בבטא מציגים את אופנועי הטריאל מדגמי EVO לשנת 2025 – עם בולמים חדשים לגמרי.
כמו שעון מציגים בבטא את דגמי ה-EVO בחודש אוגוסט, כאשר ה-EVO פקטורי המיועד יותר לרוכבים המשתתפים בתחרויות, הוצג, כרגיל, בחודש ינואר השנה. חברת בטא האיטלקית ותיקה בתחום הסלעים והמכשולים, עם נציגות בתחום אופנועי טריאל כבר משנת 1979, אז הציגה את ה-TR 50 בתערוכת מילאנו. לחברה אליפויות עולם מרובות ויותר מ-100 אליפויות אזוריות. דגמי ה-EVO מציעים מנועים שופעי מומנט כנהוג בעולם הטריאל, שלדות אלומיניום קלות וקשיחות, בולמים פרוגרסיביים, משקלים נמוכים וגרפיקות מודרניות.
גרסאות ה-EVO עברו עדכונים משמעותיים לשנת 2023 לכל הדגמים מנפחי מנוע של 80, 125, 200, 250 ו-300 סמ"ק (הכולל גם גרסת Super Smooth 'רכה יותר') דו-פעימתיים ו-300 סמ"ק ארבע פעימות. כך למשל, מגן רדיאטור חדש המספק הגנה טובה יותר וזרימת אוויר טובה יותר העוזרת לפינוי חום, וכיסוי מיכל דלק חדש אשר גם מכסה את מוביל הכבל. על מיכל הדלק יש את בורר מפות ניהול המנוע, שמוקם בנקודה מוגנת יותר מנפילות.
המנועים הדו-פעימתיים בנפחים 250 ו-300 סמ"ק קיבלו גל ארכובה חדש וטלטל שקצר יותר ב-1.5 מ"מ. עם צילינדר חדש וקל יותר, יחד עם תא שריפה חדש. אלו עוזרים לשפר את המומנט בסל"ד נמוך. מפות ניהול המנוע עודכנו בהתאם ונוסף כיסוי חדש לסעפת מערכת הפליטה.
לשנת 2024 נוספה רק גרפיקה חדשה ופחות אדומה מבעבר וכן משבת מנוע (שמגיע מגרסאות הפקטורי) המחובר לגוף הרוכב בעזרת שרוך ומדומם את המנוע בעת נפילה וכן משמש כמנגנון נגד גניבה, שכן לא ניתן להניע את המנוע בלעדיו.
כעת, לשנת דגם 2025, מתרכזים האיטלקים בתחום הבולמים. המזלג הקדמי מתוצרת Ollé חדש ומגיע בקוטר רחב יותר של 39 מ"מ – מ"מ אחד יותר משנה קודמת. בבטא ממשיכים עם המזלג ה-א-סימטרי – כלומר צד ימין וצד שמאל שלו שונים. בצד שמאל יש קפיץ מתכוונן שדרכו מכוונים את גובה המתלה, כשבצד ימין מכוונים את השיכוכים השונים. לכל צד יש נפח שמן שונה עבור התפקידים השונים. עוד שינוי לשנת 2025 הוא קארטריג' חדש בצד שמאל, שגם ארוך יותר השנה ב-2 מ"מ. המזלג ניתן לכיול מלא כמובן, וכל השינויים נועדו גם להפחית במשקל עם שימוש בצינורות פלדה דקים יותר וגם לאפשר יותר אלסטיות לחלק הקדמי לטובת דיוק ורגש של הרוכב. הבולם האחורי, גם מתוצרת Ollé, חדש גם הוא, עשוי מאלומיניום, ומגיע היישר מגרסאות הפקטורי. יש גם גרפיקה מעודכנת.
גרסאות ה-EVO לשנת 2025 של בטא צפויות להגיע לישראל בהזמנה אישית, בשל שוק קטן מאוד. טרם נקבעו מחירים.