דף הבית / חדשות / אולה רודסטר: סטריטפייטר חשמלי עם טווח של 580 ק"מ
Ola Electric Roadster Pro (1)

אולה רודסטר: סטריטפייטר חשמלי עם טווח של 580 ק"מ

חברת Ola Electric מהודו מציעה את הרודסטר החשמלי בשלוש גרסאות, כאשר הבכירה מציעה מהירות מרבית של כמעט 200 קמ"ש וטווח רכיבה דימיוני של 579 ק"מ

אל תוך שוק האופנועים החשמליים המצומצם נכנסת חברת אולה אלקטריק (Ola Electric) ההודית, עם הרודסטר – שמציע על הנייר נתונים מבטיחים.

בניגוד לתחום הרכבים, אין הרבה ביקוש או היצע לאופנועים חשמליים. אחד הנושאים שמשפיעים על כך הוא חרדת הטעינה, כאשר הסוללות הקטנות לא מאפשרות טווח רכיבה גדול ומגבילות את הקטנועים והאופנועים. אל התחום הזה נכנסת חברת אולה אלקטריק, שהוקמה בהודו בתחילת 2021 ומתמקדת אך ורק בתחום הדו-גלגלי החשמלי. תוך שנתיים הם כבר הציעו שלוש גרסאות של קטנוע שנקרא S1, כאשר גרסת הפרו הבכירה הציעה טווח רכיבה של 195 ק"מ ומהירות מרבית של 120 קמ"ש.

אולה רודסטר פרו
אולה רודסטר פרו

כעת מציעים באולה אופנוע חשמלי שנקרא רודסטר, וגם הוא מגיע בשלוש גרסאות. הבסיסי שנקרא רודסטר X עם שלוש אופציות של קיבול סוללה: 2.5, 3.5 או 4.5 קילוואט שעה. המנוע החשמלי מספק כ-15 כ"ס, מאפשר מהירות מרבית של 124 קמ"ש וטווח רכיבה מוצהר של 200 ק"מ. הרודסטר עם אופציות קיבול של 3.5, 4.5 או 6 קילוואט, הספק של 17 כ"ס, מהירות מרבית של 126 קמ"ש וטווח רכיבה מוצהר של 248 ק"מ בין טעינות. לעומת ה-X יש יותר אלקטרוניקה ומערכות בטיחות הכוללות גם ABS להטיה ומערכת בלימה על-חוט (Brake-by-Wire), וכן גם היפוך מנוע שמאפשר הילוך אחורי.

וזה מביא אותנו לגרסה הבכירה, גרסת הרודסטר פרו. כאן הסוללות גדולות יותר, עם קיבול אפשרי של 8 קילוואט לשעה או 16 קילוואט לשעה. ההספק המוצהר הוא 70 כ"ס והמומנט עומד על 10.5 קג"מ. בתוך העיר הוא יגיע מעמידה ל-40 קמ"ש ב-1.2 שניות, בדרך למהירות מרבית של 194 קמ"ש. ההיילייט הוא הטווח המוצהר, שעומד על לא פחות מ-579 ק"מ בין טעינה לטעינה. בניגוד לאחיו הבסיסיים, יש כאן מזלג הפוך, צמד דיסקים לבלימה מלפנים (רק אחד באחרים), מערכת ABS מתקדמת, 6 מצבי רכיבה שמנוהלים דרך מסך TFT בגודל של 10″, הכוללים מצב הייפר מקסימלי, ספורט, נורמל, אקו ומצבים להתאמה אישית. יש גם מערכת ADAS שמתריעה על עצמים מתקרבים, ומערכת בידור שיכולה להקרין על הצג משחק וירטואלי. הרודסטר פרו גם מיועד לרכיבת מסלול ספורטיבית ויציע על המסך כל מיני נתונים מידע רלוונטיים במצב מסלול, בקרת ווילי, בקרת בלימה ובקרת אחיזה רב-שלבית.

בשלב זה חברת אולה אלקטריק מוכרת רק בשוק ההודי, אך בכוונתה להתרחב אל תוך ארצות הברית (שם היא מחזיקה מרכז פיתוח) ואירופה. על פניו נראה שהגרסה הבכירה פותרת את 'חרדת הטווח' של הלקוח הטיפוסי, ויכולה לספק אופנוע ספורט שונה, שיכול לספק יום רכיבה אינטנסיבי על טעינה אחת. נעקוב בחשדנות, ונמשיך לעדכן.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

SCOOTER SFIDA SR4_Studio_9

ווג: ה-SR4 מקבל מערכת רדאר אחורית ל-2025

הווג SR4 - קטנוע בנפח 350 סמ"ק החולק את הפלטפורמה של הב.מ.וו C 400 GT - יגיע לישראל עם מערכת התראת רדאר אחורית; המחיר: 38 אלף ש"ח

תגובה אחת

  1. Avatar

    חחח איזה חרטטנים ההודים, הרי כל מי שיש לו קצת מושג יודע שקיבולת הסוללה משפיעה על הטווח באופן ישיר(במידה ומהירות הרכיבה קבועה לשם השוואה)
    לדוגמא אנרג'יקה עם סוללה 22.5KW מבטיחים 200 קילומטר רכיבה בינערוני, LIVEWIRE (הארלי) עם 24KW מבטיחים מעל 150 בינעירוני, ורק ההודים עם 16KW מבטיחים 580 כנראה שזה במהירות 25 קמש כמו אופניים חשמליים.
    אפילו מבחן התאוצה הם עושים 0-40 כמו קטנועים קטנים שלא מסוגלים לסגור 100. בקיצור זורקים מספרים באוויר כדי למשוך תשומת לב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן