4 שנים אחרי הגרסה מקוררת הנוזל של ה-R1200GS, בב.מ.וו מבצעים עדכון מקיף ראשון לדגם האייקוני. ה-R1200GS מקבל ל-2017 מתיחת פנים עיצובית, שיפורים במערכת ההינע, תוספת אלקטרוניקה, וגם שתי גרסאות נוספות ומאובזרות – ראלי ואקסקלוסיב.
ה-R1200GS מקבל השנה שיפורים במערכת ההינע. יש מערכת חדשה שמונעת רעידות ביציאה מהגיר, לתחושה חלקה יותר ברכיבה, ויש שיפורים גם במנגנון העברת ההילוכים בגיר עצמו. פרט לכך, הגרסאות המאובזרות (אלו המגיעות ארצה כסטנדרט) מקבלות את מערכת המתלים הסמי-אקטיביים החדשה והמודרנית ביותר של ב.מ.וו, ויש גם בקרת זינוק בעלייה שהגיעה מה-R1200RT. המנוע כמובן עומד ביורו 4, ולסיום הדגם מקבל מתיחת פנים עיצובית מהמקור ועד לזנב, כשהוא שומר על המאפיינים וקווי המתאר של ה-R1200GS, אולם מציע עיצוב מודרני יותר, כמובן עם סכימות צביעה חדשות.
R1200GS אקסקלוסיב
האקסקלוסיב הוא גרסת מפעל מקורית של ב.מ.וו ל-R1200GS, עם נטיית כביש. השינויים בו בעיקר עיצוביים, כמו נגיעות צבע ולוגו פה ושם (שלדה בצביעה אלקטרוסטטית, קליפרים מוזהבים וכו'), אולם הוא מגיע בגרסה העשירה ביותר מבחינת אלקטרוניקה ואבזור. רק החישוקים – יצוקים.
R1200GS ראלי
לעומת האקסקלוסיב, שמציע בעיקר שיפורי קוסמטיקה, גרסת הראלי מציכה שיפורים ותוספות ממשיים שיעזרו לרוכבים שיורדים לשטח עם ה-R1200GS שלהם, אך מבלי הצורך לרכוש את גרסת האדוונצ'ר הגדולה והכבדה. גרסת הראלי מגיעה עם חישוקי שפיצים (לארץ כל הגרסאות מגיעות עם שפיצים, אבל בחו"ל ניתן לרכוש R1200GS עם חישוקים יצוקים זולים יותר), כשהצמיגים המקוריים הם צמיגים בחתך כביש – אולם ניתן להזמין אותו עם צמיגי קוביות. יש גם מושב 'ראלי' חדש, משקף מקוצר, מגני רדיאטור ושלדה, רגליות רוכב רחבות, והבולמים מכוונים לעבודת שטח ביחס לבולמים של הדגם הרגיל. סכימת הצביעה בכחול – יפהפייה!
כל דגמי ה-R1200GS צפויים להגיע ארצה בחודשים הקרובים, אז גם יפורסמו מחיריהם.