דף הבית / חדשות / שרקו חושפת את דגמי האנדורו של 2025
EF0A9347

שרקו חושפת את דגמי האנדורו של 2025

שרקו מציגה את דגמי 2025 של אופנועי אנדורו - עם עיצוב מחודש ועם שיפורים רבים בשלדות, בתיבת האוויר ובמכלולים ההיקפיים; המשך האבולוציה של אופנועי האנדורו הצרפתיים

בשרקו ממשיכים את האבולוציה לסדרת אופנועי האנדורו, ומציגים את דגמי 2025, כשהשינויים הגדולים באים לידי ביטוי בעיצוב חדש לגמרי, אבל גם בשינויים מכאניים פרקטיים כמו תיבת אוויר ומסנן אוויר חדשים עם גישה מהירה למסנן האוויר, שיפור למנועי ה-250 וה-300 סמ"ק מרובעי הפעימות, וכן שיפורי עמידות למסבי הגלגלים.

שרקו הצרפתית ממשיכה את תהליך הפיתוח של אופנועי האנדורו, וכבר תקופה שאופנועי המותג נמצאים בחזית האיכות של שוק אופנועי האנדורו העולמי. ליין דגמי האנדורו של שרקו כולל 7 נפחים – מהם שלושה דו-פעימתיים (125, 250 ו-300 סמ"ק) ו-4 מרובעי פעימות (250, 300, 450 ו-500 סמ"ק). כל שבעת הדגמים מגיעים בגרסת פקטורי היוקרתית והמאובזרת, אם כי לשנת 2025 בשרקו מחזירים לייצור צמד דגמים – SE-R300 ו-SEF-R300 – בגרסאות רייסינג מאובזרות פחות ויקרות פחות.

דגמי האנדורו של שרקו ל-2025
דגמי האנדורו של שרקו ל-2025

בראש ובראשונה, ליין 2025 מקבל עיצוב חדש לגמרי, כולל גרפיקה חדשה המוטבעת בפלסטיקה וכולל פנס LED חדש. יש גם מסנן אוויר חדש, אשר לטענת שרקו משפר את יעילות זרימת האוויר אל המנוע, ויש בית מסנן אוויר חדש עם גישה מהירה אל המסנן מפאנל הצד – עדכון חשוב ביותר לאופנועי שרקו. גם מגני הידיים חדשים, וכן מגני הטלסקופים – כשאלו מאפשרים מקום רב יותר לצמיג קדמי במידה 90/100.

השלדה חדשה גם היא, כשהיא קלה יותר ב-250 גרם מקודמתה, עם ראש היגוי חדש וקל יותר ועם גאומטרייה חדשה לתושבת המנוע התחתונה. גם תושבת הבולם האחורי חדשה, מיוצרת בחישול, ויש נעילת כידון חדשה ומוביל שרשרת חדש ויעיל יותר. גם שלדת הזנב חדשה, עשויה כמובן מאלומיניום, ולטענת שרקו היא מורידה 254 גרמים נוספים. על השלדה מותקנים מגני צד חדשים עם פסי חיכוך למגפי הרוכב, ויש גם 'מחרשה' חדשה עם אחיזת יד טובה יותר להנפת החלק האחורי. יש גם מגן מנוע חדש, עם גישה מהירה יותר לברגים, ויש רגלית צד חדשה.

המשולשים וציר ההיגוי חדשים גם הם, כשהמשולשים מכורסמים מאלומיניום 7075, ציר ההיגוי קל יותר בכ-150 גרם, ויש אטימה טובה יותר למסבי ההיגוי. הכידון ממוקם 5 מ"מ גבוה יותר על המשולשים החדשים. גם לוח השעונים יושב במיקום חדש, נוח יותר לקריאה ומשוכך ב-2 צירים, והחיווט שמאחוריו סודר מחדש בצורה יעילה יותר.

מערכת הקירור חדשה גם היא, עם צמד רדיאטורים חדשים הקלים ב-157 גרמים מהישנים ואשר יעילים יותר בכ-15% לפינוי חום. הגרילים מפלסטיק חדשים גם הם, יש צנרת מסיליקון, יש מיכל עיבוי חדש, קטן וקל יותר, המורכב על שלדת הזנב, ויש מאוורר חדש, קטן וקל יותר, אשר קל יותר להסירו במידת הצורך.

גישה מהירה לתיבת האוויר
גישה מהירה לתיבת האוויר

הדיקסים הקדמי והאחורי חדשים, של חברת גלפר, ולטענת שרקו הם משפרים את עוצמת הבלימה. מערכת החשמל עברה תכנון מחדש, היא קלה יותר, מסודרת יותר, ויש גישה לשקע הדיאגנוסטיקה בתיבת האוויר.

פרט לאלו, יש תושבת חדשה למיכל הדלק והפחתת זעזועים, ויש מנגנון לינקים חדש לבולם האחורי – קל יותר, ובעל גישה מהירה יותר לפירוק והרכבה. גם הגישה לדוד הפליטה (גם ב-2 וגם ב-4 פעימות) היא קלה ומהירה יותר.

הדגמים הדו-פעימתיים – 125SE, 250SE ו-300SE – מקבלים ברז דלק חדש, בעל גישה נוחה יותר מבעבר. ה-250 וה-300 מקבלים מערכת פליטה חדשה, אשר מגדילה את מרווח הגחון, וה-250 מקבל גם תיבת הילוכים חדשה, של Nimes הצרפתית, שבה שיפורים ביחסי ההעברה בהילוכים 3 עד 5, שקרובים יותר.

וגם דגמי הרייסינג המאובזרים פחות חוזרים - בשני נפחי 200 סמ"ק
וגם דגמי הרייסינג המאובזרים פחות חוזרים – בשני נפחי 300 סמ"ק

כל ארבעת הדגמים מרובעי העימות מקבלים מערכת פליטה חדשה פול סיסטם של אקרפוביץ', וכן משאבת דלק חדשה הקלה יותר ב-200 גרם מבעבר. ה-250 וה-300 מקבלים תושבות גלי זיזים חדשות אשר מאפשרות להעלות את מהירות המנוע המקסימלית מ-13,700 ל-14,000 סל"ד. ה-450 וה-500 מקבלים זרוע אחורית חדשה, קלה יותר ב-360 גרם, אשר אמורה לשפר את נוחות הרכיבה וכן לאפשר אטימה טובה יותר של המסבים. גם הגלגלים חדשים – מלפנים ומאחור, גם החישוקים, גם הנאבות וגם השפיצים – קלים יותר ב-650 גרם מלפנים וב-310 גרם מאחור (משקל בלתי מוקפץ), ולסיום יש חיישן התהפכות חדש.

בנוסף לשינויים הרבים, שרקו מחזירה לייצור כאמור צמד דגמי רייסינג במפרט נמוך יותר – SE-R300 דו-פעימתי ו-SEF-R300 מרובע פעימות. צמד הדגמים מקבלים את השינויים של 2025, אולם המפרט כולל מזלג קאיאבה עם קארטרידג' פתוח במקום הסגור של שאר הדגמים, משולשי היגוי יצוקים, כידון פשוט יותר, דיסקים פשוטים יותר, נורה קדמית הלוגן במקום LED, מערכת פליטה פשוטה יותר (לא של אקרפוביץ'), צמידי מיטאס, וכן קיט מדבקות רייסינג. בנוסף, דגמי הרייסינג לא מגיעים עם כמה אביזרים המגיעים כסטנדרט על דגמי הפקטורי, כמו לדוגמא מגן מנוע ומאוורר.

דגמי האנדורו 2025 של שרקו צפויים להגיע ארצה במהלך החודשיים הקרובים, אז ייקבעו מחיריהם – שצפויים להיות גבוהים יותר משל דגמי 2024.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

MY25_MULTISTRADA_V2_DYNAMIC _33__UC732446_High

דוקאטי מציגה את המולטיסטראדה V2 החדש ל-2025

בדוקאטי חושפים את המולטיסטראדה V2 החדש - לאחר הפניגאלה V2 והסטריטפייטר V2 - עם המנוע החדש, ירידה משמעותית במשקל, עיצוב מעודכן והרבה אלקטרוניקה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן