דף הבית / חדשות / ב-2020: ניסוי דו-גלגלי בנת"צים בין-עירוניים
125-2019-comp-002

ב-2020: ניסוי דו-גלגלי בנת"צים בין-עירוניים

חברת נתיבי ישראל תערוך בחודשים הקרובים ניסוי רכיבת דו-גלגלי בנת"צים בי-עירוניים, לקראת אישור רכיבה גורף בנת"צים

האם כלים דו-גלגליים יורשו לרכוב בנתיבי תחבורה ציבורית בין-עירוניים? קרוב לוודאי שכן, וכבר בקרוב. חברת נתיבי ישראל הודיעה כי תקיים ניסוי רכיבת דו-גלגלי בנת"צים בין-עירוניים – בנתיב פלוס החדש – וככל שתוצאות הניסוי תהיינה מוצלחות תתאפשר רכיבת דו-גלגלי עליהם באופן קבוע וכחלק מהתקנות.

הניסוי יחל כבר בשבועות הקרובים, לאחר שיאושר על-ידי משרד התחבורה, ובמסגרתו תתאפשר רכיבת דו-גלגלי על הנתיב פלוס החדש בכביש החוף. נכון להיום, עם פתיחת הנתיב פלוס החדש, רוכבי דו-גלגלי לא מורשים לרכוב בנתיבי תחבורה ציבורית בין-עירוניים, אולם כרגע המשטרה אינה מבצעת אכיפה כנגד רוכבי דו-גלגלי בנת"צים. יחד עם זאת, בקרוב צפויות להיות מותקנות מצלמות אוטומטיות לאכיפת הנת"צים הבין-עירוניים, ואלו עלולות לתפוס גם דו-גלגלי. עם סיום הניסוי, ככל שיתברר שמצד אחד לא גדלה הסכנה לדו-גלגלי בעת רכיבה בנת"צ בין-עירוני, ומאידך לא נרשמת הפרעה לתחבורה הציבורית – תתאפשר רכיבת דו-גלגלי על נת"צים בין-עירוניים, כחלק מהתקנות.

ניסוי דומה התקיים לפני מספר שנים בתל-אביב, ולאחר שהוכתר בהצלחה אושרה רכיבת דו-גלגלי בנת"צים עירוניים ברחבי גוש דן.

על קיום הניסוי סוכם בישיבה שקיימה סגנית ראש עיריית תל אביב ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי, בהשתתפות מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ ומנכ"ל נתיבי איילון איתמר בן מאיר. נתיבי איילון, שמבצעת את פרויקט הרחבת הנת"צים בגוש דן, תציב שילוט המתיר לרכב דו-גלגלי לנסוע בהם. בנוסף, כל נת"צ עירוני שיוקם מהיום והלאה, יאושר אוטומטית לרכיבת דו-גלגלי, כשהכוונה היא להרחיב את ההרשאה גם לרשויות מקומיות נוספות.

כזכור, בעקבות הזעם של רוכבי הדו-גלגלי בעקבות האיסור לרכוב בנת"צים בין-עירוניים והפניות הרבות לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ', הודיע זה האחרון כי הנושא הובא לפניו, וכי צוות במשרד התחבורה יבחן את הנושא לעמוק ויקבע מסקנות. כעת, כאמור, התקבלה ההחלטה על תחילת הניסוי, כשקרוב לוודאי שבסופו תאושר רכיבת דו-גלגלי בנת"צים בין-עירוניים.

אלו בשורות מצוינות לרוכבי הדו-גלגלי, ואנו כמובן נמשיך לעדכן.

תודה לאודי עציון על העזרה בהכנת הכתבה.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

KTM-790-ADV-2024-Test-029

ק.ט.מ מודיעה על הרחבת תקופת האחריות מ-2024

בד.ל.ב מוטוספורט מודיעים על הרחבת תקופת האחריות לדגמי ק.ט.מ הגדולים החל מ-2024, ובמקרים מסוימים אף להכפלתה ל-4 שנים

2 תגובות

  1. Avatar

    כל הכבוד באמת. הלואי שנעשה משהו עם הביטוח מוגזם
    פי שניים מרכב פרטי קשה מאוד

    • Avatar

      הביטוח יקר כי זה יותר סיכון לחברת ביטוח, הבעיה היותר גדולה זה המס שהמדינה גובה על אופנועים, בחול אופנוע של 40 אלף עולה 18-20 , למה פה צריך לשלם כפול? חזירים

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן