הק.ט.מ 450SMR מקבל לשנת 2022 עדכוני גרפיקה וצבעים חדשים למושב ולשלדה.

בשנת 2021 החזירו בק.ט.מ את הסופרמוטו המקצועי והתחרותי המיועד למסלולי הסופרמוטו, וזאת לאחר שבע שנות היעדרות משורות היצרנית. על-בסיס דגם המוטוקרוס, ה-450SX-F, בנו האוסטרים את גרסת המסלול לסופרמוטו. ל-450SMR מנוע סינגל 4 פעימות בנפח 449.9 סמ"ק, אשר מספק 63 כ"ס ושוקל רק 27 ק"ג מתוך משקל כללי של 102 ק"ג (לפני דלק). המנוע מורכב בשלדה בזווית מעט שונה מאשר בדגם המוטוקרוס על-מנת להוריד את מרכז הכובד. מתחת לגל-זיזים עילי יחיד נמצא צילינדר בודד עם מהלך של 95 מ"מ ובוכנה ששוקלת 320 גרם בלבד. בק.ט.מ מגדירים שמרווח הטיפולים לתחזוקת מנוע כירורגית עומד על 100 שעות מנוע.
לשנת 2022 השינויים היחידים הם שלדה בצבע כתום, מושב בצבע כחול וגרפיקה עדכנית.
ל-SMR גיר בן 5 מהירויות עם אפשרות לתכנת מפת מנוע נפרדת לכל הילוך. בנוסף, יש מצמד מחליק מקצועי של סאוור, בקרת זינוק ובקרת אחיזה.
מלפנים מורכב מזלג של WP XACT עם מערכת האוויר (AER) בקוטר 48 מ"מ ומהלך של 285 מ"מ. ל-WP XACT מאחור יש מהלך של 266 מ"מ, והוא מחובר דרך מנגנון לינקים פרוגרסיבי לשלדה. בלמי הברמבו מספקים קליפרים רדיאלים בני 4 בוכנות ודיסק קדמי צף בקוטר 310 מ"מ על חישוק 16.5″, ודיסק אחורי בקוטר 220 מ"מ על חישוק בקוטר 17″. ה-SMR מגיע עם צמיגי סליקס של בריג'סטון, הייעודיים לרכיבת סופרמוטו תחרותית.
נשק המסלול המטורף הזה יגיע לישראל, ברישוי אפור כמובן כדגם 2022 ויצטרף לאחות התאומה (למעט שלדת הזנב), ההוסקוורנה FS450 בגרסת 22. לא צפוי לדעתנו שינוי משמעותי במחיר הנוכחי, שעומד על 56,990 ש"ח. הכינו את המסלולים!