ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית ק.ט.מ לישראל, החלה לייבא ולשווק בישראל את בולמי המרוצים המקצועיים של חברת WP – חברת הבת של ק.ט.מ הממוקמת במטיגהופן, אוסטריה. סדרת המוצרים נקראת WP PRO.
בולמי המרוץ של WP, בטכנולוגיית Cone Valve (שסתום קוני) מלפנים ו-Trax מאחור, משמשים את קבוצות המרוצים של ק.ט.מ והוסקוורנה באליפויות כאלה ואחרות, וכן מותקנים על אופנועי מרוץ של יצרניות אחרות בדוקטרינות מרוצים כמו אנדורו, ראלי, מוטוקרוס, סופרמוטו, ואף מרוצי אספלט כאלה ואחרים (בתמונה בראש הידיעה – סט בולמי WP PRO מלא לדגמי ק.ט.מ RC ודיוק).
הבולמים, העשויים מחומרים איכותיים יותר וברמת גימור גבוהה יותר מאשר אלו של בולמים סדרתיים, מגיעים בהתאמה אישית לרוכב לפי דגם אופנוע וסוג רכיבה, משקל הרוכב ואופי הרכיבה, והם מתאימים לא רק לדגמי ק.ט.מ והוסקוורנה אלא גם לאופנועים של קוואסאקי, הונדה, סוזוקי, ימאהה, וכן דגמי אופנועים מקצועיים נוספים – לשטח ולאספלט.
גם בולמי ה-Cone Valve וגם בולמי ה-Trax בנויים בטכנולוגיה שונה מאשר אלו המגיעים כציוד מקורי על אופנועים קונבנציונליים. כך למשל, מזלג ה-Cone Valve בנוי בטכנולוגיה של שסתום קוני המחליף את יחידת שסתום הדיסקיות המסורתי, והוא מיועד לרוכבים חזקים אשר מעמיסים את הבולמים הרבה מעבר לממוצע וכתוצאה מכך הדיסקיות יוצאות מטווח העבודה שלהם ופעולת השיכוך נפגמת. עם השסתום הקוני טווח הפעולה רחב יותר והשיכוך נשמר בכל מהלך המרוץ.
פרט לכך יש מספר יתרונות נוספים כמו טווח פתיחה גדול יותר של השסתום המיועד לעבודת מתלה מהירה במיוחד, נוחות גבוהה גם כאשר מכוונים את הבולמים לסט-אפ קשיח, וכן מינימום נפילת לחץ בבולם אחרי פתיחת השסתום, מה שאומר שיכוך אחיד לאורך כל המהלך. ניתן לרכוש צמד בולמי Cone Valve מושלמים, או רק את מנגנון הקארטרידג' המחליף את מנגנון הקארטרידג' בעל שסתום הדיסקיות המסורתי בבולמים של WP – עם קארטרידג' פתוח, קארטרידג' סגור או 4CS. מנגנון השסתום הקוני זהה לחלוטין לאלו שבשימוש קבוצות המרוצים, פרט לקוטר, כשרוכבי קבוצות המרוצים של ק.ט.מ והוסקוורנה משתמשים במזלג בקוטר 52 מ"מ בעל צינורות אלומיניום לעומת מזלג בקוטר 48 מ"מ עם צינורות פלדה שמגיע באופנועים סדרתיים.
הבולם האחורי מדגם Trax מציע שמירת לחץ גם בחלקו העליון וגם בחלקו התחתון של הבולם בזמן ההחזרה, ומונע את הוואקום שנוצר מתחת לבוכנת השסתום בזמן מהלך ההחזרה – בדומה לבולם ה-TTX של אוהלינס. היתרונות של בולם ה-Trax הם אחיזה ועקיבה טובים יותר לגלגל האחורי, מה שמשפר את התאוצה ואת יכולות הפנייה. בנוסף, שמירה על תחום עבודה תקין גם בסדרת באמפים ארוכה ואינטנסיבית, וכן תחושת נוחות טובה יותר. בולמי ה-Trax המוצעים למכירה לקהל הרחב זהים לחלוטין לאלו שבשימוש קבוצות המרוצים באליפויות העולם – גם בשטח וגם באספלט.
חברת WP, כאמור חברה-בת של ק.ט.מ, מייצרת מערכות בולמי זעזועים, רדיאטורים, שלדות ומערכות פליטה. את בולמי ה-Cone Valve וה-Trax היא החלה למכור לקהל הרחב בשנת 2013, וכעת כאמור הם מגיעים גם לישראל, בייבוא של ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית ק.ט.מ לישראל.
דוגמאות למחירים – מוצרי WP PRO
- משכך היגוי – 2,800 ש"ח
- מזלג קדמי מושלם Cone Valve לק.ט.מ / הוסקוורנה – 16,790 ש"ח
- בולם אחורי Trax לק.ט.מ – 11,582 ש"ח
- בולם אחורי Trax להוסקוורנה – 10,965 ש"ח
- בולם אחורי לק.ט.מ דיוק / RC – כ-6,000 ש"ח
* כל המחירים כוללים הרכבה וכיוונים
כרגיל בדלב
מפרסמים מחיר אחד ובפועל ל"חברים" יש מחיר אחר.
ועדיין כל רוכב יעדיף בולמים של קאייבה או שואה.
נקודת התורפה של KTM היתה ונשארה עד היום המתלים שלהם והם ממשיכים ללכת עם הראש בקיר ועם WP.
מעניין עד עד מתי , לפחות שרקו כבר הבינה.