סטארטאפ יפני חדש בשם CrossHelmet מגייס כספים כדי לייצר קסדה מהפכנית הכוללת יכולות של זווית צפייה של 360 מעלות וביטול רעשים מוחלט. ניתן לבצע הזמנה של הקסדה ולתמוך בפרויקט דרך אתר אינדיגוגו.
הקסדה מכילה מצלמה עם עדשה רחבה בחלק האחורי ותצוגה מובנית שתשדר את הצילום מתוך הקסדה, כך שהרוכב יוכל לראות את המתרחש מאחוריו בלי לסובב את הראש, ולהתמקד במה שקורה לפניו. התפעול כולו מתבצע על-ידי מגע בצד הקסדה, ויש גם אפליקציה להגדרות מתקדמות יותר. הזיכרון הפנימי להקלטת הרכיבה בנפח של 8GB.
בנוסף מכילה הקסדה יכולת ביטול רעשים אקטיבית, שמבטלת רעשי רוח וכביש, וכמובן דיבורית מובנית שתתחבר לכל סמארטפון דרך קישורית בלוטות' ותכלול כאמור אפליקציה ייעודית לשליטה בקסדה, כולל ניווט. בנוסף, בצדי הקסדה הותקנה תאורת LED שעוזרת לנראות הרוכב בלילה.
המשקל לא נמוך ועומד על 1,780 גרם
הקסדה תגיע עם תקני DOT, JIS ו-ECE, והיא נמכרת כרגע בהזמנה מוקדמת ב-1,600 דולר, כשהמחיר הסופי יהיה 1,800 דולר. היא צפויה להיות מוכנה לשיווק ולהתחיל במסירה ללקוחות ביוני 2019.
מה אנחנו חושבים על זה? ובכן, הרעיון נחמד מאוד ונראה שהיישום מבוצע פה היטב, אבל אנחנו קצת סקפטיים, בעיקר משום שהקסדה מעט כבדה לטעמנו – לפחות על-פי דף הנתונים, והמחיר מעט גבוה. כך או כך, רעיון נחמד שייתכן ויתפתח בעתיד ויגיע לייצור גם על-ידי יצרניות מסורתיות.
שאר פרטי הקסדה נמצאים באתר אינדיגוגו, בעמוד הפרויקט.
למה לא מוכרים מצלמה פשוטה שתתחבר לצד האחורי של האופנוע/קטנוע עם מסך קטן שיותקן מקדימה. זה פיתרון נח, לא אמור להיות יקר ובעיקר יתן אינפורמציה לגבי השטח המת מאחור שלא רואים במראות.
אם יש לך שטח מת מאחורה, תתקין מאריך לזרוע המראה(עולה גרושים), או שאינך מכוון אותן נכון. מראות הן זולות וסופר סופר אמינות(לא רגישות למים, או חום/קור, ולא צריכות סוללות). לא צריך יותר מזוג מראות טובות שמכוונות נכון, חוץ מאשר להשתמש בהן. עיקר הבעיה היא כשלא מסתכלים במראות בכלל, ולא אם מסתכלים דרך מראת זכוכית, או דרך "מראה דיגיטלית"). המעט שטח מת שנשאר במראות טובות ומכוונות אינו נוגע לשום בעיית בטיחות מהסוג "שטח מת", חוץ מזה הטיית ראש לשמאל או לימין סוגרת את השטח המת בקלילות. כן, מוכרים מצלמות פשוטות, ואתה יכול לחבר אותן עם תקשורת בלוטוס לנייד החכם שלך, אבל זה יהיה מעשה טיפשי ולא חכם(זה גא'גט מיותר, קרא את תגובתי המפורטת למטה, תודה!)
לדעתי מסוכן יותר מקסדה רגילה.
היסח דעת.
הקסדה הדיגיטלית היא לא יותר מגימיק(מעפן). מראות כשהם טובות ומכוונות כראוי עושות את העבודה. המסך בקסדה הפטנטית יוצר הסחת דעת גדולה מאוד מיחס לתועלת שלו(אפס תועלת), וכאשר יש הסחת דעת הבטיחות נפגעת. רוכב שחשוב לו מבטיחות לא מתנתק טוטלית מרעשי הרקע, וגם לא מדבר או שומע מוזיקה באמצע רכיבה. תנועת הראש המהירה של רוכב להגדלת שדה הראיה שלו לפני סטייה מכיוון הרכיבה, היא הרבה יותר בולטת מכל תאורת לד מונוטונית. כל הפטנט הדיגיטלי הזה יוצר תלות בסוללות שצריכות להיות טעונות כדי שהוא יעבוד. על מצלמה מטומטמת כבר נאמר הכל, והנה שוב: רוב הסיכוי שהיא מתעדת את הרכיבה הלא חוקית שלכם. קסדה טובה היא קסדה שאיטום הרוח שלה סביר פלוס. עד למהירויות חוקיות, כמעט ולא תמצאו הבדל מהותי בין הקסדות היקרות לקסדות הזולות. גם אין כל קשר בין מחיר הקסדה לבטיחות, מבחינת הבטיחות כולם אותו דבר. בעיר עדיף קסדת 3/4(כשהמהירויות נמוכות), כי שדה הראיה בה לצדדים הרבה יותר גדול. קסדות שלמות שנפתחות זה גימיק כבד ומסוכן, אל תרכבו אתם כשהם פתוחות! קסדה "פשוטה" וטובה עולה כ- 400 ש"ח, תרגישו חופשי להשאיר אותה באופנוע או בכל מקום אחר, עם הרבה פחות חרדות לשריטות ולגנבות(עניין פרקטי ויום יומי). אני כותב "פשוטה" במרכאות, כי ב- 400 ש"ח האיכות כבר סבירה פלוס פלוס. כולה קסדה. כי ככה בגדול. תתחדשו ובי.
זה נכון שמצלמה אחורה לא ממש הכרחי אבל אני לא בטוח שזה באמת הסחת דעת גדולה כול כך, זה כמו המראה ברכב, לגבי שאר הפיצ'רים ביטול רעשים ודיבורית זה שימושי מאוד ונוח מאוד, אני בתור אחד שהכלי רכב שלו זה האופנוע ורוכב הרבה מאוד קילומטרים, אני בטוח רוצה קסדה כזאת, ההתלבטות היחידה עם לחכות קצת ולמדוד קודם.
בהרכבה אתה מקבל תמונה פנורמית של המורכבת?
לא בטוח ש "ביטול רעשים מוחלט" הוא צעד נבון מבחינה בטיחותית כיוון שהרוכב מסתייע במידה מסוימת גם בשמיעה, בניטור התנועה שמאחוריו . נקודה למחשבה .
זו התחלה
בואו נמתין ל BMW שיוצאו קסדה חכמה