דף הבית / מגזין / שושלת מוטורית: אבות ובנים עם תארי אליפות
kenny-roberts

שושלת מוטורית: אבות ובנים עם תארי אליפות

בשביל לנצח מרוצים ולזכות באליפויות הרבה כוכבים צריכים להסתדר בשורה; איזה מהכוכבים הוא הכוכב הגנטי?

זכייה בתואר באליפות קצה בענף האופנועים הוא מאורע נדיר ויחיד במינו. תואר שזכייה בו משקף שנים רבות של לימוד, אימון, הכנה, כסף, דם, דמעות ויזע. לנצח רוכבים, שטובים לא פחות כמוך, הוא שיא בדרך מאוד ארוכה ומתעתעת. במקרים עוד יותר נדירים מתווסף לארון הגביעים בסלון עוד אחד, הזה של הבן. האם מדובר על יכולת לשחזר את מסע האימונים הארוך, או שבמאגר הגנים יש גם אחד שנותן פול גז יותר מהאחרים?

לאחר שכיסינו את סיפורה של משפחת דאנלופ, שם שני אחים – ג'ואי ורוברט ז"ל – שלטו בעולם מרוצי הרחובות, בניו של רוברט – וויליאם (ז"ל) ומייקל – המשיכו את המסורת המשפחתית בכישרון והיכולת לנצח. הנה עוד כמה משפחות שהיינו רוצים להתארח אצלם בארוחת שישי.

קני רוברטס וקני ג'וניור

קני רוברטס ג'וניור
קני רוברטס ג'וניור

קני רוברטס סניור (בתמונה בראש הידיעה) נחשב לאחד הרוכבים המשפיעים בעולם ה-MotoGP, או מה שנקרא בתקופתו גרנד-פרי. האמריקאי, ששלט במרוצי העפר בארצות הברית בשנות ה-70, עבר להתחרות באליפות ה-500 סמ"ק בשנת 1978. סגנון הרכיבה השונה שהוא הביא איתו לאירופה, שכלל בלימה מוקדמת יחסית לפנייה והחלקת הצמיג האחורי בדריפט תוך כדי פנייה, על מנת לפצות על מכלולי שלדה ומתלים שלא עמדו ביכולות המנוע, הקפיצו אותו היישר לצמרת הרוכבים.

שלושה תארי אליפות עולם רצופים (1980-1978) על-גבי הימאהה שלו הכניסו אותו להיכל התהילה.

נקפוץ קדימה 20 שנה, ולהיכל מצטרף בנו, הנושא את שמו – קני רוברטס ג'וניור. האמריקאי, בנו של אגדה, זכה בתואר אליפות העולם בשנת 2000 על-גבי הסוזוקי RGV500. כיום ניתן לייחס את התואר לעבודה אינטנסיבית מאחורי הקלעים שעשה רובטרס סניור בכיוון הסוזוקי. עד היום אלו צמד אב ובנו היחידים שזכו באליפות העולם בסדרת העלית של מרוצי האספלט.

הארי וסטפן אברטס

משפחת אברטס המורחבת - סב, אב ובן
משפחת אברטס המורחבת – סב, אב ובן

בארון התארים המשותף של המשפחה הבלגית תוכלו לספור 14 גביעי אליפות מוטוקרוס עולמי (MXGP) ושלושה תארי אליפות האומות. נתחיל מהאבא הארי, שזכה בארבעה תארי MXGP – ב-1975 (250 סמ"ק) וב-1981-1979 (125 סמ"ק) – וסך של 25 ניצחונות. מעבר לכך, הוא היה בקבוצה הבלגית למוטוקרוס האומות וזכה בשנים 1976 ו-1979.

בנו סטפן הוא אגדה בפני עצמו: 10 תארי אליפות עולם, הראשון בשנת 1991 והאחרון בשנת 2006 (אז ניצח 14 מתוך 15 סבבים), וסך של 101 ניצחונות. הישג יחיד במינו נרשם בשנת 2003: בסבב בצרפת ניצח בקטגוריית 125, 250 ו-500 סמ"ק באותו היום! הוא הוסיף גם ניצחון במוטוקרוס האומות בשנת 1998 וניצחון בסיקס דייז אנדורו בשנת 2003. מפלצות בע"מ!

ג'ון ואיליי טומאק

איליי הצעיר והכישרוני צועד השנה בבטחה לזכייה שנייה ברציפות באליפות המוטוקרוס האמריקאית בקטגוריה הבכירה (450 סמ"ק). לזה תוסיפו את אליפות הסופרקרוס 250 סמ"ק בשנת 2012 ואליפות המוטוקרוס לשנת 2013 באותה הקטגוריה.

איליי טומאק
איליי טומאק

אביו ג'ון, שאמנם לא התפרסם בעולם המוטורי, נחשב לאגדה בעולם האופניים. הוא זכה במספר אליפויות קרוס-קאנטרי בארה"ב, כולל אליפות עולם בשנת 1991, וכן כיכב בצמרת אליפות הדאונהיל העולמית. במהלך הקריירה המקצועית שלו (2005-1985) הוא גם זכה בתארים בתחום מרוצי הכביש.

משפחת טומאק, נכון להיום, הם צמד האב ובנו היחידים שזכו בתארים באליפות המוטוקרוס לחובבים בלורטה לין: ג'ון באליפות הוותיקים (VET) ב-2001 ואיליי עם שמונה תאריו לאורך שנות ילדותו.

ג'ון טומאק
ג'ון טומאק

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Benelli TnT 1130

נוסטלגיה: בנלי TNT 1130

ה-TnT 1130 היה הנייקד-טריפל של בנלי של לפני כמעט 20 שנה, והוא היה טוב - טוב מאוד אפילו - עבור יצרנית שבאותה השנה איבדה את הזהות האיטלקית לטובת בעלים מסין

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן