דף הבית / חדשות / בקרוב: הרחבת השימוש של דו-גלגלי בנת"צים
125-2019-comp-002

בקרוב: הרחבת השימוש של דו-גלגלי בנת"צים

משרד התחבורה מרחיב את השימוש של דו"ג בנת"צים - רשויות מקומיות יוכלו לאפשר לרוכבי דו-גלגלי לרכוב בנתיבי תחבורה ציבורית על-פי מספר קריטריונים

משרד התחבורה מרחיב את השימוש של רוכבי דו-גלגלי בנתיבי תחבורה ציבורית. במסמך שיצא השבוע לרשויות מקומיות, משרד התחבורה נותן לרשויות את האפשרות לבחור נתיבי תחבורה ציבורית שבהם יתאפשר לרוכבי דו-גלגלי לנסוע, על-פי מספר קריטריונים. לצורך כך התווסף אופנוע לתמרור 501 ו-502 המורים על נתיב תחבורה ציבורית.

בשל הגודש העצום על כבישי ישראל, ובמקביל לעלייה הגדולה במספרי הרכבים הדו-גלגליים על כבישי ישראל, במשרד התחבורה מרחיבים את השימוש בנתיבי תחבורה ציבורית לרכב דו-גלגלי. מסמך שיצא השבוע לרשויות המקומיות מאפשר לרשויות לבחור נתיבי תחבורה ציבורית לפי קריטריונים שאותם קבע משרד התחבורה, ולאחר בדיקה קצרה יתאפשר לרוכבי דו-גלגלי להשתמש באותם הנתיבים.

הרחבת השימוש של דו"ג בנת"צ מגיעה אחרי ניסיון ארוך שהחל כבר ב-2016 במספר כבישים בתל-אביב. הניסוי הוכיח באופן חד-משמעי שרכיבת אופנועים וקטנועים בנתיבי תחבורה ציבורית אינה מסכנת את רוכבי הדו-גלגלי מחד-גיסא, ומאידך-גיסא אינה מפריעה לתחבורה הציבורית לזרום כסדרה. במשרד התחבורה הסתמכו גם על ערים נוספות בעולם שמאפשרות נסיעה של דו-גלגלי בנתיבי תחבורה ציבורית – כמו למשל ולנסיה, מדריד, וינה, שטוקהולם, לונדון, ברמינגהם, בריסטול ואדינבורו, וכן מניסויים שנערכו באוסטרליה וביפן.

הרשויות המקומיות תוכלנה לבחור נתיבי תחבורה ציבורית שבהם יותר השימוש לדו-גלגלי, כשהתנאים הם נתיב תחבורה ציבורי ימני (לא שמאלי), ללא רמפה, שמהירות הנסיעה בו 50 קמ"ש ומעלה, וכן בכבישי תחבורה ציבורית נגד התנועה שבהם יוגבר המעקב.

על-מנת לאשר רכיבת אופנועים וקטנועים בנתיב שנבחר, על הרשות המקומית לבצע בדיקה של צירי התנועה עם הנת"צים ותסקירי בטיחות שונים (תחנות אוטובוס, הולכי רגל, נתיבי נסיעה של אופניים), להכין מסמך מסכם ולהגישו לאישור ההסדר. כשזה יאושר, על הרשות להחליף את התמרורים 501 ו-502 למעודכנים – אלו המציגים שמותר לרוכבי דו-גלגלי לרכוב בנת"צ המאושר.

זהו מהלך מבורך שעשוי להגביר את הבטיחות של רוכבי דו-גלגלי על כבישי ישראל. נציין שבשנים האחרונות היו כוונות לבצע ניסויים שונים לנסיעת דו-גלגלי גם בנתיבי תחבורה ציבוריים בין-עירוניים, אולם אלו נגנזו בשל חוסר היציבות הפוליטי של השנים האחרונות, וייתכן שהמהלכים יותנעו בעתיד הקרוב שוב.

תמרורים 501 ו-502

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

P90531549_highRes

חדשים בארץ: ב.מ.וו R 12 בשתי גרסאות

בב.מ.וו מודיעים על הגעתם לישראל של ה-R 12 nineT ושל ה-R 12 - צמד אופנועים חדשים בסגנון רודסטר קלאסי עם אין-סוף אפשרויות קאסטומיזציה; המחירים: החל מ-123 אלף ש"ח

3 תגובות

  1. Avatar

    עכשיו המהלכים יותנעו כי היציבות הפוליטית פשוט מדהימה.בממשלה הדיקטטורית החדשה עוד יאסרו דו"ג בצורה גורפת כמו בירדן.הדבר האחרון בראש מעייניהם זה נתצים לדוג ,ישנם כאן כמה דברים יותר קריטיים שלא מעניינים אותם.

  2. Avatar
    קול-בי קריינות ודיבוב

    איזה יופי, יש עתיד (לא המפלגה).
    ותודה לכל חברי מועדון האופנועים שהשתתפו באינסוף ישיבות בנושא, ובעיקר ליו"ר אליקו לאג'ם.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן