ק.ט.מ הציגה השבוע בהשקה לעיתונות העולמית את דגמי המוטוקרוס לשנת 2016. הפעם לא מדובר בשיפורים קטנים כאלה ואחרים אלא על דור חדש לחלוטין – כמו שק.ט.מ עושה אחת לכמה שנים. דגמי האנדורו ל-2016 יישארו ללא שינוי למעט גרפיקה מעודכנת, מה שאומר שבשנה הבאה גם ליין דגמי האנדורו יעבור את אותה האבולוציה של המוטוקרוס.
אז מה חדש השנה במוטוקרוס? בקצרה – יש שלדה חדשה לחלוטין לכל הדגמים, מנועים חדשים לכל ה-4 פעימות, קטנים וקלים יותר עם ניהול מנוע חדש ובקרת זינוק כסטנדרט, מתלה קדמי חדש של WP הכולל תא אוויר במקום קפיץ, בולם אחורי חדש, עיצוב וארגונומיה חדשים, הורדת משקל לכל הדגמים.
ועכשיו בפירוט – מכלולי שלדה
- שלדה חדשה, קשיחה יותר לפיתול ב-20% וקלה יותר ב-380 ג' משלדת 2015 (למעט 250SX דו"פ שנשאר עם אותה שלדה)
- שלדת זנב חדשה וקלה יותר
- רגליות רוכב חדשות – מונעות מבוץ להידבק
- זרוע אחורית חדשה – קלה ב-250 ג'
- כידון בכיפוף חדש שיושב על תושבות גומי אלסטיות
- חישוקי EXCEL עם שפיצים חדשים
- מושב חדש עם ארגונומיה משופרת
- דיסקים חדשים – קלים יותר
- משולשים חדשים – מכורסמים ב-CNC
- עיצוב וארגונומיה חדשים – פלסטיקה חדשה
- הורדת משקל של 4-5 ק"ג
- מיכל דלק חדש – 7 ל'
- מצבר ליתיום-יון חדש וקל יותר לדגמי 4 פעימות
בולמים
- בולם אחורי חדש – קצר יותר עם מהלך ארוך יותר, מותאם לשלדה החדשה, עם מנגנון לינקים חדש
- מזלג חדש של WP בשם AER בקוטר 48 מ"מ. לראשונה מ-WP טכנולוגיית בולמים חדשה עם בולם אחד עם תא אוויר במקום קפיץ (שמאל) ובולם שני שאחראי על ההידראוליקה והשיכוכים (ימין). בבולם השמאלי ישנם שני תאים, כשהפנימי הוא תא האוויר האטום שמשמש כקפיץ. הבולם כולל שסתום לניפוח אוויר כדי לקבוע את 'עומס הקפיץ' לפי משקל הרוכב. בבולם הימני מנגנון קארטרידג' חדש עם כיוון שיכוך כיווץ (למעלה) ושיכוך החזרה (למטה). לטענת ק.ט.מ, הפרונט החדש קל יותר ב-1.4 ק"ג מהדור היוצא
מנועים
- מנוע חדש לחלוטין ל-250SX-F, קטן וקומפקטי יותר, קל יותר ב-1.1 ק"ג (שוקל 26.1 ק"ג כולל מתנע חשמלי), חזק יותר על כל תחום הסל"ד. יחס דחיסה חסר תקדים של 14.1:1. קלאץ' חדש, בלוק מנוע חדש, צילינדר, בוכנה וראש חדשים, גיר 5 הילוכים חדש, רגלית הילוכים חדשה, חיישן מצב הילוך לניהול מנוע שונה בכל הילוך
- בלוק מנוע, קלאץ' וגיר חדשים ל-350SX-F ו-450SX-F
- קלאץ' הידראולי חדש של ברמבו
- מערכת ניהול מנוע (הזרקה) חדשה של קייהין עם גוף מצערת בקוטר 44 מ"מ, כוללת מפות ניהול מנוע שונות בבחירה על הכידון, מערכת בקרת זינוק כסטנדרט, ניהול מנוע שונה לכל הילוך על ידי חיישן מצב הילוך
- 125SX, 150SX – בוכנה וצילינדר חדשים, גל ארכובה חדש, בלוק מנוע חדש, גיר 6 הילוכים חדש עם רגלית חדשה, אגזוז חדש לביצועי מנוע טובים יותר
משקלים (בלי דלק)
- 125SX ו-150SX – משקל 87.8 ק"ג
- 250SX – משקל 95.9 ק"ג
- 250SX-F – משקל 98.5 ק"ג
- 350SX-F – משקל 99.9 ק"ג
- 450SX-F – משקל 100.4 ק"ג
נראה שהשנה קפיצת המדרגה שעשו בק.ט.מ עם דגמי המוטוקרוס היא גדולה ומשמעותית, כשהחברה מתמקמת בחזית הטכנולוגיה של אופנועי המוטוקורס. דגמי האנדורו נשארים כאמור ללא שינוי ל-2016, למעט עדכוני גרפיקה, והם צפויים לעבור את אותה האבולוציה כבר בשנה הבאה כדגמי 2017. בהחלט מעניין בק.ט.מ.
תראו את המנוע 125 החדש, הוא פשוט קטן בטירוף…