דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: ימאהה איקסמקס 400 החדש
XMAX400-Launch-002

רכיבה ראשונה: ימאהה איקסמקס 400 החדש

האיקסמקס 400 של ימאהה מקבל יותר ממתיחת פנים; העיצוב זהה לזה של ה-300 החדש, נוספו מערכות אלקטרוניקה, ורק המנוע נותר כמעט ללא שינוי

  • יתרונות: עיצוב, התנהגות דינמית, נפח אחסון, מערכות בטיחות
  • חסרונות: מנוע, משקל
  • שורה תחתונה: קטנוע ספורטיבי טוב עם כושר נשיאה גבוה ומנוע מדור קודם
  • מחיר: כ-40 אלף ש"ח
  • מתחרים: סוזוקי בורגמן 400, סאן-יאנג מקסים 400, קימקו אקסייטינג 400i, קטנועי 300-350 סמ"ק
  • נתונים טכניים: מנוע צילינדר יחיד, 395 סמ"ק, 32.85 כ"ס, 3.67 קג"מ, הזרקת דלק עם בקרת החלקה, גיר וריאטור, מתלה קדמי טלסקופי 33 מ"מ, מהלך 110 מ"מ, מתלה אחורי צמד בולמים, מהלך 107 מ"מ, 2 דיסקים קדמיים 267 מ"מ, אחורי 267 מ"מ, מערכת ABS, אורך 2,185 מ"מ, בסיס גלגלים 1,567 מ"מ, גובה מושב 800 מ"מ, מיכל דלק 13 ל', משקל מלא 210 ק"ג, צמיגים 150/70-13, 120/70-15.

 

ימאהה איקסמקס 400 החדש
ימאהה איקסמקס 400 החדש

מה זה?

הימאהה איקסמקס 400 הוא האח הגדול במשפחת קטנועי האיקסמקס הכוללת שני דגמים נוספים בנפחים 125 ו-300 סמ"ק, כשזה האחרון הוצג רק לפני מספר חודשים והביא עימו עיצוב חדש וחידושים טכנולוגיים למשפחת האיקסמקס – ברוח הטימקס 530 הגדול. החל מהמחצית השנייה של שנת 2017 האיקסמקס 400 החדש מקבל את אותו העיצוב של אחיו הקטן, יחד עם מרבית המאפיינים הפיזיים והפונקציונליים של ה-300.

הוא הוצג לראשונה בשנת 2013 עם מטרה ברורה – למלא את החלל הקיים בליין הקטנועים הספורטיביים של ימאהה בין האיקסמקס 250 לבין הטימקס 530, כשהוא עושה שימוש ביחידת ההנעה והתמסורת של המג'סטי 400 הוותיק מ-2009 שעמד בפני פרישה, עם אי-אילו שינויים והתאמות כדי להתאימו לגוף החדש ולתקנות זיהום האוויר באותה התקופה. השנה הוא מקבל עדכון נוסף בכדי לעמוד בתקנות יורו 4 המחמירות, ועל הנייר ההספק שלו גדל בכמעט 2 כ"ס לכדי קרוב ל-33 כ"ס.

הדגם החדש מקבל כאמור את העיצוב החדש של משפחת האיקסמקס (דגם ה-125 צפוי להתעדכן גם הוא בזמן הקרוב), עם פנסי ה-LED מלפנים ומאחור, תא אחסון גדול מתחת למושב, מפתח קרבה (KEYLESS), מערכת בקרת החלקה ומערכת ABS כסטנדרט, וגם פה מיקומם של מגן הרוח והכידון ניתנים לבחירה בין 2 גבהים שונים. בנוסף לאלו, הקיימים גם בדגם ה-300, הוא מקבל גם בלם יד המשמש בעיקר לחניה במדרון – משימה בעייתית עבור קטנועים לאור העובדה שהם תמיד חונים 'בניוטרל'.

מקבל את העיצוב והעדכונים של גרסת ה-300
מקבל את העיצוב והעדכונים של גרסת ה-300

ביצועים

המעבר למזלג בעל 2 משולשים הוא אחד הדברים היותר טובים שקרו לאיקסמקס 400 החדש לעומת הדגם היוצא. כתוצאה מכך פעולת ההיגוי הופכת למדויקת ויציבה הרבה יותר, והמתלה הקדמי עובד טוב יותר בספיגת מהמורות ואף בבלימה תחת עומס. הבולמים האחוריים לעומת זאת, נותרו ללא שינוי ניכר, ומהמורות על הכביש המהיר תורגמו לתנודות זנב.

גם מערכת בקרת ההחלקה עושה טוב לקטנוע הזה, שמוריד לגלגל האחורי יותר כוח ומומנט מאשר קטנועים קטנים יותר, וזו התגלתה כיעילה במיוחד כשבמהלך ההשקה ניסינו לאתגר אותה לא אחת על משטחים בעייתיים בפתיחות מצערת אגרסיביות למדי. אגב פתיחות גז וסיבוב המצערת, באלו הורגשה לרוב השתהות קלה בין הפעולה בפרק כף היד לבין התגובה המתבקשת במד הסל"ד.

האיקסמקס 400 החדש כמעט זהה בממדיו לאלו של של ה-300, מה שהופך את ההתניידות איתו בתוך העיר לקלה כמעט באותה מידה, למעט זריזותו שנפגמת מעט בשל הפרש של 31 ק"ג לחובתו של ה-400. אולם גם מרווח הגחון שלו קטן יותר, מה שמחייב תשומת לב בעלייה ובירידה ממדרכות.

