אדוונצ'ר R החדש

לאחר הצגת גרסת ה-S חושפת ק.ט.מ 1290 סופר אדוונצ'ר R חדש, בדור השלישי, עם התנהגות דינמית משופרת, עם יותר טכנולוגיה ועם ארגונומיה משודרגת

ק.ט.מ מציגים את ה-1290 סופר אדוונצ'ר R החדש, בדור השלישי של ה-1290 סופר אדוונצ'רים – משופר יותר, טכנולוגי יותר ונוח יותר.

ק.ט.מ 1290 סופר אדוונצ'ר R דור 3
ק.ט.מ 1290 סופר אדוונצ'ר R דור 3

בדומה לדור השלישי והחדש של ה-1290 סופר אדוונצ'ר S שהוצג לפני כחודש, נושאת גרסת ה-R, המיועדת יותר לשטח, את אותם השינויים. כך למשל, השלדה קוצרה באזור ראש ההיגוי ב-15 מ"מ על-מנת לקבל יכולות פנייה טובות יותר, ועם זאת הזרוע האחורית הוארכה על-מנת לשמור על היציבות. גם שלדת הזנב הפריקה נבנתה מחדש, וזאת על-מנת לאפשר גובה מושב נמוך יותר – פה הוא בגובה 880 מ"מ, 10 מ"מ פחות מהדור הקודם. מיכל הדלק חדש גם הוא, בנפח 23 ליטרים, וכך גם כל הארגונומיה, סביבת הרוכב והמושב החדש – שניתן להרכבה בשני מצבים עם 20 מ"מ הפרש גובה ביניהם.

גרסת השטח מאופיינת כמובן בחישוקי שפיצים בקוטר "21 ו-"18 טיובלס, פה של אלפינה, המגיעים עם צמיגי בריג'סטון A41. בלמים וקליפרים של ברמבו ובולמי WP XPLOR עם מהלך קדמי ואחורי של 220 מ"מ. שניהם מתכווננים בצורה ידנית.

מנוע הווי-טווין בנפח 1,301 סמ"ק עבר גם הוא מספר שינויים. כך למשל, על-ידי בלוק מנוע דק יותר ומערכת שימון חדשה הורידו בק.ט.מ כ-1.6 ק"ג ממשקלו של האופנוע, המפיק 160 כ"ס ו-14 קג"מ (138Nm) ועומד בתקנות יורו 5. מערכת הפליטה חדשה גם היא, וכך גם תיבת ההילוכים. קוויקשיפטר לשני הכיוונים, אגב, מגיע כאופציה בתשלום. מרווח הטיפולים הוא כל 15,000 ק"מ.

מוכוון לשטח
מוכוון לשטח

עבודת הגוף והעיצוב חדשים לגמרי, כשבק.ט.מ מציינים שהעיצוב החדש פונקציונלי יותר ואמור לאפשר רכיבה נוחה יותר לאורך זמן. משקף הרוח חדש, מתכוונן לגובה של 55 מ"מ, ולטענת ק.ט.מ עוצב במנהרת רוח על-מנת לספק מיגון רוח אופטימלי. ל-R יש צביעה יחודית לדגם. גם מיקום המנוע בשלדה השתנה, ויחד עם המבנה החדש יש ירידה של מרכז הכובד הכללי כך שה-1290 סופר אדוונצ'ר R צפוי להיות קל יותר לניהוג. המשקל המוצהר עומד על 221 ק"ג.

ניהול המנוע החדש כולל 4 מצבים מקוריים – גשם, כביש, ספורט ושטח, ומצב נוסף אופציונלי – ראלי. יחידת הרדאר שהוצגה בגרסת ה-S אינה מוצעת בגרסת ה-R. עוד באלקטרוניקה יש מסך TFT חדש בגודל "7, המתממשק לטלפון הנייד. גם ממשק התפעול חדש לחלוטין, וכולל מתגים חדשים בבתי המתגים מימין ומשמאל. יש מפתח קרבה, כולל לפתח מיכל הדלק, יש כמובן בקרת אחיזה להטיה ובקרת יציבות, כולל יחידת מדידת אינרציה IMU, ויש מערכת ABS מתקדמת להטיה.

הק.ט.מ 1290 סופר אדוונצ'ר R צפוי להגיע ארצה בחודשים הקרובים. מחיר טרם נקבע.

KTM 1290 SUPER ADVENTURE R_Studio_front right

KTM 1290 SUPER ADVENTURE R_Studio_rear left

KTM 1290 SUPER ADVENTURE R_detail

KTM 1290 SUPER ADVENTURE R_static-1

KTM 1290 SUPER ADVENTURE R_action

KTM 1290 SUPER ADVENTURE R_action-2

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Beta AlpX (3)

חדש בארץ: בטא אלפ X

הבטא אלפ X הוא סקרמבלר לדש הבנוי על פלטפורמת האלפ 4.0 הוותיק, והוא מיועד להיות קל וידידותי לשימוש אורבני עם יכולת שבילים קלה; המחיר: 40 אלף ש"ח

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן