נכון לעכשיו אין שינוי בתעריפי ביטוח החובה, ולא ברור אם המחירים ירדו, כפי שדורש ח"כ מיקי זוהר שהולך למהלך חקיקה, האם יישאר דומים לנוכחיים או האם יעלו בכ-20% כפי שדורש הפול – בפועל יוצא מדו"ח וינוגרד.
הבוקר (ד') התקיימה בוועדת הרפורמות בכנסת ישיבה שבה דנו על תעריפי ביטוח החובה לדו-גלגלי ובהצעת החוק של יוזם הישיבה, ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, שלפיה רכיב ההעמסה על ביטוחי חובה של רכבים פרטיים יעלה מ-6.5% כיום ל-11%, ועל-ידי כך תעריפי הביטוח לדו-גלגלי ירדו. הסיבה – נהגי רכב אחראים לחלק גדול מהתאונות המעורבות ועל כן הם צריכים לשאת ברוב הנזק.
כזכור, דו"ח ועדת וינוגרד שדנה בתעריפי ביטוח החובה המליץ להעלות את מחירי ביטוח החובה בשל שינויים בריבית ההיוון. העלאה צפויה זו זוכה להתנגדות מצד גורמים רבים, בעיקר בשל העובדה שכבר היום כמחצית מרוכבי הדו-גלגלי רוכבים ללא ביטוח חובה בתוקף – נתון שמטריד מאוד גורמים רשמיים.
בוועדה השתתפו נציגי משרד האוצר ואגף שוק ההון, נציגי משרד המשפטים, נציגי מועדון האופנועים הישראלי ונציגי איגוד לשכות המסחר. יו"ר הוועדה, ח"כ רחל עזריה מכולנו, טענה כי המצב הנוכחי שבו כמחצית מרוכבי הדו-גלגלי רוכבים ללא ביטוח חובה הוא מצב בלתי נסבל. חשוב לציין שההצעה של ח"כ מיקי זוהר כבר עברה את ועדת השרים לענייני חקיקה, וכעת כאמור היא הגיעה לוועדת הרפורמות.
הוועדה אמורה הייתה לאשר את הצעת החוק או לשלוח אותה לתיקונים טרם אישורה, וזאת לפני העברתה לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, אולם היא נסגרה ללא התקדמות ממשית בשל עזיבתו המוקדמת של יוזם הצעת החוק, ח"כ מיקי זוהר. הוועדה תתכנס שוב בעוד שבועות ספורים על מנת לאשר את הצעת החוק במתווה כזה או אחר, כאמור טרם העברתה למליאת הכנסת.
עוד נציין שמשרד האוצר ביקש מבג"צ לעכב את הדיון בעתירה שהגישו בפול ליישום מיידי של דו"ח ועדת וינוגרד – משמע העלאת תעריפי ביטוח החובה לדו-גלגלי ב-19.2%, ובג"צ אישר את הדחייה בשל העובדה שהנושא נמצא בדיונים בוועדות הכנסת וצפי להגיע להכרעה בקרוב, בתצורת החוק של ח"כ מיקי זוהר.
נכון לעכשיו תעריפי ביטוח החובה עומדים בפני צומת גדול וחשוב: במידה והצעת החוק תעבור במתווה הנוכחי של 11% העמסה, תעריפי ביטוח החובה עשויים לרדת. אחוז נמוך יותר של רכיב העמסה, שעליו יחליטו בוועדה הגורמים המקצועיים, אמור להשאיר את תעריפי הביטוח דומים מאוד לאלו הנוכחיים ולמעשה לקזז את ההעלאה הצפויה כתוצאה מדו"ח וינוגרד. במידה והצעת החוק לא תאושר ורכיב ההעמסה יישאר 6.5, המשמעות היא שתעריפי ביטוח החובה לדו-גלגלי צפויים לעלות בכ-19.2% ביחס לתעריפים הנוכחיים – מהלך שעלול לגרום לרוכבים נוספים לרכוב ללא ביטוח חובה בתוקף, אם כי הסיכוי לכך הוא קלוש למדי. נכון לעכשיו ההערכות הן שמחירי הביטוח אכן ירדו במידה זו או אחרת.
בהחלט צומת חשוב ודרמטי. נמשיך לעדכן.
לא רק שצריך להוריד את מחיר ביטוח החובה על הדו גלגלי גם צריך לשנות את השיטה עתיקת היומין של נפח המנוע . לעלות מ 249 סמק ל 500 סמק כמו כל המדינות הנאורות
יש מקום לפתיחה מחודשת של מחאת רוכבים "לעודד" את חברי הכנסת להחליט נכון!
חודשיים של רכיבה כמו מכוניות וחסימות כבישים ילחצו חזק..
כרגיל בישרא-הל דיבורים כמו חול !
מחירי הביטוח יכולים לרדת
אם כולנו נפנה למבטח בחול יחד
הוא יראה את התיק הביטוחי של כולנו
וישלח לכאן נציגות שתנפיק פוליסות ביטוח חובה