התנהגות מעולה, מנוע קצת עצל
התנהגות מעולה, מנוע קצת עצל

איך זה מרגיש?

האיקסמקס 400 מרגיש בדיוק כמו שקטנוע ספורטיבי מהסגמנט שלו צריך להרגיש – בעל מושב רחב ונוח שמאפשר להעביר עליו גם נסיעות אל מחוץ לעיר בנוחות, מרווח לרגליים של רוכב אירופאי ממוצע וכוח זמין לעקיפות גם במהירות שבה נעה התנועה על הכביש המהיר. המזלג החדש מלפנים, כפי שהזכרנו מקודם, משפר מאוד את ההתנהגות הדינמית שלו שבדגם היוצא הרגישה רכה מדי ואילו כעת נותנת תחושה של סינרגיה טובה יותר – בין המראה והסגנון שהקטנוע משדר לבין איך שהוא מתנהג בפועל על הכביש, והוא מתפקד היטב גם בתוך העיר וגם מחוצה לה.

הוא נראה מצוין, והזיקה במראה לטימקס בולטת יותר מתמיד עם פנסי ה-LED המחודדים מלפנים, כשגם הגימור ואיכות החומרים נראים ומרגישים איכותיים – כמצופה מבן למשפחת האיקסמקס. לוח השעונים הדיגיטלי במרכז קיבל רקע שחור וליטוש שמשדר יותר ספורטיביות במעבר לדגם ה-400.

מה שמרגיש קצת פחות שייך הוא המנוע, שכאמור הגיע במקור מסוף העשור הקודם ועבר כעת גלגול נוסף במסכת השינויים הנדרשים כחלק מתקנות יורו 4. הנתונים היבשים מראים כי ההספק עלה מעט ומתקרב כעת ל-33 כ"ס, אך התחושה בפועל היא שהמנוע של האיקסמקס החדש לא מציע שום דבר חדש מהכיוון הזה. מאידך, הוא מרגיש מעט חלק יותר ופחות גס מקודמו, אם כי לא בפער ניכר.

40 אלף ש"ח; בחודש הבא בישראל
40 אלף ש"ח; בחודש הבא בישראל

סיכום ועלויות

הימאהה איקסמקס 400 החדש הוא יותר מאשר מתיחת פנים לדגם הקודם; ההתנהגות שלו שופרה משמעותית והוא מביא עימו עדכונים טכנולוגיים המתבקשים מקטנוע בסטטוס כמו שלו, הן לצורכי נוחות כגון המפתח האלחוטי ובלם היד, והן במערכות הבטיחות דוגמת מערכת בקרת ההחלקה. רק חבל שבימאהה לא ניצלו את ההזדמנות כדי לתת לו גם מנוע ומערכת פליטה מודרניים להתחדש בהם, כאלו שישלימו את החבילה לטובה ומתאימה יותר לרוכב, וגם לקטנוע – שישמח להיפטר מכמה קילוגרמים מיותרים.

האיקסמקס 400 הוא קטנוע שמתאים למי שצריך קטנוע בינעירוני עם נפח אחסון גדול ויכולת להתנייד לבד או בזוג עם מספיק כוח רזרבי לעקיפה גם על כביש 6. במובן מסוים הוא מהווה גרסה משודרגת לאחיו הקטן, האיקסמקס 300 המצליח, עם קצת יותר כוח ומומנט ועם איכות חומרים וגימור ברמה מעט גבוהה יותר.

משלוח ראשון של האיקסמקס 400 החדש צפוי להגיע כבר בחודש ספטמבר. מחירו הרשמי טרם פורסם על ידי היבואנית, אך לאור מחירו באירופה אנו משערים כי יישאר ללא שינוי ביחס לזה שבו נמכר הדגם הקודם, כלומר 40 אלף שקלים בקירוב.

במילים אחרות – בעבור פחות ממחצית המחיר של גרסת הטימקס ה'רגיל' ניתן לרכוש קטנוע 400 ספורטיבי בעל שורשים דומים, שם דומה ומראה שלדעתנו הוא לא פחות מרשים.

הכותב היה אורח של חברת ימאהה בהשקה העולמית

אודות נמרוד ארמן

מכור לריח של צמיגים חרוכים ואספלט טרי, מחייך בקסדה למראה השלט "זהירות סיבובים מסוכנים לפניך!". אם היה יכול היה גר במסלול מרוצים ומקבל לחשבון הבנק צמיגי סליקס כמשכורת.

עשוי לעניין אותך

2024 KTM RC8C

ק.ט.מ: הזמנה מוקדמת ל-RC 8C של 2024

ה-RC 8C הייחודי של ק.ט.מ, עם המנוע של ה-890 דיוק R ועם מכלולי קצה למסלול, חוזר גם לשנת 2024 ב-100 יחידות בלבד; בשבוע הבא ניתן יהיה לבצע הזמנה מוקדמת

2 תגובות

  1. Avatar

    בתור רוכב אופנוע, בעיני ה-Beverly 350 הוא אופציה הרבה יותר מעניינת, המעניקה חוויית רכיבה שלמה יותר.
    גם זול יותר וגם לא מטרו…

    • Avatar

      למה מה בעיה עם מטרו? אני מתחנן לקנות אופנוע בקרוב אז ישמח עם תסביר למה לא כדאי לקנות ממטרו. דבקה חשבתי על MT 07

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן